Diirk
Die hard MF'er
Die spuitbussen zijn inderdaad heel goedkoop... maar nog goedkoper zijn deze
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
nu nog 'voldoende', maar het jeukt mij weinig als ik er zo de weg mee op ga... Eerst maar eens de kleppen stellen en de carb's laten badderen...Goed bezig
En de vraag is natuurlijk, is er straks budget voor wat spuitbussen met witte lak ?
Action heeft natuurlijk heel goedkope spuitbussen
Idd! 5 jr geleden nog een goede gekocht voor geen 50,-, sommigen durven nu al het 5voudige te vragen.. Deze (hoop ik) mee te nemen voor 75,- en er zit wat werk aan (aansluiting voorste bochten is één van de lippen af, maar hopelijk is dat met een beetje creatief denkwerk op te lossen)Mooi werk !
Fijn dat je een collector hebt gevonden, die zijn best schaars. Hopen dat 'ie goed is !
Met zo'n Ali ding heb ik jaren gereden op de Oerblade.Ga eens eerst bekijken hoe de waardes van de Ali SR zijn bij de aangekochte stator, @Diirk.
Nu wil het toeval dat een ori SR bij deze parel:
Bekijk bijlage 1955105
afgelopen zomer kapot is gegaan op het Isle of Man, toen ik hem mee had... En voor deze heb ik een gemodificeerde nieuwe van Carmo gekocht, dus ik denk dat ik op veilig ga en hem ga wisselen tegen de ALI SR voor de trip met de lelluke zus..
Maar meten is weten, dus nog even afwachten wat het plan wordt...
Hou er rekening mee dat als je schuifstekkers gaat gebruiken op de SR dat de gele draden een bredere stekker hebben dan die andere 2@Lv87 SR van een RC24 past (zonder aanpassing) niet op een RC36..
RC24 SR heeft 2 stekkers (3 pins en 2 pins), RC 36 heeft 1, 5 pins, stekker. Wellicht kan ik er wel een verloopstekker voor maken, maar dan kan ik beter van mijn 95 fireblade de verbeterde (carmo) SR tijdelijk lenen en meenemen..
En weer een update over de vorderingen van deze week..
De week kende zowel voortgang als ook kleine tegenslagen. De tegenslag aangaande de VFR was dat de benzinekraan toch weer is gaan lekken, maar nu extern. Aangezien benzine lekken op een warme kleppendeksel niet ideaal is, betekent dat ik inmiddels de gehele kraan weer heb gedemonteerd, div. maten heb opgenomen om de nieuwe Viton o-ringen te bestellen en wachtende om het e.e.a. in ontvangst te nemen voor een (meer en succesvollere) 2e afdichting van deze kraan.
Wachtende op de 'nieuwe' stator, besloten om alvast te checken hoe de toestand van de balhoofdlagers waren,
Bekijk bijlage 1957448Bekijk bijlage 1957447
Wat dus geresulteerd heeft in het plaatsen van nieuwe conische naaldlagers.. (rechts de oude en NEE ik heb niet het balhoofd lopen aaien met een haakse slijper.. Ik heb wél goed gereedschap op het e.e.a. te verwijderen..)
En als dan toch de voorvorkpoten eruit moeten voor deze operatie, kunnen deze gelijk aangepakt worden op de aanwezige pitting op beide poten én de lekke voorvorkkering rechts..
Bekijk bijlage 1957450Bekijk bijlage 1957451Bekijk bijlage 1957452
Bekijk bijlage 1957453Bekijk bijlage 1957454Bekijk bijlage 1957455
Van linksboven met de klok mee;
Daarnaast kwam de postbode gisteren met een aantal pakketjes langs, waaronder olie, dynamodekselpakking en een "nieuwe" 2e hands stator (zelfs mét dynamodeksel - en dat voor 30,- )
- Uitlekken van de ouwe (stinkende) vv olie;
- slechte foto van de aanwezige pitting (uiteindelijk behandeld met staalwol en P400 schuurpapier);
- Er blijkt aangepaste vering gemonteerd te zijn bij het open halen van de poten (White Power vering, vermoed ik?);
- Het nieuwe sapje wat erin is gegaan;
- schoonmaak van de onderpoot in progress (met staalwol, aangezien zelfs koudreiniger niet werkte);
- Originele veren (van een VFR, deze zitten in de doos) versus de gemonteerde veren (waardoor ook geen pasbus meer gemonteerd was).
Oud (links) vs. "nieuw" (rechts)
Bekijk bijlage 1957460Bekijk bijlage 1957461
Het e.e.a. gemonteerd, én natuurlijk even met iets staalwol over een verweerde koelbuis gewreven..
Bekijk bijlage 1957464
Het meten van de laadstroom laat nog even op zich wachten (iets met een tankkraan en zo), al lijken de waarden goed te zijn bij het doormeten van de stator.. Maar de volgende -deel-projecten ligt alweer te wachten op een liefdevolle behandeling van koudreiniger, staalwol, ellebogenvet, een revisiesetje en wellicht een likje overgebleven remklauwverf..
Bekijk bijlage 1957470
Nog het e.e.a. aan losliggende onderdeeltjes erop geschroefd (om niet óveral delen te hebben liggen in de verschillende schuren) en zie hier het resultaat tot nu toe, het begint weer enigszins op een VFR te lijken:
Bekijk bijlage 1957468
Deze week gebeurd er niets meer na deze update, volgende week/nieuwe jaar als eerst de kraan herstellen en de remklauwen servicen..
Met alle aankopen tot nu toe, slinkt het nog beschikbare budget al onder de 100,-- Nu niet hopen op al te veel tegenslagen, bezien het nog resterende budget...