Aanrijding tussen scootmobiel en motor

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deepak

Rookie
18 jun 2011
23
0
Den-Haag
gisteren heb ik een aanrijding gehad met een scootmobiel ik kwam vanaf de prinsengracht (den haag) en wou de boekhorststraat (den haag) in er reden 4 autos voor me die allemaal de parkeer garage in wouden ik ben er rechts langs de auto`s gegaan gekeken of het vrij was het was vrij ik trek op en komt er ineens een scootmobiel vanaf links en die rijd zo tegen me aan volgens een getuige die het heeft zien gebeuren reed die scootmobiel gewoon veel te hard.

nu vraag ik me af ben ik nou schuldig of is de scootmobiel schuldig ?
 
Interessante vraag. Lastig te beantwoorden, maar je zou zeggen jij komt van rechts. En scootmobiel is bestuurder en jij ook. Kun je een screenshot maken van google maps van de situatie daar?
 
gisteren heb ik een aanrijding gehad met een scootmobiel ik kwam vanaf de prinsengracht (den haag) en wou de boekhorststraat (den haag) in er reden 4 autos voor me die allemaal de parkeer garage in wouden ik ben er rechts langs de auto`s gegaan gekeken of het vrij was het was vrij ik trek op en komt er ineens een scootmobiel vanaf links en die rijd zo tegen me aan volgens een getuige die het heeft zien gebeuren reed die scootmobiel gewoon veel te hard.

nu vraag ik me af ben ik nou schuldig of is de scootmobiel schuldig ?

Dat te hard rijden kan je niet aantonen.. dus dat heeft er verder niks mee te maken..

De rest is een goeie vraag...
Begrijp ik dat die scooter tussen de autos door overstak ? Terwijl jij de autos rechts inhaalde ?

Gevalltje beiden elkaar niet gezien.. ik gok op 50%/50%.. maar dat is niet meer dan dat,. een gok..
 
Als je een punt wilt maken kun je ze maar beter ook in je verhaal gebruiken. Momenteel is er niks van te begrijpen.

Hier heb ik er nog wel een paar mochten ze bij jou op zijn, krijg je meteen gratis een paar komma's. ...........,,,,,,,,,
 
Dat te hard rijden kan je niet aantonen.. dus dat heeft er verder niks mee te maken..

De rest is een goeie vraag...
Begrijp ik dat die scooter tussen de autos door overstak ? Terwijl jij de autos rechts inhaalde ?

Gevalltje beiden elkaar niet gezien.. ik gok op 50%/50%.. maar dat is niet meer dan dat,. een gok..
Als hij getuigen heeft dan valt er zeker wel het één en ander aan te tonen. Daarvoor dienen die getuigen immers. Je kan ook te snel door de file rijden. Dat kunnen getuigen ook aangeven.

Daarnaast is niet verboden auto's in te halen op dezelfde rijbaan. Dus afhankelijk van de situatie hoeft dit geen fout te zijn.

Als die scootmobiel van links kwam en de TS van rechts dan heeft hij voorrang in een normale situatie. Mits hij zich aan de regels hield.

Dat valt vanaf hier natuurlijk moeilijk te zeggen.

Die getuigen kunnen nog heel belangrijk worden in de afhandeling van de zaak. Hopelijk heb je hun gegevens.
 
Laatst bewerkt:
Als hij getuigen heeft dan valt er zeker wel het één en ander aan te tonen. Daarvoor dienen die getuigen immers.

Daarnaast is niet verboden auto's in te halen op dezelfde rijbaan. Dus afhankelijk van de situatie hoeft dit geen fout te zijn.

Als die scootmobiel van links kwam en de TS van rechts dan heeft hij voorrang. Mits hij zich aan de regels hield.

Dat valt vanaf hier natuurlijk moeilijk te zeggen.

Die getuigen kunnen nog heel belangrijk worden in de afhandeling van de zaak. Hopelijk heb je hun gegevens.

En hoe wou een getuige bewijzen dat ie te hard reed ?
Zo subjectief als ik weet niet wat.

Daarnaast, inhalen -> bijzondere verrichting. En rechts inhalen ipv. links... Ik weet het niet...

Succes TS.. ben benieuwd naar de uitslag van de verzekerings- maatschappijen..
 
Laatst bewerkt:
Een getuigen hoeft dat niet te bewijzen. Een getuigen moet aangeven wat hij \ zij zag.

Als die getuigen vind dat iemand te snel reed dan kan hij dat aangeven. Of die getuigen het bij het juiste eind heeft is een andere vraag.

Meerdere getuigen die hetzelfde aangeven kan hierin doorslaggevend zijn.
 
Als je een punt wilt maken kun je ze maar beter ook in je verhaal gebruiken. Momenteel is er niks van te begrijpen.

Hier heb ik er nog wel een paar mochten ze bij jou op zijn, krijg je meteen gratis een paar komma's. ...........,,,,,,,,,
_O-

Gisteren heb ik een aanrijding gehad met een scootmobiel. Ik kwam vanaf de Prinsegracht (Den Haag) en wilde de Boekhorststraat (Den Haag) in. Er reden 4 auto's voor me die allemaal de parkeergarage in wilden. Ik ben rechts langs de auto`s gegaan, gekeken of het vrij was. Het was vrij, ik trek op en er komt ineens een scootmobiel vanaf links. Die rijdt zo tegen me aan. Volgens een getuige die het heeft zien gebeuren reed die scootmobiel gewoon veel te hard.

Nu vraag ik me af: "ben ik nou schuldig of is de scootmobiel schuldig"?
 
Een getuigen hoeft dat niet te bewijzen. Een getuigen moet aangeven wat hij \ zij zag.

Als die getuigen vind dat iemand te snel reed dan kan hij dat aangeven. Of die getuigen het bij het juiste eind heeft is een andere vraag.

Meerdere getuigen die hetzelfde aangeven kan hierin doorslaggevend zijn.


Mooi is dat,.. met al die bejaarde hier in de buurt.
Die denken dat alles te snel rijd :+

Heb je zo een heel bejaarde huis tegen je.. :+
 
Als hij getuigen heeft dan valt er zeker wel het één en ander aan te tonen. Daarvoor dienen die getuigen immers. Je kan ook te snel door de file rijden. Dat kunnen getuigen ook aangeven.

Daarnaast is niet verboden auto's in te halen op dezelfde rijbaan. Dus afhankelijk van de situatie hoeft dit geen fout te zijn.

Als die scootmobiel van links kwam en de TS van rechts dan heeft hij voorrang in een normale situatie. Mits hij zich aan de regels hield.

Dat valt vanaf hier natuurlijk moeilijk te zeggen.

Die getuigen kunnen nog heel belangrijk worden in de afhandeling van de zaak. Hopelijk heb je hun gegevens.

Getuigen.. doet de verzekeringsmaatschappij niets mee.
Mn pa reed op de afrit van de snelweg. Voor hem reed een huppelkut in een geleende auto. Mevrouw reed in een ander type auto als ze gewend was (automaat vs. normaal) en dus in plaats van te koppelen en terug te schakelen, trapte ze vol op de rem. Getuigen in de auto zien alles gebeuren en worden netjes vermeld op schadeformulier. Agenten erbij, verklaring van automobiliste ook dat dit niet de bedoeling was en dat ze een andere auto gewend was. Paps kan niet meer op tijd remmen, knalt erachter op. Auto total loss (oud lijk).

Getuigen vermeld op het schadeformulier, incl telefoonnummer. Werd niets mee gedaan, vader werd schuldig geacht ondanks dat het gewoon een art.5 gedraging was en er totaal geen reden was om volop op de rem te gaan staan.



Maar, nu even ontopic. De bejaarde kwam van links, jij kwam van rechts. Als jij daar gewoon mocht inhalen/rijden, lijkt mij dus dat de bejaarde fout zit. Het te hard rijden, lijkt me ietwat vreemd. Zo hard kunnen die krengen niet? Meen max. 12km/u? Komt natuurlijk wel bij dat het fossiel een langere remweg zou hebben door een langere reactietijd en dat ze daarom op jou geknald is.
 
Laatst bewerkt:
Een getuigen hoeft dat niet te bewijzen. Een getuigen moet aangeven wat hij \ zij zag.

Als die getuigen vind dat iemand te snel reed dan kan hij dat aangeven. Of die getuigen het bij het juiste eind heeft is een andere vraag.

Meerdere getuigen die hetzelfde aangeven kan hierin doorslaggevend zijn.

Nope. Te hard rijden zonder meting is subjectief en niet objectief.

Die meldingen neemt de verzekeraar niet mee want het valt niet te bewijzen.
 
:? Een scootmobiel die te hard rijdt......
Wat is de maximumsnelheid voor een scootmobiel dan?
Hoe heb je geconstateerd dat dat ding hoger dan die maximumsnelheid reed?
Reed je zelf wellicht iets te vlot om de situatie goed te kunnen overzien/inschatten?

Succes met de afhandeling....benieuwd naar de afloop :Y
 
Laatst bewerkt:
Nope. Te hard rijden zonder meting is subjectief en niet objectief.

Die meldingen neemt de verzekeraar niet mee want het valt niet te bewijzen.
Dus we kunnen vol gas tussen de auto's door knallen in de file?
 
Laatst bewerkt:
:? Een scootmobiel die te hard rijdt......
Wat is de maximumsnelheid voor een scootmobiel dan?
Hoe heb je geconstateerd dat dat ding hoger dan die maximumsnelheid reed?
Reed je zelf wellicht iets te vlot om de situatie goed te kunnen overzien/inschatten?

Succes met de afhandeling....benieuwd naar de afloop :Y

Je hoeft de maximum snelheid niet te overschrijden of uberhaupt te halen om te snel te rijden.

Als een situatie vraagt om een aangepaste rijstijl en jij past jou niet goed aan dan ga je de fout in.
 
Laatst bewerkt:
Precies.
Point made denk ik zo. ;)

Niet echt een point made? Nogmaals, er is geen meting want er is geen vergelijkbaar voertuig om te weten of hij/zij harder rijdt. Als het verkeer 100 rijdt en jij haal tussen 2 auto's in dan rij je inderdaad te hard. Het verkeer gaat 100 en jij gaat harder, dus te hard. Hoeveel te hard dat weten we niet. In dit geval is het niet te constateren.
 
Het is algemeen bekend dat scootmobielen veel te snel rijden.
Laatst toen ik in mijn auto zat reed er na het instappen eentje helemaal met me mee de snelweg op. Ik steeds harder rijden natuurlijk want dat laat je niet op je zitten met een snelle wagen. Al die tijd bleef die gek maar op mijn raampje kloppen en boos kijken. Op een gegeven moment reden we 200. Toen gaf ik het op en reed naar een parkeerplaats. Toen ik mijn portier opende om hem er op te wijzen dat hij gevaarlijk bezig was, bleek dat zijn jas al die tijd tussen mijn portier vast zat. :P
 
Niet echt een point made? Nogmaals, er is geen meting want er is geen vergelijkbaar voertuig om te weten of hij/zij harder rijdt. Als het verkeer 100 rijdt en jij haal tussen 2 auto's in dan rij je inderdaad te hard. Het verkeer gaat 100 en jij gaat harder, dus te hard. Hoeveel te hard dat weten we niet. In dit geval is het niet te constateren.

Voor een artikel 5 is geen meting nodig.
 
~

Getuigen.. doet de verzekeringsmaatschappij niets mee.
Mn pa reed op de afrit van de snelweg. Voor hem reed een huppelkut in een geleende auto. Mevrouw reed in een ander type auto als ze gewend was (automaat vs. normaal) en dus in plaats van te koppelen en terug te schakelen, trapte ze vol op de rem. Getuigen in de auto zien alles gebeuren en worden netjes vermeld op schadeformulier. Agenten erbij, verklaring van automobiliste ook dat dit niet de bedoeling was en dat ze een andere auto gewend was. Paps kan niet meer op tijd remmen, knalt erachter op. Auto total loss (oud lijk).


In mijn geval wel hoor. Ik reed als motorrijder een fietser aan die van links door rood kwam. Gezien de redelijk beschermde status van fietsers vreesde ik het ergste wat schuld toewijzing betrof. Maar met 3 getuigenverklaringen werd zij alsnog 100% aansprakelijk gesteld.

(en ik kreeg de dagwaarde van mijn motor vergoed en schoot er alsnog een fors bedrag bij in, maar dat terzijde).

En voor het geval ik ze vergeten ben hier nog een aantal punten en komma's, naar behoeve in te voegen. .......,,,,,,, :+
 
Laatst bewerkt:
wat is dat gezeur over punten en komma's ???
plaats een reactie waar ik iets aan heb
punten en komma's whatever ?
 
De scootmobiel zal waarschijnlijk niet "te hard" hebben gereden voor de wet.. Maar je kan natuurlijk prima met een onverantwoord tempo tussen de auto's door denderen en daar mensen mee in gevaar brengen. Dat is wat de getuigen moeten bevestigen.

Ik ken trouwens iemand die 20 gaat met een standaard scootmobiel, optrekken doet dat ding ook snel. Als je bekijkt dat je dan als voetganger telt, klopt er geen zak van die apparaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan