650 met A2?

Flawizz

Rookie
9 jan 2020
2
0
Zou graag een kawasaki motor willen kopen, heb een A2 rijbewijs maar ik zit in de war.
A2 motor
ik zie dat de motor in de A2 lijst staat, maar in de specificaties lees ik dat motor 50kw vermogen heeft.
A2 heeft een limiet van 35kw.

ben ik dom of...?
 
Staat inderdaad in de A2 lijst,anders gewoon ff contact met een Kawa dealer of de importeur opnemen.
 
Zou graag een kawasaki motor willen kopen, heb een A2 rijbewijs maar ik zit in de war.
A2 motor
ik zie dat de motor in de A2 lijst staat, maar in de specificaties lees ik dat motor 50kw vermogen heeft.
A2 heeft een limiet van 35kw.

ben ik dom of...?
Waarschijnlijk ook in de A2 versie te krijgen, iov standaard.
 
35kW is 35 kW.

Natuurlijk is er verschil in rij eigenschappen tussen bijv v twin of vier in lijn. Maar qua vermogen gelijk.

Je moet op een motor proefrijden. Dan merk je of de zithouding bij je past, en of de rij beleving naar je zin is.
 
Waarschijnlijk staat hij in de lijst van A2 omdat je tot 70kW mag laten teruglopen van 35kW. De motoren die van origine boven de 70kW zijn mogen ook nooit teruggeknepen worden naar 35kW voor een A2 rijbewijs daarnaast lijkt het mee ook niet heel gunstig voor de motor zelf.
 
zou er dan veel verschil zijn in prestatie met 650cc 35kw tov een 500cc 35kw?
toch beter voor een cbr500 gaan dan?
Qua topvermogen maakt het niet uit. 35 kW = 35 kW. Wel kan het toerental waar je dat vermogen bereikt heel anders zijn en de koppelkromme kan anders liggen. There is no replacement for displacement *D
 
Importeurs brengen tegenwoordig twee typegoedkeuringen op de markt. Een vol vermogen versie en een 35kW versie. Als je de Kawa deal even belt kunnen ze je zeggen of dat voor jouw model het geval is. Dan kan je een zware versie kopen en voor een paar tientjes door de dealer om laten zetten naar de 35kW versie.
Maar wel van tevoren informeren. Voor carburateurfietsen gaat dit eigenlijk nooit op.
 
Importeurs brengen tegenwoordig twee typegoedkeuringen op de markt. Een vol vermogen versie en een 35kW versie.
De Z 650 en Ninja 650 zijn standaard minder dan 70 kW, zijn dus terug te voeren naar A2.
De Z 900 heeft standaard meer dan 70 kW, daar heeft Kawasaki een speciale uitvoering van met 'maar' 70 kW. Die is in tegenstelling tot de 'gewone' Z 900 wel op 35 kW te zetten voor A2 rijders.
 
Het is leuk als een motor 70kW is. Maar dan moet je hem zelf (laten) knijpen en voor een IK naar Lelijkstad. Dat kost je klauwen met geld. Als de importeur een dubbele typetoelating geregeld heeft ben je voor een paar tientjes bij de dealer klaar. De dealer past de software aan en doet een brief naar de RDW.
 
Terug
Bovenaan Onderaan