€500 challenge 2024: The Max

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
Via starter geprobeerd, maar dan kan ik er niet bij.

Op de dynamo open, maar stator zit vast in het huis.
 
Ok dan.

1 na laatste mogelijkheid

Door midden zien te krijgen, en dan twee stukjes door het gat er uit hengelen.

Met veel moeite krijg ik het blokje telkens in een redelijke positie, om met een platte schroevendraaier een mep te kunnen geven. Blokje schiet dan natuurlijk weg, dus weer in positie frummelen.

Na poging 6 of 7 geen blokje of blokjes meer te zien :?

Ok dan.

Ff alles bewegen draaien. Door de versnellingen heen. Mooi.

Ik denk dat t in 2 is gebroken en nu wel langs de schakelwals int carter is gevallen.

Mij best.

Alles weer in elkaar, 2,5 ltr olie er in. Ff boel tjekken....

Kut. Ik had natuurlijk eerst de werking vd koppeling moeten controleren, en dan pas nieuwe olie er in...

nah ja, zin is op voor vandaag. Morgen koppeling nagaan. Daarna ff tanken, meteen proefritje.
:/
 
Oh ja, zal wel lekken. Pakking linker kap is gescheurt. Moet ik nieuw bestellen.
 
Pakking is oem 32e incl verzending.
Hmm, nah ok. Is te doen. Eerst zien hoe t houdt, ik heb ook nog vloeibare pakking.

After market niet kunnen vinden.
 
Efkes wat zin gemaakt.
Oude olie uit bak, olie uit blok. Deksel koppeling er af.

Tja.....
Te achteloos gedaan. Stomme fout.

Gelukkig niks stuk gedraaid.
Nu zit t goed. Koppeling afgesteld en :t

Accu was zwak, dus nog even aan lader. Straks tanken.
 
In de 1e vesnelling van geel naar arendonk.

Het kan.

Vanochtend ter plaatse ff kapje los: idd blokje terug. Aan de kant gewipt, motor in 3e.

En zo ben ik weer naar huis gereden.

Ik weet nu iig zeker wat het is. En dat ik er een betere oplossing voor moet vinden :Y
Ging vast sneller dan gister, fijn dat jij ook weer thuis bent gekomen, ik ook hoor.
 
4 zonnepanelen voor op de aftermax besteld.

Morgen eens kijken voor wieltjes en lagers. Daarvoor moet ik juiste maten hebben...
 
Ja.
Dus.

Niet omdat leuk, maar omdat moet.

Net vca gehad (85% dank u) en terug naar huis. Niet meer op te schakelen.

Dus in de 1 over fietspad, was maar 6 km of zo.

Kap er weer af. Ja hoor, blokje toch weer in de hoek, maar in 2 delen :)

Ik heb ze er uit gevist, kap terug, olie bijgevuld. Nu boodschappen doen, want dat stond eigenlijk in de planning...
 
Wat een armoede, enig idee van de oorzaak?
Of bedoel je dat ik niet 100% op mn vca examen had :?

Dat is omdat ik in 12 minuten klaar was, en geen zin had om vragen terug te kijken, overtuigd van een voldoende.
 
Jj

Ouderdom denk ik

Wellicht wat speling op een ketting, beetje klapperen, en dan stukje geleider afbreken.

Tis hard plastic en 40 jaar oud.
Ach, het wordt allemaal wat oud.

Ik loop nog steeds te klooien met m’n xj700x uit 1985. Loopt nog steeds niet lekker. De komende weken ff een andere bobine plaatsen en dan loopt ie wellicht beter. Bij warmte krijg ik toch een mindere vonk.
 
Het ging mij puur om de motor.

Dat jij je vca met 85% haalde is meer dan goed. :Y

Inderdaad.......die 85% is top. Er zijn er genoeg die na 5x examen doen nog niet eens de 40% halen (zaten er 3 bij mij in de groep tijdens het examen). Ik had 'm in 1x en had ook 85% voor m'n vca vol was de score iets lager :$ 70%.
 
Er waren idd aantal herkanzers. Snap ik wel, tis best wat. En alles in 1 dagje 'les'. Ik had niks voorbereid.

Ook aantal kantoormannen. Die waren vlak na mij klaar met examen.
 
Ach, het wordt allemaal wat oud.

Ik loop nog steeds te klooien met m’n xj700x uit 1985. Loopt nog steeds niet lekker. De komende weken ff een andere bobine plaatsen en dan loopt ie wellicht beter. Bij warmte krijg ik toch een mindere vonk.
Tbv diagnose.

Starten en laten lopen

Dan met verfbrander, hete lucht ding, op een bobine. En dan zien of er verschil komt.
 
Dagelijks minimaal 20 km.

Ik rijd er ww mee, en boodschappen, en alles eigenlijk :')

Auto is weg, zr7 staat nog in laatste fase groot onderhoud.

Onderhoudspakket staat klaar, incl nieuwe achterband en remmerij.

Deze week nog werk dan 2 wkn verlof.

Zekeringkastje maken
Raw maken
Toeters maken
Achterband
Remmen
Onderhoud
 
Terug
Bovenaan Onderaan