€500 challenge 2024: Tape-je erop!

Een paar foto's:
 

Bijlagen

  • IMG-20230825-WA0009.jpg
    IMG-20230825-WA0009.jpg
    245,3 KB · Weergaven: 7
  • IMG-20230825-WA0000.jpg
    IMG-20230825-WA0000.jpg
    245,9 KB · Weergaven: 6
  • IMG-20230825-WA0002.jpg
    IMG-20230825-WA0002.jpg
    251,1 KB · Weergaven: 3
  • IMG-20230825-WA0003.jpg
    IMG-20230825-WA0003.jpg
    134,2 KB · Weergaven: 3
  • IMG-20230825-WA0006.jpg
    IMG-20230825-WA0006.jpg
    262,2 KB · Weergaven: 3
  • IMG-20230825-WA0008.jpg
    IMG-20230825-WA0008.jpg
    230,9 KB · Weergaven: 7
Wel een beetje vreemde schuifschade trouwens, van boven naar beneden ipv van voor naar achter? 🤔 Ben toch nieuwsgierig hoe dat zo gekomen is. Maar de verkoper wist het ook niet, had de kappen zelf ooit ook als los setje gekocht.
 
Zo, de SV650S is zo goed als klaar voor de aankomende rit. Intussen nog 1,5 setje Givi koffers en wat beugels e.d. gescoord dus dat begint ook al vorm te krijgen, al zijn de beugels niet voor een RC36-2. Dus dat wordt nog even knutselen, maar dat geeft niet! Met een slijptol en lasapparaat kump dat ook vast weer goed! Hopelijk deze week nog ergens tijd om weer wat aan de SV1000 te doen, want ik popel om de VFR hierheen te halen!
 
Helaas nog steeds de SV1000 niet gefixt en verkocht, dus nog steeds geen plek hier in de schuur voor de VFR. Laatst toen ik bij de VFR in de buurt was maar even een klein gereedschapssetje meegenomen en de spanningsregelaar los gehaald om te kijken hoe het daar mee staat, en dat was maar goed ook. Er blijkt een behoorlijk nieuwe Chinese SR in te zitten, maar zonder koelpasta en met maar 1 schroefje. Dat was nooit goed gegaan met een lange rit in warm weer. Bovendien vraag ik me af of de vorige SR wel echt kapot was, want de plug aan de kabelboom heeft 1 verbrand contact, dus dat is in ieder geval een probleem......
 

Bijlagen

  • IMG_20230922_213928.jpg
    IMG_20230922_213928.jpg
    222,3 KB · Weergaven: 6
Helaas nog steeds de SV1000 niet gefixt en verkocht, dus nog steeds geen plek hier in de schuur voor de VFR. Laatst toen ik bij de VFR in de buurt was maar even een klein gereedschapssetje meegenomen en de spanningsregelaar los gehaald om te kijken hoe het daar mee staat, en dat was maar goed ook. Er blijkt een behoorlijk nieuwe Chinese SR in te zitten, maar zonder koelpasta en met maar 1 schroefje. Dat was nooit goed gegaan met een lange rit in warm weer. Bovendien vraag ik me af of de vorige SR wel echt kapot was, want de plug aan de kabelboom heeft 1 verbrand contact, dus dat is in ieder geval een probleem......
Goed gezien :t
 
Helaas nog steeds de SV1000 niet gefixt en verkocht, dus nog steeds geen plek hier in de schuur voor de VFR. Laatst toen ik bij de VFR in de buurt was maar even een klein gereedschapssetje meegenomen en de spanningsregelaar los gehaald om te kijken hoe het daar mee staat, en dat was maar goed ook. Er blijkt een behoorlijk nieuwe Chinese SR in te zitten, maar zonder koelpasta en met maar 1 schroefje. Dat was nooit goed gegaan met een lange rit in warm weer. Bovendien vraag ik me af of de vorige SR wel echt kapot was, want de plug aan de kabelboom heeft 1 verbrand contact, dus dat is in ieder geval een probleem......
1 van de draden naar de stator/dynamo of hoe je dat ook noemt
 
Zo, eindelijk weer een kleine update. Afgelopen weekend de VFR toch maar hierheen gehaald (omgewisseld met de woon-werk SV650, want N+1 natuurlijk 🤣). Daar heb ik een middagje aan geklust. Verbazingwekkend wat je met een tube secondelijm en een rol duct tape kan doen 👍🏻😜
 
Ook de spanningsregelaar plug gelijk vervangen en een matje thermisch geleidend materiaal er tussen gedaan. Ik moet nog wel 1 schroef van de SR uitboren want die is afgebroken, maar dat komt later wel (het is nu toch koud buiten, zal wel even goed gaan als hij niet helemaal plat op het frame zit).
 

Bijlagen

  • IMG_20240305_152535.jpg
    IMG_20240305_152535.jpg
    367,5 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20240305_160915.jpg
    IMG_20240305_160915.jpg
    338,3 KB · Weergaven: 0
Nu een paar keer op de VFR naar het werk gereden zonder problemen, maar in vergelijking met mijn SV650 met ge-upgrade vering (voor VTR1000F binnenpoten en achter een ZX-6R schokbreker) voelt het een beetje als een oude Amerikaanse auto: hij voelt zwaarder, stuurt minder neutraal (valt de bocht in) en deint nogal (te weinig demping). Verder dicht draaien van de demping op de achter demper (voor is er niets in te stellen) hielp niet, want die bleek al helemaal dicht te staan 8)7. Tijd voor verbetering dus. Na wat Googlen het volgende besloten te gaan doen:

Achter:
Ombouw naar CBR 954 RR '02-'03 schokbreker (zou redelijk eenvoudig moeten kunnen) en die zou echt heel veel beter moeten zijn. Ik heb er al 1 gescoord voor maar € 50 op Marktplaats. Eens kijken hoe die er aan toe is, wellicht nog reviseren (dat schijnt vrij makkelijk te gaan met deze schokbrekers). Ik ga hem er eerst maar eens zo onder bouwen en uitproberen denk ik.

Voor:
Ik zat hier eerst ook naar VTR1000F binnenpoten te kijken (ook 41mm en hebben instelbare demping), maar dat is toch wel duur en levert weinig extra demping performance op. Het binnenwerk is al vergelijkbaar met die van de VFR (van de SV was echt heel veel eenvoudiger, en daarmee ook slechter). Dus ik heb een setje progressieve veren op Marktplaats gescoord voor € 25. Nieuwe olie en keerringen ging ik toch al plaatsen (ook al is hij nog niet lek), dus dan kunnen die veren er ook gelijk in. Kan ik ook gelijk kijken of de binnenpoten echt nog recht zijn, want ik heb toch zo mijn twijfels.... 🤞🤞🤞

Maar hij loopt als een zonnetje in ieder geval, en alles werkt verder (op de temperatuurmeter na, moet ik nog even naar kijken). En gek genoeg moet ik sommige stukjes duct tape steeds weer vast drukken voor ik ga rijden, die komen een beetje los na verloop van tijd. Ik zal van de zomer maar een extra rol tape meenemen voor de zekerheid! :+
 
Extra tape om de tape vast te houden. Je verzint het niet *O*

Maar goed om te lezen dat de basis (het motorblok zijn werk naar behoren doet :t ).
 
Terug
Bovenaan Onderaan