Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

500 euro challenge 2021 : oh nee alweer een honda !!!!! (vtr1000f)

Dindo

mumble master
28 aug 2007
4.735
124
Hoogezand
zo hier mn topic om te volgen .
ik plan de volgende editie mee te doen met een honda vtr 1000f uit 1997 en ja das 1 jaar te jong ivm met de nieuwe regels
ik had de motor op 1 januari al gekocht wat nog onder de oude regels kon ( 20 jaar en ouder) dus dispensatie gekregen.
nou heb ik de vorige 3 keer ook al een honda gebruikt een vf1000f, de vfr750 en cbx650 ( die me 2 dagen voor vertrek kapot ging en ik dus als support mee ging op de vt1100 welke onderweg me ook liet staan ) dus dit keer met een dikke v-2 gaan we het proberen
de motor gekocht van een collega op mn werk waar de motor a 3 jaar stond stof te verzamelen vanwege een vastloper ( hij was er met een highsider afgegooid )
na betaling van 250 euro was ik de trotse eigenaar van een knal gele vtr .
heb de motor thuis eerst maar eens gedemonteerd en netjes opgeslagen en begonnen het blok te demonteren
hier bleek snel dat de krukas naar zn grootje is dus moet deze vervangen worden
na wat zoekwerk op internet vond ik een krukas met lagers voor 100 euro, ben nu zover de lagers te controleren op spelling en te zien of dit project binnen budget geregeld kan worden .

budget op moment is nog:
aanvang 250+150=400 euro
krukas met lagers =105 euro
originele uitlaten = 35 euro
linker voetsteun = 15 euro
over =245 euro
 
Laatst bewerkt:
Dat was mn 3e motor dit model, erg veel plezier van gehad.
Knap om zoiets als bouwpakket te durven kopen hoor, zeker met motorschade. Succes !
 
Motorschade bij een Honda.. da's zeldzaam IMHO.. dus unieke kans voor de 500 euro challenge
Succes en veel plezier met deze mooie challenge!
 
Een beste uitdaging ben je aangegaan Bas. Heel veel succes toegewenst.

En ook dit topic zal gevolgd.
 
Sow.... motor met serieuze blokschade

Knappe uitdaging
 
Ivm het ontwikkelen van Motor-Forum, is er een nieuwe rubriek toegevoegd.

Daarom is dit topic naar deze nieuwe plek verplaatst.
 
Leuk project. Hoedatzo dat de krukas kapoet is gegaan?
 
Leuk project. Hoedatzo dat de krukas kapoet is gegaan?
aanzuigkorf van de oliepomp was kapot en rubber hiervan in oliepomp lag in carter , dus motor heeft een vastloper gehad door olie gebrek .
vervangende krukas gekocht met bij behorende lagers
deze gaat binnenkort weer opgebouwd worden
 
zo weer een update . we zijn begonnen met opbouw vh blok . na overleg met specialist betreffende de krukas lagers toch de bijbehorende lagers gebruiken .wel nieuwe drijfstangbouten gekocht want dat geeft wph boek aan . boutjes die locktite moesten hebben ook dit gekregen . na carters op elkaar zaten krukas gedraait en loopt mooi rond . tevens doen alle versnellingen het . nadat ik alles aan de rechterzijde gemonteerd had bleek de primaire versnellingsas zeer zwaar te lopen . dus blok weer uitelkaar . bleek een ringetje op de tandwielas niet goed te zitten dus makkelijk verholpen . oliepomp vd varadero blok bleek anders te zijn en carter ook dus helaas kan ik dat niet gebruiken . olie pomp gedemonteerd ennnagelopen deze bleek nog prima te zijn .wel een andere zuigkorf zoeken deze is te beschadigd om te repareren .verder nog nieuwe koppakkingen en kettingspanners regelen en dan verder opbouwen
 
De originele kettingspanners (nokkenaskettingspanners) zijn redelijk simpel aan te passen naar manuele spanners. Heb nog 2 losse liggen die ik voor je kan aanpassen. Enkel verzendkosten
 
De originele kettingspanners (nokkenaskettingspanners) zijn redelijk simpel aan te passen naar manuele spanners. Heb nog 2 losse liggen die ik voor je kan aanpassen. Enkel verzendkosten
mm interessant dit zou de kosten kunnen drukken zal even over nadenken hoe vaak moet je dan bijstellen?
 
mm interessant dit zou de kosten kunnen drukken zal even over nadenken hoe vaak moet je dan bijstellen?
bij iedere klepstelbeurt( om de 20k) controleren
 
Laatst bewerkt:
Nokvolgers los van de klepstelen en tussen de nokkenassen 6mm speling in totaal. Wel even de geleider weghalen om goed te kunnen meten aub
 
hier nog de foto's van begin opbouw blok
 

Bijlagen

  • 20200707_030229.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 30
  • 20200707_030236.jpg
    1,8 MB · Weergaven: 34
  • 20200707_030238.jpg
    1.019,6 KB · Weergaven: 32
  • 20200707_030242.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 32
  • 20200707_030244.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 32
  • 20200707_030246.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 28
  • 20200707_030249.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 30
  • 20200707_030251.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 26
  • 20200707_030253.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 31
  • 20200707_030256.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 30
  • 20200707_030300.jpg
    981,5 KB · Weergaven: 31
  • 20200707_030304.jpg
    1 MB · Weergaven: 34
  • 20200707_202515.jpg
    904,1 KB · Weergaven: 29
  • 20200707_202521.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 31
  • 20200707_202524.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 31
  • 20200707_203457.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 34
  • 20200707_203509.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 30
  • 20200707_205721.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 33
  • 20200707_215840.jpg
    850,7 KB · Weergaven: 31
  • 20200707_215844.jpg
    1 MB · Weergaven: 23
  • 20200707_221301.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 29
  • 20200707_225518.jpg
    774,4 KB · Weergaven: 26
  • 20200707_225525.jpg
    1.013,1 KB · Weergaven: 27
  • 20200708_010127.jpg
    972,6 KB · Weergaven: 26
  • 20200708_010132.jpg
    823 KB · Weergaven: 30
Mooie foto 's zo. Is het verhaal van de 6mm speling nu duidelijk?