Rateltje rond de 4000rpm

ErWiNnEr

MF veteraan
26 aug 2003
5.414
0
Zuidwolde
Sinds gisteren zit er een rateltje in mijn blok.. (gs500e '99)

Als de motor stationair loopt hoor je niets, geef je een stoot gas, begint het rond de 4000rpm te ratelen en na de 5000rpm ongeveer is het ook weer weg :?
Ik zat zelf te denken aan de nokkenasketting spanner...

Heeft iemand enig idee, voordat ik de boel opentrek? *D
 
Heb het zelfde met de gsxr, dacht eerst dat het de nokkenasketting of spanner was, maar ben er even mee naar een motozzaak gereden. Vervolgens heeft er een monteur even naar het geratel geluisterd, en kwam met de volgende conclusie.

dat het co2 gehalte???? niet goed stond en dat dat opnieuw afgesteld moet worden ook het vernieuwen van een luchtfiter kon al iets helpen.

ik heb ondertussen een nieuwe luchtfliter geplaatst en ganbinnenkort even het co2 gehalte laten stellen.

wie weet *D *D
 
Mijn Gsx-r had ook een kapotte spanner en 2 kapotte glijders...en idd een rateltje bij dat toerental...stond het 98/99 model destijds om bekend
 
ik heb nieuwe spanners en zelfs ketting etc. en heb het met 3000 toeren.. zit bij het dashboard ergens lijkt het..gruwelijk irritant.. alles al uit elkaar gehaald, rubbers geplaatst op plaatsen aar slijtage te zien was (schuren van delen) maar niks.. lijkt wle erger geworden.
 
Sinds gisteren zit er een rateltje in mijn blok.. (gs500e '99)

Als de motor stationair loopt hoor je niets, geef je een stoot gas, begint het rond de 4000rpm te ratelen en na de 5000rpm ongeveer is het ook weer weg :?
Ik zat zelf te denken aan de nokkenasketting spanner...

Heeft iemand enig idee, voordat ik de boel opentrek? *D

Bij mijn sv650 was/is dat net andersom ;)

Bij stationair draaien, dus zo rond de 1000rpm o.i.d. hoor je een rateltje o.i.d. en ja dat is idd de nokkenas-kettingspanner ;)

[me]Phr3ak had hem gelukkig nog onder garantie kunnen laten vervangen O-) [/me]
 
Ben net terug v/d dealer, feest B| , big end lager is waarschijnlijk overleden :X
Gelukkig is het verder nog niet zo erg, dus nieuwe lagerschalen zijn waarschijnlijk voldoende.. Dus dat wordt een paar weken niet motorrijden ;(

Bedankt in ieder geval voor de reacties, en ik post nog wel een paar foto's tijdens het sleutelen de komende tijd
 
Laatst bewerkt:
Ben net terug v/d dealer, feest B| , big end lager is waarschijnlijk overleden :X
Gelukkig is het verder nog niet zo erg, dus nieuwe lagerschalen zijn waarschijnlijk voldoende.. Dus dat wordt een paar weken niet motorrijden ;(

Bedankt in ieder geval voor de reacties, en ik post nog wel een paar foto's tijdens het sleutelen de komende tijd
hmmm klote m8 :X

Succes iig en hopen voor je dat het meevalt ;)
 
Zo, vanavond begonnen met demonteren, kappen, tank, uitlaat, airbox, carburateurs, kleine dingen, elektra los gekoppeld, boutjes waarmee het blok vast zit alvast even een slag los gedraait, dus het blok kan vrijdag gelijk weg gebracht worden :)

full
 
ik heb op dit moment ook een ratel in mijn CBR.
Bij mij is het tussen de 5000 en de 6000 toeren.(zwaar irritant :( )
dinsdag afspraak en dan even de nokkenasketting spanner laten vernieuwen.
is zo gepiept ,let er alleen wel op dat je er niet te lang mee rond rijd
want door het 'klapperen' van de ketting kan de ketting langer worden en
dat is een duurder grapje.
 
nog een keer dan vindt het vreemd dat je dit alleen hebt bij een bepaalde toerental? big end verrot geeft een kloppend geluid wat harder wordt naarmate de toeren toenemen. volgens mij wordt je genaait.
 
Terug
Bovenaan Onderaan