500 Euro Challenge 2024: 3/4 brik

Ondanks het feit dat ik er helemaal niet in geloof toch maar eens proberen om de batterij te desulfateren. De platen zaten nog onder, en de batterij had nog 7volt. Indien ik ze terug in gang krijg zou me dat toch wat euro’s schelen in mijn sleutelbudget.
 

Bijlagen

  • IMG_0973.jpeg
    IMG_0973.jpeg
    177,6 KB · Weergaven: 23
Ondanks het feit dat ik er helemaal niet in geloof toch maar eens proberen om de batterij te desulfateren. De platen zaten nog onder, en de batterij had nog 7volt. Indien ik ze terug in gang krijg zou me dat toch wat euro’s schelen in mijn sleutelbudget.
Ik heb dat ook verschillende keren geprobeerd. Een aantal keer kwam de spanning wel omhoog naar een redelijk normale waarde maar bleek de interne weerstand toch te hoog om fatsoenlijk stroom te kunnen leveren (de spanning donderde gelijk weer naar beneden als je bijvoorbeeld het licht aan zette). Dat waren overigens allemaal van die gesloten onderhoudsvrije gevallen. Misschien dat deze van de ouderwetsche deugdelijke techniek nog wel te redden is? Zeker even proberen inderdaad!
 
Als de platen onder de vloeistof staan en er nog 7 V aawezig is is volgens mij opladen met een ouderwetse acculader het redmiddel. Hij zal nog niet echt gesulfateerd zijn, alleen maar leeg door het lange staan.
 
Baterij is genezen, radiator geplaatst, motor startte bijna onmiddellijk waarna 1 grote fontein van water uit het expantietankje. Koppakking besteld, cylinderkop gedemonteerd en inderdaad een serieus doorgeblazen koppakking, wordt vervolgd.
Ow...

Wel lekker bezig :t
 
Dat is balen. Hopelijk niet een al te ingewikkelde klus, zo'n koppakking van een K75.

Is het mogelijk de titel van dit onderwerp aan te passen? Of ga je al opzoek naar een andere motor? ;)
 
Batterij is genezen, radiator geplaatst, motor startte bijna onmiddellijk waarna 1 grote fontein van water uit het expantietankje. Koppakking besteld, cylinderkop gedemonteerd en inderdaad een serieus doorgeblazen koppakking, wordt vervolgd.
Kijk meteen naar de uitlaatpakkingen. Mn achterste.
 
Ik heb twee "K's" gehad en ik wist dat je overal makkelijk bij zou moeten kunnen vanwege de ligging van het blok maar 'helaas' heb ik nooit zo diep hoeven gaan bij mijn beide K's.

Geweldig gaaf om dit zo te zien !!
 
Koppakking vervangen, 40 euro. nieuwe uitlaatdichtingen 8,97 euro. Draadeinden uitlaat gezaagd van draadstang. Koperen moeren voor de uitlaat 2,32 euro. Gewoon water erin. 15w40 van het vaatje van 20 liter dat ik heb staan 12 euro schat ik. Voorlopig nog binnen budget schat ik zo, een van de dagen mijn excelletje eens bijwerken. Maar best van al, HIJ DRAAIT.
 

Bijlagen

  • IMG_0995.jpeg
    IMG_0995.jpeg
    366,5 KB · Weergaven: 4
  • IMG_0994.jpeg
    IMG_0994.jpeg
    335,6 KB · Weergaven: 4
  • IMG_0991.jpeg
    IMG_0991.jpeg
    380,9 KB · Weergaven: 3
Bedankt voor de tip, eerst even deftig testen met kraantjeswater dan eens goed spoelen en dan koelvloeistof erin. Voorlopig zag ik een en ander draaien aan de motor en gelukkig genoeg niets ‘lopen’.
 
Terug
Bovenaan Onderaan