hoe laat ik mijn beide koplampen branden gsxr1000

rex66

Die hard MF'er
24 feb 2003
678
0
belgisch limburg
hallo,hoe hoe moet ik mijn koplampen aansluiten zo dat ze allebei branden ,kan iemand mij daar een voorbeeld van laten zien of een planneke,alvast bedankt....
 
Ik heb dezelfde vraag maar dan voor Kawa ZX6R 2003.

Heb geen passend antwoord gevonden bij "zoeken"

Ennuh, ik wil wel groot licht in kunnen schakelen.

Toen ik ´m kocht zei de dealer dat het bij de huidige motoren bijna niet meer mogelijk is om doorschakelen netjes te regelen.
 
Ik heb dezelfde vraag maar dan voor Kawa ZX6R 2003.

Heb geen passend antwoord gevonden bij "zoeken"

Ennuh, ik wil wel groot licht in kunnen schakelen.

Toen ik ´m kocht zei de dealer dat het bij de huidige motoren bijna niet meer mogelijk is om doorschakelen netjes te regelen.
is WEL mogelijk als je er een safety lights module er tussen maakt is maar 3 draden aansluiten hebben ze oa bij Safe :) dan brand je grootlicht nl op 25% dus verblind je ook je tegenligger niet en je grootlicht schakelaar blijft ook gewoon werken :)
 
is WEL mogelijk als je er een safety lights module er tussen maakt is maar 3 draden aansluiten hebben ze oa bij Safe :) dan brand je grootlicht nl op 25% dus verblind je ook je tegenligger niet en je grootlicht schakelaar blijft ook gewoon werken :)

Hé dat is top. Wist niet dat iest dergelijks bestond.

M.a.w., 25% grootlicht = even veel lichtopbrengst als dimlicht.

Ga ik regelen, 3 draden lukt mij zelfs.

1) Twee lichten staat mooier 2) Word ik langzaam lijp van die goedbedoelende koekblikkers die me op een kapot licht wijzen ....
 
Misschien een rare opmerking, maar als je twee lampen tegelijk laat branden loopt er dan niet twee keer zoveel stroom?
Dan moet je relais, je dynamo, zekeringen en de bedrading dit wel aan kunnen.
Anders brandt er heel wat anders....

Better safe than sorry.
 
volgens mij een kwestie van twee relais gebruiken !! en dan een relais het dimlicht op !en twee draden uit nemen en zo naar de dim licht aan de bulbs !!en dan het andere relais groot licht op en dan twee uitgangen nemen en zo naar groot licht aan de bulbs simpel maar goed kun je desnoods zwaardere draden nemen voor de voeding aan de relais !!!
 
Laatst bewerkt:
volgens mij een kwestie van twee relais gebruiken !! en dan een relais het dimlicht op !en twee draden uit nemen en zo naar de dim licht aan de bulbs !!en dan het andere relais groot licht op en dan twee uitgangen nemen en zo naar groot licht aan de bulbs simpel maar goed kun je desnoods zwaardere draden nemen voor de voeding aan de relais !!!
dit is toch echt de vlugste en de goedkoopste manier Peet
 
lijkt moeilijker dan het is !anders iemand bij halen die enig verstand van electriek heeft
full
hoop je ermee van dienst te zijn geweest Peet
 
Mijn gewone verlichting werkt met gewone handschakelaars ipv. met relais. :?

Als het goed is voorkomt je zekering op de betreffende lichtgroep ervoor dat er geen te grote stroom gaat lopen. Je moet dus als je alles hebt aangesloten controleren of alles blijft branden, je hebt nl. kans dat op het moment dat je de rem gebruikt en het remlicht zit over dezelfde zekering dat ie doorbrand...
 
ik heb dan ook 2 oplossingen gegeven ! kijk maar naar oplossing 2 want daar heb ik een dikke draad getekend die rechtstreeks vanaf de accu loopt en die moet je natuurlijk apart zekeren ! daarbij is het gewoon een geval van meten , als je bang bent dat de zekering er uit slaat tel je gewoon het amperage bij elkaar op en daar ga je natuurlijk boven zitten met je ampere bijv 2 x 45 is 90 2x 20 watt is 40 watt remlicht is 20 watt = bijelkaar 150 watt en tel er nog iets bij voor dashboard en zo zeg 50 watt =200 watt dus een zekering van 20 amperre voldoet 20 x12 = 240 watt acc Peet
 
Hé dat is top. Wist niet dat iest dergelijks bestond.

M.a.w., 25% grootlicht = even veel lichtopbrengst als dimlicht.

Ga ik regelen, 3 draden lukt mij zelfs.

1) Twee lichten staat mooier 2) Word ik langzaam lijp van die goedbedoelende koekblikkers die me op een kapot licht wijzen ....

Verwacht niet met de Safety light twee keer zoveel licht opbrengst. Je moet het meer zien als dat jezelf beter gezien wordt, dan dat jezelf meer ziet. Ik heb er één gemonteerd en als ik alleen het grootlicht op 25% aan heb staan, zie ik zelf een verstrooid licht, onvoldoende om er mee te rijden.

Piccies:

Grootlicht op 25% en dimlicht:
full


Alleen grootlicht:
full
 
Even een ouwe topic omhoog schieten.

Ik ben zelf ook bezig met het bekijken van die safety lights.
Op mijn Honda'tje brandt het licht van de koplamp ook allen aan 1 kant, ziet er niet uit. Dus Safety light. Nu heb ik begrepen dat als je dat ding aan je lampjes koppelt jouw grootlicht voor 25% mee brandt.
Nu zag ik op de reactie die boven mij dat het 's avonds onvoldoende licht geeft om mee te rijden.. Zijn hier andere oplossingen voor?
 
Terug
Bovenaan Onderaan