Turbulentie deel 99..

avdwal

MF'er
2 jun 2009
119
13
Hilversum
Ik heb alle turbulentie posts gevolgd en heb ook van alles geprobeerd tot aan uitzagen ruitje toe.

Uiteindelijk na de vele lovende recencies over de MRA X-creen Tour gisteren een MRA X-creen Sport gemonteerd op mijn iets hogere scherm. Ik vond de Tour wel erg groot en hoopte dat de kleinere Sport hetzelfde effect zou hebben. Op termijn monteer ik hem wellicht door de ruit heen, nu heb ik hem met klemmen gemonteerd om uit te proberen.

Eerste proefrit op snelweg bij 120 tot 150 km/u: wat een verademing! Afhankelijk van de stand ouderwets veel turbulentie (stand omhoog) of wind op lijf (helemaal horizontaal) of op de helm (schuin omhoog).

Bij het toeren tot 100km per uur vond ik het altijd wel ok op de TDM, maar daarboven was het irritant ondanks goede oordoppen. Maar nu heb ik veel meer plezier (lees:rust) als ik op de grote weg zit. Voor de volledigheid: kleine 1m90, flink postuur.

Het heeft even geduurd deze aanschaf omdat ik een extra bril op de kuip lelijk vond. Maar bij nader inzien vind ik het mijn TDM niet misstaan.

20160816_085044.jpg

20160816_085057.jpg

20160816_085125.jpg


Nu wellicht nog een superbike stuur om nog iets relaxeder voorover te zitten omdat ik nog teveel op mijn onderrug zit.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan