Aanrijding Stadhouderskade

Taruka

MF veteraan
27 nov 2002
2.230
1
Hoorn (Noord Holland)
Tja, ook ik ben een keer het bokje. Het belangrijkste eerst. Zowel de bestuurder van de auto als ik hebben niets. Alleen materiele schade.

Hier is een situatie schets.
full


Rechts van de pijl zie je een kruising. Die kruising passeer je met twee rijen auto's dik. Net na de kruising is de weg smaller, dit is niet te zien op het plaatje, en moeten de auto's ritsen. 30 meter verder is het breed genoeg voor twee auto's maar er is volgens mij niet echt sprake van een twee baans weg. Er zijn geen strepen of andere markeringen. Op dat stukje rij ik er altijd met een normale snelheid langs als er file vorming is. Die is er omdat ze verder op bezig zijn met die weg en dus is het drukker dan normaal. Voor mij rijdt een motor die het zelfde doet en is ondertussen al een paar auto's verder. Op het moment dat ik de auto passeer stuurt die ineens naar links. Hij had dus de intentie om de rijweg van het verkeer wat de andere kant op gaat over te steken. En daar zat ik. Gevolg is tegen elkaar.

Gelukkig kwam er geen verkeer mij tegemoet want via die baan kon ik mijn balans weer vinden en normaal stoppen langs de kant van de weg.

Ik heb wat krassen op mijn kuip werk en de ophanging van de uitlaat is verbogen (bij het achtersteppie in de buurt). En een scheur in de mouw van mijn jas. Ik vermoed dat zijn spiegel dat heeft gedaan want die zag ik in mijn ooghoek heel dichtbij komen. Voor de rest lijkt alles te kloppen. Mijn steppie heeft de voorbumper los gerukt, een flinke deuk boven de wielkas gemaakt inc een streep, en de zijstrip van de auto los gerukt en op straat neergelegd.

Nu heb ik al aardig wat topics gelezen over aanrijding situatie waarbij de situatie niet heel recht toe recht aan zijn. Zoals aanrijdingen tussen motor's die tussen de file door rijden en worden geraakt door auto's die van baan wisselen bijvoorbeeld. Maar ben benieuwd waar dit gaat stranden. Iemand enig idee?

Zucht, ik kan gewoon rijden zo te zien. Moet nog langs de dealer voor een check. Maar het zonnetje schijnt een stuk minder helder vandaag voor mij.

[edit]
En vandaag heb ik een brief gehad van de verzekeringsmaatschapij dat de tegen partij schuldig is verklaard. Eind goed al goed.
 
Laatst bewerkt:
:( Gelukkig heb je zelf niks, da's toch altijd het belangrijkste.

Zo te horen was je gewoon aan het inhalen en gebeurde dat niet met een absurde snelheid.

Heeft de automobilist richting aangegeven? Als jij hem op dat moment aan het inhalen was mag hij niet van rijrichting wisselen lijkt mij. Verder heeft de automobilist ws niet goed gekeken, anders had ie je wel gezien.
 
Moaw, het ging met een snelheid van max 10 to 15 KM/PH. Maar toch, als die niet snel had gereageerd en door was gereden dan was het een ander verhaal. Gelukkig was die ook alert, na de aanrijding pas helaas, en stopte meteen.
 
Gelukkig ben je niet gevallen maar het blijft '( Heb je zelf niks?
Succes met het verzekeringsgeneuzel!
 
Bestuurders die een bijzonder manoeuvre uitvoeren moeten het overige verkeer dat zich vlak voor, achter of naast hen bevindt voor laten gaan.

Iedere afwijking van de loop van de rijbaan of rijstrook is al een bijzondere manoeuvre. De automobilist draait gewoon voor de schade op. Laat je dus niet met een kluitje in het riet sturen.
 
Heeft de automobilist richting aangegeven? Als jij hem op dat moment aan het inhalen was mag hij niet van rijrichting wisselen lijkt mij. Verder heeft de automobilist ws niet goed gekeken, anders had ie je wel gezien.

Ik heb geen richtingaanwijzer gezien, en de streep tussen de beide richtingen is ondoorbroken, als ik me niet vergist, dus volgens mij mag hij er zo wie zo niet overheen.
 
Bestuurders die een bijzonder manoeuvre uitvoeren moeten het overige verkeer dat zich vlak voor, achter of naast hen bevindt voor laten gaan.

Iedere afwijking van de loop van de rijbaan of rijstrook is al een bijzondere manoeuvre. De automobilist draait gewoon voor de schade op. Laat je dus niet met een kluitje in het riet sturen.

Thanks Panrider, uit een incident met een brommer aardig wat jaar geleden heb ik geleerd dat je ter plaatse nooit schuld moet bekennen of iets af moet spreken. Dus we vullen gewoon alles netjes in zoals we vinden dat het klopt en laten de verzekering de boel checken.

Wat jij zegt is wat ik denk dat er gebeurd. Ook al zou ik daar niet in mogen halen betekend nog niet dat je mij van mijn sokken af mag rijden. ;-)
 
Heb je (verkeers)rechtsbijstand? Kan namelijk handig zijn in dit soort situaties.

Ik heb rechtsbijstand en dergelijke. Moet dus wel goed komen. Tja, zal wel zo snel mogelijk de schade laten herstellen want ik wil wel rijden met dit weer...
 
Klote.. :X

Suc6 met de schade opknappen.

Even over de aansprakelijkheid:

Ik rij daar zo'n 10x per dag.
Is het gebeurd ter hoogte v/d V.Wou naast de opbreking?
Als de auto idd net van baan moet verwissellen i.v.m. de opbrekingen en feitelijk hij net op de ene beschikbare rijbaan zit dan kan de verz. nogal eens gaan mieren neuken.. :S

Automobilist moet natuurlijk beter uit zijn doppen kijken maar jij was aan het inhalen.
Maar aan de andere kant verwisselt de auto weer van baan.
Btw geld er geen inhaalverbod op dat stukje i.v.m. de opbreking?

Sterkte ermee iig.. ;(
 
Volgens mij hoef jij je niet echt zorgen te maken. De automobilist diende voorrang te verlenen aan het rechtdoorgaande verkeer en dus ook aan jou als inhalend verkeer. Ik hoop dat jullie samen het aanrijdingformulier hebben ingevuld en ondertekend en dat daar geen bijzonderheden uit blijken. Succes en houdt ons op de hoogte.
 
Ik rij daar zo'n 10x per dag.
Is het gebeurd ter hoogte v/d V.Wou naast de opbreking?
Als de auto idd net van baan moet verwissellen i.v.m. de opbrekingen en feitelijk hij net op de ene beschikbare rijbaan zit dan kan de verz. nogal eens gaan mieren neuken.. :S

Automobilist moet natuurlijk beter uit zijn doppen kijken maar jij was aan het inhalen.
Maar aan de andere kant verwisselt de auto weer van baan.
Btw geld er geen inhaalverbod op dat stukje i.v.m. de opbreking?

Sterkte ermee iig.. ;(

Het was het stuk waar niet gewerkt word. Ik kwam uit de richting van de Wibautstraat en was de kruising met de van Wou overgestoken. Daar komt het even samen. ter hoogte van de AH. De auto hoefde niet van baan te verwisselen vanwege werk aan de weg. Aan die weg word niet gewerkt tot aan na de Heineken brouwerij.
 
rij daar heeel vaak van mijn stage naar mijn werk... beetje een klote situatie de weg is daar idd 1,75 rijbanen breedt maar het geld als 1 rijbaan denk ik...

Ik probeer ook altijd naar voren te rijden bij de stoplichten daarvoor en dan hard weg te rijden, heb ik ook geen last van suffe auto's (dat afslaan zonder te kijken of je wordt ingehaald is wel mode in de stad volgens mij :X )
 
Allereerst mooi dat je je tankdop boven gehouden hebt! Ik ben ter plaatse niet bekend, maar kan de verzekering van de andere partij niet gaan zeiken dat je op een kruising inhaalde? Waarheen wilde hij dan afslaan? Suc6 met de afwikkeling, hou ons op de hoogte!
 
Allereerst mooi dat je je tankdop boven gehouden hebt! Ik ben ter plaatse niet bekend, maar kan de verzekering van de andere partij niet gaan zeiken dat je op een kruising inhaalde? Waarheen wilde hij dan afslaan? Suc6 met de afwikkeling, hou ons op de hoogte!

Thanks, ik vind het een mooie tankdop... Die moet boven blijven.

Ik haalde niet in op de kruising. Wij waren de kruising al voorbij. De weg die dan volgt is dan vrij lang tot aan de volgende kruising. Waar hij links af wilde is geen zij straat. Als ik er over denk dan is de enige reden voor hem om links te gaan is om een U-turn te maken en te parkeren...
 
Laatst bewerkt:
Ik haalde niet in op de kruising. Wij waren de kruising al voorbij. De weg die dan volgt is dan vrij lang tot aan de volgende kruising. Waar hij links af wilde is geen zij straat. Als ik er over denk dan is de enige reden voor hem om links te gaan is om een U-turn te maken en te parkeren...
Of de Gerard Dou straat in. Doen er veel vanaf die kant om binnendoor af te snijden. Overigens mag je er van die kant niet eens in.
 
precies, er schijnt gisteren een motor rijder een vlucht over een motorkap te hebben genomen toen iemand ineens wilde draaien. Iemand enig idee?
 
precies, er schijnt gisteren een motor rijder een vlucht over een motorkap te hebben genomen toen iemand ineens wilde draaien. Iemand enig idee?

Hoorde net ook zoiets op mijn werk. :X

Was ook ergens in de A'dam meen ik,rood autotje met vrouwelijke bestuurder die zomaar vol op de rem ging staan.
Motor-rijder werd gelanceerd is opgestaan en erachter aan gegaan.

Heeft ff een paar t*ringtrappen tegen de deur gegeven van die auto,maar die blinde bleef doorrijden.
Motor rijder schijnt er wederom achteraan gegaan te zijn.
Meer wisten mijn collega's niet. :S
 
waarom heb je er niet meteen de politie bijgeroepen als ik vragen mag?
dit doe ik nu altijd, tenzij ik zelf misschien in mn onrecht ben....
 
waarom heb je er niet meteen de politie bijgeroepen als ik vragen mag?
dit doe ik nu altijd, tenzij ik zelf misschien in mn onrecht ben....
In Amsterdam?

Daar zijn "politie" en "meteen bijgeroepen" twee begrippen die heel ver van elkaar af staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan