a/f waarde 125cc 2takt?

crash 750

MF veteraan
28 mei 2007
4.021
1
gouda
hoi,ik ga binnen kort zelf m'n gereviseerde cagiva mito 125 op de testbank zetten,maar welke a/f moet ik gaan aanhouden?,ik heb al zitten googelen maar kan geen cijvers vinden..
 
Volgens mij heeft een twee takt het meeste vermogen bij een heel arm mengsel
Het lijkt mij niet zo'n goed idee om met een arm mengsel op straat te gaan rijden
Ik zou de fiets af laten stellen bij iemand die verstand heeft van twee takten
 
Mijn 4 cilinder 2takt heeft op de bank een A/F van tegen de 13.5 bij 11.000 RPM.
Met max vervroeging zelfs tegen de 14.
In het middengebied heb ik hem bij de 14 staan.
Volgens Frank Mos (heeft zelf jaren geraced met rwedstrijd rg500's oa) is dat voor de baan sowieso te arm en voor straat ook.
Hij gaf aan dat 13 toch wel de max is en dat is ook gemeten op de bank. Op straat /baan moet ie altijd iets rijker staan ivm weerstand, weer, gewicht van jezelf etc etc).
Dus liefst tussen de 12.5 en 13 max dus. Ik had een setje 240's imitatie erin...en inmiddels 260's (2 maatjes groter). Ik wil ook weer de bank op om te kijken hoe of wat de A/F nu is. (heb alleen de carbs gereinigd erbij).
Dat lost bij mij misschien mn A?F op top wel op...maar middengebied zal ik met de naaldhoogte moeten doen.
Hij loopt het snelst wanneer ie arm staat...om vervolgens met wat pech vast te lopen.
Liever iets te rijk dan arm....die ene of 2 pk meer of minder maakt ook niet uit.
 
Laatst bewerkt:
ik zeg alleen maar wat ik zie en hoor he ;)
Er wordt bij mij in 1 uitlaat gemeten...en heb er 4.
Hij zou eigenlijk alle 4 moeten checken dus...
cilinder 2 blijft bij mij iets koeler. Dit komt denk ik door iets mindere compressie. Niet omdat ik andere sproeiers erin heb of naaldhoogte.
Zodra ik de bank opga weet ik meer :)
Werk overigens altijd met originele sproeiers ne niet imitatie. Kost iets meer...maar wel betrouwbaarder. (ook niet geheel waterdicht hoor)
 
Terug
Bovenaan Onderaan