Welnu, ik heb het gedaan.
Nog een challenge motor gekocht.
N+1 is nu dus 7.
Het begon iets meer dan 48 uur geleden met deze advertentie op marktplaats:
Omdat de motor op de foto's wel een goede indruk maakte heb ik meteen gebeld met de verkoper, Wilco Visser, de eigenaar van een (zo bleek later) hele leuke motorzaak in Sommelsdijk op het eiland Goeree-Overflakkee, VP Motorsport.
Zie: VP Motorsport | Het motorhart van de Delta | Service door passie!
Hij is met mij aan de telefoon even naar de motor gelopen en heeft wat vragen beantwoord.
Op basis daarvan heb ik ter plekke gezegd dat ik de motor wilde kopen voor de vraagprijs van 220 Euro en of ze 'm voor me wilden reserveren dan zou ik zaterdag, vandaag dus, langskomen met een auto en aanhanger. Dit was ok. We hebben dit vervolgens nog over en weer aan elkaar bevestigd via e-mail.
Vanochtend was het dus zover en rond 08u zijn @Flitsmagneet en ik samen vertrokken uit Amersfoort, op weg naar Sommelsdijk.
We kwamen terecht bij een kleine motorzaak met een ontzettend leuke sfeer en duidelijk een passie voor het vak.
Koffie erbij en gezellig gekletst, ook met wat 'locals' die daar duidelijk 'stamgast' waren.
Toen we de motor gingen bekijken reed Wilco 'm even de werkplaats in en plaatste hem op een brug.
Vervolgens kreeg ik een open en eerlijke uitleg over de motor, de geschiedenis en wat ik nog tegen zou komen qua werk.
Wilco had deze motor zelf ooit nieuw gekocht, toen ooit verkocht aan een bekende klant en die heeft de motor nog gebruikt voor dagelijks woon-werk verkeer tot een maand of vijf geleden toen de eigenaar 'm heeft ingeruild op iets nieuwers.
Wilco sloot even een startbooster en uitlaatafzuiging aan en de motor sprong eigenlijk vrijwel meteen aan.
De koop was toen definitief bezegeld.
Het kenteken werd vervolgens voor mij overgeschreven op het postkantoor terwijl ik samen met Flitsmagneet de motolug uitvouwde en de TDM erop zette.
Hierna wederom koffie gedronken en uitgebreid gekletst - we hadden een enorme klik.
Bij het weggaan trok Wilco me nog even de Dynojet cabine in en liet me een project zien waar hij mee bezig was, zeer geavanceerd.
En weer stonden we dus een kwartier te kletsen.
Uiteindelijk zijn we na bijna 3 uur daar geweest te zijn weer in de auto gestapt en hebben we nog even een bezoek gebracht aan @Coert65 van wie ik nog een Scottoiler kreeg - ik hoop dat hij blij is met de 'goodies' die ik hem in ruil heb gegeven.
Na een laad- en lunchstop kwamen we weer bij huize Garfield aan en hebben we -uiteraard- meteen geprobeerd om de motor te starten, wat meteen lukte.
Ik heb een filmpje gemaakt van hoe de motor liep:
Hij loopt eigenlijk prima.
Hij staat op zeer recente banden: Dunlop Roadsmart IV's, voor DOT 1522 en 3,5 mm profiel, achter DOT 4221 en 4,5 mm profiel - daar heb ik voorlopig geen omkijken naar.
Ook heeft de motor goed werkend handvatverwarming - heerlijk !
Wat ik nu weet van wat ik moet doen:
- Voorspatbord vervangen - het huidige spatbord is afgezaagd na valschade
- Benzinelekkage ergens bij de carburateurs aanpakken
- Voorvorkkeerringen vervangen
- Het klepdeksel schijnt olie te zweten
- De koplampen doen het alleen in grootlichtstand
- Het achterlicht nakijken
Verder rijdt 'ie al prima.
Er zat trouwens ook nog een prima gereedschapssetje bij én een setje bandenreparatiemiddelen:
Ik heb deze motor gekocht als tweede challenge bike zodat mijn oudste zoon volgend jaar eventueel ook met ons mee kan.
In de komende maanden ga ik ook deze motor eens lekker vertroetelen - het moge duidelijk zijn dat ik er héél erg blij mee ben !
Nog een challenge motor gekocht.
N+1 is nu dus 7.
Het begon iets meer dan 48 uur geleden met deze advertentie op marktplaats:
Omdat de motor op de foto's wel een goede indruk maakte heb ik meteen gebeld met de verkoper, Wilco Visser, de eigenaar van een (zo bleek later) hele leuke motorzaak in Sommelsdijk op het eiland Goeree-Overflakkee, VP Motorsport.
Zie: VP Motorsport | Het motorhart van de Delta | Service door passie!
Hij is met mij aan de telefoon even naar de motor gelopen en heeft wat vragen beantwoord.
Op basis daarvan heb ik ter plekke gezegd dat ik de motor wilde kopen voor de vraagprijs van 220 Euro en of ze 'm voor me wilden reserveren dan zou ik zaterdag, vandaag dus, langskomen met een auto en aanhanger. Dit was ok. We hebben dit vervolgens nog over en weer aan elkaar bevestigd via e-mail.
Vanochtend was het dus zover en rond 08u zijn @Flitsmagneet en ik samen vertrokken uit Amersfoort, op weg naar Sommelsdijk.
We kwamen terecht bij een kleine motorzaak met een ontzettend leuke sfeer en duidelijk een passie voor het vak.
Koffie erbij en gezellig gekletst, ook met wat 'locals' die daar duidelijk 'stamgast' waren.
Toen we de motor gingen bekijken reed Wilco 'm even de werkplaats in en plaatste hem op een brug.
Vervolgens kreeg ik een open en eerlijke uitleg over de motor, de geschiedenis en wat ik nog tegen zou komen qua werk.
Wilco had deze motor zelf ooit nieuw gekocht, toen ooit verkocht aan een bekende klant en die heeft de motor nog gebruikt voor dagelijks woon-werk verkeer tot een maand of vijf geleden toen de eigenaar 'm heeft ingeruild op iets nieuwers.
Wilco sloot even een startbooster en uitlaatafzuiging aan en de motor sprong eigenlijk vrijwel meteen aan.
De koop was toen definitief bezegeld.
Het kenteken werd vervolgens voor mij overgeschreven op het postkantoor terwijl ik samen met Flitsmagneet de motolug uitvouwde en de TDM erop zette.
Hierna wederom koffie gedronken en uitgebreid gekletst - we hadden een enorme klik.
Bij het weggaan trok Wilco me nog even de Dynojet cabine in en liet me een project zien waar hij mee bezig was, zeer geavanceerd.
En weer stonden we dus een kwartier te kletsen.
Uiteindelijk zijn we na bijna 3 uur daar geweest te zijn weer in de auto gestapt en hebben we nog even een bezoek gebracht aan @Coert65 van wie ik nog een Scottoiler kreeg - ik hoop dat hij blij is met de 'goodies' die ik hem in ruil heb gegeven.
Na een laad- en lunchstop kwamen we weer bij huize Garfield aan en hebben we -uiteraard- meteen geprobeerd om de motor te starten, wat meteen lukte.
Ik heb een filmpje gemaakt van hoe de motor liep:
Hij loopt eigenlijk prima.
Hij staat op zeer recente banden: Dunlop Roadsmart IV's, voor DOT 1522 en 3,5 mm profiel, achter DOT 4221 en 4,5 mm profiel - daar heb ik voorlopig geen omkijken naar.
Ook heeft de motor goed werkend handvatverwarming - heerlijk !
Wat ik nu weet van wat ik moet doen:
- Voorspatbord vervangen - het huidige spatbord is afgezaagd na valschade
- Benzinelekkage ergens bij de carburateurs aanpakken
- Voorvorkkeerringen vervangen
- Het klepdeksel schijnt olie te zweten
- De koplampen doen het alleen in grootlichtstand
- Het achterlicht nakijken
Verder rijdt 'ie al prima.
Er zat trouwens ook nog een prima gereedschapssetje bij én een setje bandenreparatiemiddelen:
Ik heb deze motor gekocht als tweede challenge bike zodat mijn oudste zoon volgend jaar eventueel ook met ons mee kan.
In de komende maanden ga ik ook deze motor eens lekker vertroetelen - het moge duidelijk zijn dat ik er héél erg blij mee ben !