€500 challenge 2024: The Max

  • Onderwerp starter Anoniempje313
  • Startdatum
Ja! Panne!

Ik rijd net van werk naar huis. Op 2/3 stoppen om op een doorgaande weg te draaien. Maar vanuit de 1 kom ik enkel nog in neutraal....

Shit, moet ook boodschappen doen. Geen tijd om thuis eerst te kijken, hoewel ik daar voorbij rij op weg naar dn aldi.

In de 1 50 kmu op een 70 weg. 7k toeren. Bijna bij aldi, stinken, horten en stoten. Op de parking valt ie uit. En walmen. Vd hitte.

Nah ja, eerst bier halen, dan zie ik wel verder.

Na het scoren van 10 halve liter blikken (tis hier lang weekend), de 10 sec diagnose gedaan.

Kraantje op res, starten en met 20 over t fietspad terug.

Dit weekend maar eens kijken....
 
Het is shit, maar daarvoor is het best prettig om een tijd voor de challenge je brik al in gebruik te nemen 8)7



En ik hoop dat de ellende meevalt (en het iets simpels blijkt te zijn) ;)
 
Het is shit, maar daarvoor is het best prettig om een tijd voor de challenge je brik al in gebruik te nemen 8)7



En ik hoop dat de ellende meevalt (en het iets simpels blijkt te zijn) ;)
Ja, liever hier, op 2 km van huis, dan ergens op een alpenpas.... :X
 
He bah ! Hoop dat het meevalt !
Tja, we zullen zien.

Koppeling, hoewel ik die niet als eerste verdenk.
Schakelmechanisme buitenkant, of binnenkant (schakelvork).

Als t de bak zelf is, dan einde voor deze motor.
 
Hmm, ok.
Ik kan weer schakelen.

Maar het daadwerkelijke euvel is nog niet verholpen.



Eerst op de bok gezet. Ok, zijkapje gaat er zo te zien makkelijk af. Ff positie tussenstang tov schakelas markeren, en los. Toch maar efkes teiltje er onder, je weet maar nooit. En dat was een slimme :)


In het gat naar de bak zie ik iets zwarts, in een rare positie. Hmmmmm :?

Floept zo los uit het hoekje met een puntbektang. Waarna ik weer kan opschakelen.

Dit zat dus in de weg, en blokkeerde het schakelmechanisme aan de binnenkant vd bak.

Maar nu ligt het een paar cm verder, los. Dat kan niet de bedoeling zijn.

Ik ga ff prakkedenken en opzoeken wat t is en waar t vandaan komt.
 
Ok, ff op de tekeningen kijken.

Het schakelmechanisme net achter de kap, buiten de bak:

Nee, ik zie niks wat in de buurt komt.

De bak zelluf;
Ook niks wat er op lijkt.

Schakelmechanisme in de bak:


Wat zit daar nog in de buurt :?
Secundaire aandrijving, op tekening ook niks gezien wat t kan zijn.
Startmechanisme dan?


Aha!

Het lijkt erg op een stukje vd kettingspanner. Een stukje met twee 'tanden'. Afgebroken dus.

Niet 100% zeker, maar wel 90 :)
 
Niet spanner, maar geleider

guideupper_big4H71147401-01_eb7b.jpg
 
Ff in t boek gekeken. Startkoppeling zit achter koppelingspakket.

Vanaf de linkerzijde kan ik de starter demonteren. Geen probleem. Maar ik denk dat ik dan niet veel ruimte heb om goed te zien hoe of wat.

Koppeling demonteren is aan de rechterzijde, en wat meer werk.

Maar ik denk dat ik er niet aan ontkomt, omdat het afgebroken deeltje uit de bak gevist moet worden. En wss een nieuw onderdeel monteren, hoewel ik telkens prima heb kunnen starten.
 
Ik denk dat ik dit weekend eens de rechterkap ga verwijden, en kijken of ik het afgebroken stukje er uit kan peuteren


En natuurlijk kijken wat er nog meer aan schade is.
 
Net geprobeerd door het gat. Tangetje, pincet.
Blokje is net 1 mm te groot :')
 
Ff in t boek gekeken. Startkoppeling zit achter koppelingspakket.

Vanaf de linkerzijde kan ik de starter demonteren. Geen probleem. Maar ik denk dat ik dan niet veel ruimte heb om goed te zien hoe of wat.

Koppeling demonteren is aan de rechterzijde, en wat meer werk.

Maar ik denk dat ik er niet aan ontkomt, omdat het afgebroken deeltje uit de bak gevist moet worden. En wss een nieuw onderdeel monteren, hoewel ik telkens prima heb kunnen starten.
Da noemen ze nou geluk :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan