600RR '04, of toch een VFR400R/FZR400RR?

600RR/VFR400R/FZR400RR?

  • Doorsparen!

    Stemmen: 7 31,8%
  • Ruil in die NTV voor... ?

    Stemmen: 1 4,5%
  • VFR400R

    Stemmen: 13 59,1%
  • FZR400RR

    Stemmen: 1 4,5%

  • Totaal aantal stemmers
    22
ik zou gaan als je voor een 400 wil gaan voor een zxr 400 of fzr400, maar waarom niet gewoon een cbr600 of een fzr600
Omdat mijn budget dat helaas niet toelaat. Ik moet echt nauwelijks hoeven bijleggen na inruil of verkoop van mijn NTV.

Dat groen vind ik persoonlijk ook niet echt geweldig. Maar op marktplaats staat ook een rode zxr 400 voor € 3200,-
Klik hier voor de advertentie.

(Afbeelding)

Mmm.. kleur is al heel wat beter!
 
Ik heb een paar keer op precies het type VFR gereden als die jij plaatste maar miste wel wat vermogen, omdat ik zelf een 600 heb. Is wel een perfecte gooi en smijt motor, alleen vind ik de afgebeelde uitvoering net niet af door de koplamp. De uitvoering met de twee ronde koplampjes is stukken :9~ om te zien wat mij betreft. Maar een ZXR400 is helemaal lekker om te zien. Succes met je keuze.
 
VFR400R! Ziet er gewoon het mooiste uit! :9

Zijn er toevallig ook wat eigenaren van een VFR of FZR die wat kunnen vertellen over de betrouwbaarheid van deze fietsen? Kosten qua onderhoud? Ook best belangrijk om mee te nemen in de beslissing...
 
Of een zwarte

104129
 
Dat van die onderdelen vind ik een goeie, is al eerder gezegd geloof maar idd handig om mee te nemen in m'n besluit.

Die VFR waar ik bovenin een fotootje van heb geplakt is 2750 eurootjes. Heb bij motoroccasion gekeken, Kawa's beginnen vanaf 3000 euro of meer. En ehhh.. ik hou niet van dat groen :X

2750 euro is echt weinig.... :o
 
ik heb een vfr uit 90, fijn gooi en smijt fietsie ook genoeg koppel onderin door het v blokkie, dus minder hoge toeren te rijden als een zxr. Zijn wel betrouwbaar vind ik aleen heb wel het idee dat ie iets meer oil zuipt als een zxr en al van dat nieuwe troep ;) . Onderdelen zijn idd wat moeilijk te krijgen, maar als je echt wil kan je nog wat uit engeland en ander buitenlanden :? halen. Als je nog vragen heb hoor ik het wel. :]
 
VFR400R! Ziet er gewoon het mooiste uit! :9

Zijn er toevallig ook wat eigenaren van een VFR of FZR die wat kunnen vertellen over de betrouwbaarheid van deze fietsen? Kosten qua onderhoud? Ook best belangrijk om mee te nemen in de beslissing...

Ik heb een VFR400 gehad (NC30) Die dingen zijn natuurlijk superbetrouwbaar. Maar als je bv. kleppen laat stellen gaat je het wel wat kosten aan arbeidsloon. V4 en zo supercompact in dat frame geperst. En bougies zijn ook behoorlijk speciaal en kosten een vermogen.
 
ik heb zelf een vfr 400r nc30. en nou lees ik hier dat deze fiest onwijs scherp stuurt. EN DAT KLOPT, naast het scherpe sturen ook heel erg stabiel in de bochten.

ook lees ik dat onderdelen moeilijk aan tekomen zijn en nog eens duur zouden zijn. DIT IS ECHT KLARE ONZIN.

onderdelen kan je overal bestellen;
banden; ligt er aan wat je neemt
remmem blokken; € 35 per remschijf
koppelingsplaten; € 9 euro per plaat
luchtfilter; € 30
ketting tandwiel set vanaf €130 (en kan nog goedkoper)
dit zijn ongeveer de zelfde prijzen al bij andere merken.
alleen de bougies zijn onwijs duur.die zijn rond de € 20 perstuk.

kijk maar wat je doet met deze informatie.
ik heb op bijna alle 400cc supersportjes gereden. en ik heb naar mijn mening de beste gekozen.

oh een min punt van de vfr 400 r nc30. de eerste versnelling vindt ik voor een 400cc wel erg lang( 110km/u) een sprintje van af nul met een zxr kon ik na enkele keren niet winnen.

mvg ruben
 
Ik heb een VFR400 gehad (NC30) Die dingen zijn natuurlijk superbetrouwbaar. Maar als je bv. kleppen laat stellen gaat je het wel wat kosten aan arbeidsloon. V4 en zo supercompact in dat frame geperst. En bougies zijn ook behoorlijk speciaal en kosten een vermogen.

:^

die v4 blokjes zijn bulletproof.

enige wat wel eens kapot wil gaan is de spanningsregelaar.
maar dat is gewoon een kwestie van vervangen voor 1 met koelribbetjes.

en qua onderdelen is alles goed te krijgen.
mensen zijn gewoon in de war met oude cagiva's etc. :P
 
Laatst bewerkt:
ja wij hebben het ook niet over remblokjes enzo |( maar over de echte motoronderdelen zeg een klep voor zo'n ding, die dingen zijn al pielig klein wie maakt die dingen nog '( . Nu hoef je je kleppen natuurlijk ook niet zo vaak (hopelijk nooit) te vervangen maar het gaat om het idee he :9
 
ik heb zelf een vfr 400r nc30. en nou lees ik hier dat deze fiest onwijs scherp stuurt. EN DAT KLOPT, naast het scherpe sturen ook heel erg stabiel in de bochten.

ook lees ik dat onderdelen moeilijk aan tekomen zijn en nog eens duur zouden zijn. DIT IS ECHT KLARE ONZIN.

onderdelen kan je overal bestellen;
banden; ligt er aan wat je neemt
remmem blokken; € 35 per remschijf
koppelingsplaten; € 9 euro per plaat
luchtfilter; € 30
ketting tandwiel set vanaf €130 (en kan nog goedkoper)
dit zijn ongeveer de zelfde prijzen al bij andere merken.
alleen de bougies zijn onwijs duur.die zijn rond de € 20 perstuk.

kijk maar wat je doet met deze informatie.
ik heb op bijna alle 400cc supersportjes gereden. en ik heb naar mijn mening de beste gekozen.

oh een min punt van de vfr 400 r nc30. de eerste versnelling vindt ik voor een 400cc wel erg lang( 110km/u) een sprintje van af nul met een zxr kon ik na enkele keren niet winnen.

mvg ruben

Ben net bij Motoport geweest voor olie/oliefilter en heb ff gevraagd wat bougie's voor een NC30 kosten....34 euri's. '(
 
Heb zelf ook een NC30. Prima motortje om mee te beginnen en stuur en rijdt zeer strak.

Inderdaad wat menig persoon al heeft aangegeven zijn onderdelen voor een NC30 niet heel makkelijk te verkrijgen, oftewel het kost wel enige zoekwerk en wachttijd bij diverse motorzaken. Anders biedt het kopen via internet nog wel een optie.

Qua onderhoud valt het best mee, op sommige onderdelen na zoals bougies e.d.
Mocht je schade rijden, dan ben je wel de pineut als het aankomt op vervangen van kuipdelen. Die zijn helaas niet gangbaar te verkrijgen.

Ik zou zeggen, ga voor een NC30! Je zal zeker plezier beleven :)

Trouwens, Basia...allebei de motorfietsen die jij aangeeft staan toch bij swinkels motoren in t'burg? FZR400 staat er al heel lang en heb hem tijdje terug van dichtbij gezien...heeft wel wat kuipschade enneuh die NC30 staat er nu bijna 2 mndjes te koop. Let erop dat ie wel al 58000 km heeft gelopen en altijd belangrijk of ie z'n onderhoud heeft gehad of nog moet hebben!

Neem het mee in je overwegingen voor aanschaf.

Greetz,
 
Ik vind ze allebei wel cool. Als ik jou was zou ik op beide een ritje maken en dan je keuze maken.
Ik heb overigens wel een blauwe 600RR gekocht. Hoeft geen 12.000 te kosten hoor. Voor 11.000 krijg je 'em ook mee ;) Maar dat zal ook nog wel te duur voor je zijn denk ik. Succes met je keuze.
 
Ik vind ze allebei wel cool. Als ik jou was zou ik op beide een ritje maken en dan je keuze maken.
Ik heb overigens wel een blauwe 600RR gekocht. Hoeft geen 12.000 te kosten hoor. Voor 11.000 krijg je 'em ook mee ;) Maar dat zal ook nog wel te duur voor je zijn denk ik. Succes met je keuze.

RR krijg je enkel voor 11000 mee als je niks inruilt volgens mij.
Met inruilen is het gewoon goed onderhandelen over de inruilprijs.
Heb op de mijne vorige maand mijn oude 600F van 2000 ingeruild met 5500 euro schade en er toch nog 3250 euro inruil voor gekregen.

Ik zou zelf trouwens doorsparen en voor de RR gaan.
Maar ik ben als RR rijder dan ook niet echt objectief ;)
 
RR krijg je enkel voor 11000 mee als je niks inruilt volgens mij.
Met inruilen is het gewoon goed onderhandelen over de inruilprijs.
Heb op de mijne vorige maand mijn oude 600F van 2000 ingeruild met 5500 euro schade en er toch nog 3250 euro inruil voor gekregen.

Ik zou zelf trouwens doorsparen en voor de RR gaan.
Maar ik ben als RR rijder dan ook niet echt objectief ;)
Klopt, ik had niks in te ruilen, mijn motor was gejat.
 
Als je onderdelen wilt bestellen moet je natuurlijk wel bij een zaak gaan die een beetje ervaring heeft met grijze import. Mijn NC30 had ik bij MOBU in Enkhuizen gekocht, en die kan alles zo bestellen, geen enkel probleem. Bij Goedhart in Bodegraven heb ik ooit een CBR400RR gekocht en daar was onderdelen bestellen ook geen probleem.
 
Sorry, de bougie's voor een NC30 zijn 24.95, mn pa dacht 34 te horen.
Nog steeds veel, maar zoals eerder gezegd gaan ze ook lang mee, evenals het blokje dat echt ijzersterk is. Ik heb er nu zelf een dikke 11000km mee gereden in zon 3 maand en heb nog nooit stilgestaan of ook maar IETS mee gehad. Morgen zelf ff een grote beurt geven en dan band laten vervangen en kan ik op vakantie naar zuid-frankrijk! :} Ik heb nog nooit zoveel plezier gehad met een meganisch product, behalve met een vrouw dan. ;)

Gewoon voor de NC30 gaan joh! Krijg je geen spijt van.
 
3 pagina's reacties en niemand die kiest voor de fzr400rr ??? zal wel onwetentheid zijn, dat is namelijk echt DE ultieme stuur fiets !!
 
Ik zou gewoon een motor kiezen die jij fijn en veilig vind rijden, pas als je de motor leert kennen kun je er uit halen wat er in zit, snelle bochten scherp sturen en hard gaan. Zoek een motor waar je lekker op zit ( ook op de lange stukken).
 
Hai, nooit gedacht aan een cbr400rr???
Deze is momenteel te koop voor zover ik weet....
104300
 
Terug
Bovenaan Onderaan