500 euro challenge02024

30 sep 2023
20
19
500 euro challenge 2024.Met een yamaha diversion van ,93 . aangeschaft voor een zacht prijsje . De werkzaamheden kunnen beginnen . Ik ben hoopvol dat er nog plaats is voor de editie van 2024. Prijs van de motor was 360 euro . Hoe weet ik of ik mee kan ?
 

Bijlagen

  • yamaha.jpg
    yamaha.jpg
    159,8 KB · Weergaven: 5
  • bewijs1.jpg
    bewijs1.jpg
    172,5 KB · Weergaven: 2
Laatst bewerkt:
De motor is door de vorige eigenaar reeds voorzien van nieuwe banden, ketting en tandwielen, bierages in de voorvork .
 
Is het tot hiertoe wel. De vorige eigenaar had de intentie om er in het weekend mee te gaan rijden , maar door zijn werk lukt dit niet.
 
Zover ik weet is het maximale aantal meerijders niet bereikt dus: welkom (in dit rare circus 🙈).

En zo te lezen heb je een mooie deal gescoord. Lijkt mij zaak om het ding te gaan gebruiken waarvoor die gemaakt is, kilometers maken (dan krijg je betrouwbaar en weet je zeker dat hij straks de trip van 2 weken zonder problemen kan rijden).

PS wat betere foto’s als hij straks bij jouw staat worden gewaardeerd 😉
 
Het is mijn derde motor nu. Ik heb nog een k75 zijspan staan en ook nog een cfmoto 650 mt . De cfmoto is ook een goeie reis motor.
 
Een tip waar je niets aan hebt: ik zie met grote regelmaat bagagerekken & koffers voorbij komen voor Diversions.
Een van de voordelen van deze fiets is dat je nooit lang naar onderdelen moet zoeken.
 
En wat voor de challenge ook relevant kan zijn. Bagagevoorzieningen tellen niet voor budget. Dus zelfs als je meer uitgeeft aan je bagagevoorzieningen (koop maar eens een paar mooie luxe tassen/koffers) heeft dat geen gevolgen voor je budget voor je challengebike.

@Jandiversionman
Overigens als je nog tassen (softbags) zoekt ik heb nog een set hangen die niet wordt gebruikt.
 
En dat is inderdaad waar , je blijft voor diversions altijd stukken vinden . De koppeling zal binnenkort wel even uit elkaar gaan . Er zit gerammel in , maar de oorzaak is al gevonden . Pinnetje vervangen en klaar .
 
Blijkbaar eigen aan diversions ,het zou geen kwaad kunnen maar ik heb toch liever geen gerammel .
 
Hi Jan,

Ik zie dit topic nu pas (omdat ik slechts ééns in de paar weken kijk naar nieuwe onderwerpen buiten de onderwerpen die il dagelijks volg).

Desalniettemin: welkom in dit illustere gezelschap van dromers / durfals / sleutelaars ...

Ik heb de Diversion ooit wel eens omschreven als 'de Astra onder de motoren' maar dat is niet noodzakelijkerwijs een belediging.
Het zijn prima motorfietsen.
Betrouwbare, eenvoudige, techniek, goed om zelf aan te sleutelen.

Hiermee ga je de challenge wel door komen.

Welkom !
 
De motor is door de Belgische keuring geraakt . Het enige waar nog naar gekeken moet worden is het gekraak in de koppeling . maar dit staat los van de keuring zelf .
 
Terug
Bovenaan Onderaan