Brilsmurf
MF'er
De laatste tijd de 500 euro challenge hier gevolgd, en het begon enorm te kriebelen. Vooral bij het kijken naar motoren kreeg ik heel erg last van het hier welbekende N+1 virus (tot aan vlekken in mijn nek aan toe want de schuur hier staat al vol ) want man oh man wat is er toch een hoop leuk oud spul te koop "voor wènûg"!! Maar ja, de keerzijde: veel van dat spul had ook echt serieus veel werk (= tijd en geld) nodig voordat je ermee de Alpen in zou willen. En met al die 1001 andere klussen zag ik dat nog niet helemaal goed komen (ondanks dat het best nog wel een tijdje weg is). Dus verder rond blijven kijken op zoek naar iets met een basis die in betere staat was en daar was tie opeens: een mooie rooie (maar mooi rood is niet lelijk) waar gewoon op gereden werd, waar gewoon onderhoud aan gepleegd werd, allemaal mooi en goed totdat er een hond overstak....... Gelukkig heeft de vorige eigenaar het voorval goed overleefd, alleen de motor iets minder.
Op zich lijkt het met de '94 VFR 750 allemaal mee te vallen, technisch lijkt het (bijna) allemaal nog gewoon in orde. Een krom schakelpedaal, beetje stroeve balhoofdlagers en misschien een beetje een kromme voorpoot (stuur staat scheef met rijden, maar kan ook gewoon scheef staan door de val, we zullen zien!). Hij was ook gewoon rijdbaar voor een proefrit, en toen was ik natuurlijk helemaal verkocht . Heerlijk zo'n V4 met dat zagende geluid van die nokkenasaandrijvingtandwielen. En hij is nog nagenoeg helemaal origineel, geen "geknutsel" van voorgangers wat eerst nog hersteld moet worden. Alleen het standaard onderhoud van vloeistoffen e.d. en dat asfalt acne een beetje herstellen (want met € 500 aanschafprijs is het budget wel in 1 klap bijna helemaal weg dus we zullen eens kijken hoeveel rollen duct tape je kan kopen van het resterende budget ). Tape-je erop en gaan met die (rode) banaan!!
Op zich lijkt het met de '94 VFR 750 allemaal mee te vallen, technisch lijkt het (bijna) allemaal nog gewoon in orde. Een krom schakelpedaal, beetje stroeve balhoofdlagers en misschien een beetje een kromme voorpoot (stuur staat scheef met rijden, maar kan ook gewoon scheef staan door de val, we zullen zien!). Hij was ook gewoon rijdbaar voor een proefrit, en toen was ik natuurlijk helemaal verkocht . Heerlijk zo'n V4 met dat zagende geluid van die nokkenasaandrijvingtandwielen. En hij is nog nagenoeg helemaal origineel, geen "geknutsel" van voorgangers wat eerst nog hersteld moet worden. Alleen het standaard onderhoud van vloeistoffen e.d. en dat asfalt acne een beetje herstellen (want met € 500 aanschafprijs is het budget wel in 1 klap bijna helemaal weg dus we zullen eens kijken hoeveel rollen duct tape je kan kopen van het resterende budget ). Tape-je erop en gaan met die (rode) banaan!!