A2 motor

Rensmt07

MF'er
31 aug 2022
39
8
Hey allemaal ik ben op zoek naar een betaal bare motor (onder de 4050) het moet een a2 motor zijn met wat pit het liefst een snelle motor iemand een idee
 
Gilera Runner

Even alle gekkigheid daargelaten: in de regel kun je met elke A2 motor boven de 30kw de 150 aantikken. Of je dat moet willen is een tweede. Ben je nog aan het rijlessen? Vraag maar eens aan je instructeur of je eens met een hogere snelheid een stop mag proberen op een veilige plek.

De meeste lesmotoren tegenwoordig hebben ABS, dan valt het allemaal nog wel mee. Ga je voor een wat oudere motor, dan hebben die geen abs en dan moet je het remmen leren doseren. Snel rijden is niet alleen maar aan het gas kunnen jengelen. Het is anticiperen en voertuigbeheersing (nog veel meer dan bij een auto) en dat is iets dat je ontwikkelt naar mate je meer ervaring krijgt.

Qua acceleratie hoef je je niet zo'n zorgen te maken. Zelfs een 25kw motor trekt de meeste autos wel eruit aan het stoplicht.
 
Laatst bewerkt:
Gilera Runner

Even alle gekkigheid daargelaten: in de regel kun je met elke A2 motor boven de 30kw de 150 aantikken. Of je dat moet willen is een tweede. Ben je nog aan het rijlessen? Vraag maar eens aan je instructeur of je eens met een hogere snelheid een stop mag proberen op een veilige plek.

De meeste lesmotoren tegenwoordig hebben ABS, dan valt het allemaal nog wel mee. Ga je voor een wat oudere motor, dan hebben die geen abs en dan moet je het remmen leren doseren. Snel rijden is niet alleen maar aan het gas kunnen jengelen. Het is anticiperen en voertuigbeheersing (nog veel meer dan bij een auto) en dat is iets dat je ontwikkelt naar mate je meer ervaring krijgt.

Qua acceleratie hoef je je niet zo'n zorgen te maken. Zelfs een 25kw motor trekt de meeste autos wel eruit aan het stoplicht.
Top dankjewel ik ga het in de gate houde
 
Niks voor jou misschien, of zelfs waarschijnlijk.
Voor vele anderen is het de reden om dagelijks op te staan!
 
Je kan altijd kijken naar een oude 600 op 25 kw. Of je dit moet willen omtrent verzekeringen en je kunnen is een tweede. De Japanse 300/400cc zijn erg leuk maar echt snel ga je op A2 niet vinden (als je het vergelijkt met wat jij waarschijnlijk snel vindt). Gewoon lekker even een motor nemen om te leren rijden(denk ik zo) en dan zodra je je A hebt voor een snelle motor gaan kijken. (Note: zolang je niet naar het circuit gaat (en zelfs dan eigenlijk niet) ga je een snelle motor niet helemaal benutten dus is het eigenlijk best wel zinloos tegenwoordig)
 
Je kan altijd kijken naar een oude 600 op 25 kw. Of je dit moet willen omtrent verzekeringen en je kunnen is een tweede. De Japanse 300/400cc zijn erg leuk maar echt snel ga je op A2 niet vinden (als je het vergelijkt met wat jij waarschijnlijk snel vindt). Gewoon lekker even een motor nemen om te leren rijden(denk ik zo) en dan zodra je je A hebt voor een snelle motor gaan kijken. (Note: zolang je niet naar het circuit gaat (en zelfs dan eigenlijk niet) ga je een snelle motor niet helemaal benutten dus is het eigenlijk best wel zinloos tegenwoordig)
Ja dat is zeker waar en is natuurlijk ook goed om eerst twee jaar ervaring op de doen bedankt voor u goeden reactie
 
Ja dat is zeker waar en is natuurlijk ook goed om eerst twee jaar ervaring op de doen bedankt voor u goeden reactie
Precies, met een ietwat lichtere motor kun je prima uit de voeten hier. De motor is ook simpelweg meer vergevingsgezind voor kleine foutjes etc dus helemaal geen verkeerd idee om erop te beginnen
 
Precies, met een ietwat lichtere motor kun je prima uit de voeten hier. De motor is ook simpelweg meer vergevingsgezind voor kleine foutjes etc dus helemaal geen verkeerd idee om erop te beginnen
Dat is zeker waar heel erg bedankt
 
Je kan altijd kijken naar een oude 600 op 25 kw. Of je dit moet willen omtrent verzekeringen en je kunnen is een tweede. De Japanse 300/400cc zijn erg leuk maar echt snel ga je op A2 niet vinden (als je het vergelijkt met wat jij waarschijnlijk snel vindt). Gewoon lekker even een motor nemen om te leren rijden(denk ik zo) en dan zodra je je A hebt voor een snelle motor gaan kijken. (Note: zolang je niet naar het circuit gaat (en zelfs dan eigenlijk niet) ga je een snelle motor niet helemaal benutten dus is het eigenlijk best wel zinloos tegenwoordig)

Laten we idd alles terugbrengen naar nuttig en zinvol. En vooral niet de kick hebben om op een snelle fiets ff met 160 in te voegen halverwege de invoegstrook. Omdat het kan en je daarna gewoon het gas weer dichtdraait
 
Hey allemaal ik ben op zoek naar een betaal bare motor (onder de 4050) het moet een a2 motor zijn met wat pit het liefst een snelle motor iemand een idee
KTM Duke 390?
Heb zelf een jaar op een 200 gereden en die vond ik (ondanks de 28pk) al lekker vlot.
Een 390 heeft 44pk en weegt maar 139kg, dus is knap snel.
 
Waarom snel? Als je motor er gaaf uitziet wil je toch niet voorbij flitsen? De enfield interceptor of continental gt, 650cc, zijn A2, snel genoeg, betrouwbaar en goede looks
 
Als ik nu moest kiezen, zou ik voor een 2 cil gaan rond de 650cc en liefst zo licht mogelijk qua gewicht (liefst niet meer dan ~190 kg).
Maar je zit aan een budget vast, dus dan gaat het om een oudere motor en die wegen meestal wat meer.

Even los van gewicht zou ik denken aan een Kawasaki ER-6(F/N), Suzuki SV650N/S (25kW, de nieuwere krijg je niet voor 4k), misschien een Yamaha MT-07 die veel heeft gelopen van een particulier? Bij dealers is die laatste nog boven budget en met veel kilometers koop je ook de mogelijke problemen van een ander.

Zo'n 390 Duke is erg leuk, maar als je veel snelweg zou pakken, ben je dat heel snel zat, loopt dan veel te hoogtoerig. Maar als je ééncilinders wel leuk vindt, dan kan je ook nog kijken naar een Yamaha MT-03 (660cc) of een XT660. Die lopen wel wat rustiger op de snelweg bij legale snelheden. Maar ééncilinders rijden wel anders dan multicilinders, dus daar moet je wel echt voor kiezen. Ik vind ze leuk, maar ook weer voor de snelweg is het tot 130 km/u dan leuk, m.u.v. de 690 Duke IV, die loopt als een tweecilinder, maar die zit ook heel ver van je budget af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan