a2 motor

ik zag op motor forum dat dit vrij duur is. ja je kan hem begrenzen bij de dealer voor een paar honderd euro en dat is geen probleem. alleen de rdw is stervens duur. en als je hem na 2 jaar de begrenzer der af haalt ben je nog een keer de sjaak. hier citeer ik een bericht van een andere post:



Ik zat in dezelfde situatie als jij. Ik heb een Alpha Technik 35kW set besteld en die zelf op mijn motor gezet. Zo'n setje bestaat uit een aluminium dingetje, waardoor ik in mijn geval de gasstand maar half open kan zetten. Tevens zit er een sticker bij die je over je framenummer moet plakken zodat daar ook bij staat dat hij 35kW is, en een TÜV-certificaat.

Je motor is nu 35kW, maar nog niet op kenteken. Je kan twee dingen doen. Ik heb mijn motor verzekerd op het originele vermogen van 61kW na overleg met mijn verzekeringstussenpersoon, die meldde mij dat, als ik aan kan tonen dat de motor is teruggevoerd, dus door middel van dat setje, de verzekering geen uitkering kan weigeren.

Als je heel zeker wil zijn, het is namelijk nogal een grijs gebied, is het het beste om je motor om te laten keuren bij het RDW, maar dat kost 600 of 700 euro. Ik neem aan dat je hem na 2 jaar weer op vol vermogen wil gaan zetten, dus dan gaan de kosten wijd over de 1000 euro heen. Dat vond ik het niet waard.

Dat van +/- 700 euro is alleen voor motoren die geen typegoedkeuring hebben voor 25kW en/of 35kW en dus inderdaad langs de RDW mogen. Er zijn vele honderden motoren die dat wel hebben. Zie daarvoor Lijst met 35kW / A2 motoren - Startersmotor.nl (mijn website).
Dat is allemaal wat officieel naar 35kW kan. Vaak worden ze ook al geknepen verkocht, zeker 2e hands. Nieuw vraagt de ene dealer er geld voor, de ander niet, om 'm terug te zetten naar 35kW.

2e hands koop je 'm dus vaak al op 35kW en kan je zonder veel moeite terug naar vol vermogen, daar kunnen wat kosten aanzitten, maar niet zo schrikbarend als iets wat niet naar 35kW kan, daar toch naar toe zetten. Dat zorgt ervoor dat je veel meer keus hebt.
 
ja die spreekt mij ook erg aan, maar het maakt het wel makkelijk als ik weet hoe ik die eventueel moet terugschroeven en wat de kosten zijn. anders heb ik zeer weinig aanbod van maar een paar fietsen
 
Haal die Shiver nou, dikke 90° V-twin :] :] :] :]
hoe rijd een naked trouwens op langere afstanden? ik ben wel iemand die af en toe naar de ardennen wilt luxembourg duitsland etc. en een motorvakantie naar oostenrijk lijkt me ook tof, dus daar twijfel ik aan, vanwege de wind en zithouding etc. Ik heb alleen een sportmotor gehad (cbr 125r) en daar zat ik ook vol in de wind mee voor lange stukken.
 
Ik heb uiteindelijk besloten voor een cb500x vanwege mijn ambities met afstand rijden, Comfort, gemak met 35kw en waardebehoud. het is maar voor 2 jaar dan heb ik ook de ervaring van een adventure rijden. Bedankt voor het meedenken alle!
 
Ik heb uiteindelijk besloten voor een cb500x vanwege mijn ambities met afstand rijden, Comfort, gemak met 35kw en waardebehoud. het is maar voor 2 jaar dan heb ik ook de ervaring van een adventure rijden. Bedankt voor het meedenken alle!

Ik zou lekker wat proefritten boeken. Genoeg dealers die A2-spul hebben staan, 2e hands en demo's. Wel een prima keus hoor, die CB500X, maar zoals ik al zei zijn er honderden motoren voor het A2-rijbewijs. In mijn database staan al 425 A2-motoren en 188 A1-motoren. Dan zijn dat ze nog niet eens allemaal. Die zijn dus allemaal of 35kW (of minder) origineel of ze zijn legaal te knijpen naar 25kW of 35kW, zonder dat je langs de RDW hoeft om 700 euro af te tikken. :)
 
Prima keus! Zelf heb ik ook zo'n twee jaar op een 500 gereden voor ik een zwaardere motor kocht. De meningen zijn verdeeld over beginnen op een zware motor, maar ik denk dat het goed is dat je met relatief weinig vermogen begint. Het is volgens mij nog steeds beter om tegen de limiet van de motor aan te zitten, dan tegen je eigen limiet. Veel plezier de komende tijd!
 
Ik zou lekker wat proefritten boeken. Genoeg dealers die A2-spul hebben staan, 2e hands en demo's. Wel een prima keus hoor, die CB500X, maar zoals ik al zei zijn er honderden motoren voor het A2-rijbewijs. In mijn database staan al 425 A2-motoren en 188 A1-motoren. Dan zijn dat ze nog niet eens allemaal. Die zijn dus allemaal of 35kW (of minder) origineel of ze zijn legaal te knijpen naar 25kW of 35kW, zonder dat je langs de RDW hoeft om 700 euro af te tikken. :)
Het is maar voor 2 jaar en wil nu een motor hebben. Eigenlijk spijt dat ik te snel mijn honda cbr125r te vroeg heb weggedaan, maar was helemaal klaar met dat 13 kw blokje dat erin zat. over 2 jaar kan ik alles rijden wat ik wil dus dat is makkelijker dan in allemaal bochten wringen terwijl ik nu een motor MOET hebben. Is gewoon een leegte dat je voelt als je geen motor in de tuin ziet staan-O-

ik zie dat je een kanaal hebt voor a1 motoren en a2 motoren dus hier heb je een foto van mijn supersport motor als je geintresseerd bent.
AMWts8DuYWPpG97fRAtArHssrhr8MVieV0ErEUaohEBKAAM3ZIgMa_GbKBveCYsjZ5E1s8Z7WBj7gj--gXxc2NNRmd-mYnWrOVH5s38aH3cCwl6WjQ4fJvYP1cqTidujECusyJlnts85GwkAf9EgClDsfcjMzBZnR8maQ20LUmvqMdL-1QFHOBLeU6mStjDJaNi9DgiYK0iOfOwN3JD2_mB8XK9wG1NbDK7K6rJYh4TzIBelhl4GxT6fiClIrbKSKjl97I0yITgl9szyVRDxUw9s3poagxRvnUhyZBGsFo8rObxQ5xu6_wIFygXjY0YLnJ5-fMHsg4k6vWN7rL6oqvtGtNcoJ6mt2aXGqZtyu5hf9tqkna-ug4FFmMJHcaUVDaC6bCZP0FV1Rz6wOScsVneaCaW4pqVDtKR2PrzTPMpg_9nLQhAuk__79XjocrZ8yoRXgNcdzhL0FEejW2S7B7jLXH-RrGm7TT37h_0diPjPg_Sc847D52P0cZIBfZiP8sw8GMqg9NGLqbg5hVv-jF1clm_zsZlTMp-B_JTor-ngtbSLLnMeLXuAhbZ-nXVBcSy0-oAiOthUVEyrFx1XI9wtBhDvZJbLvzG83Eqiz2iIMd-ZBpI0_yqidiX0aTFEmti9sd6oH8V4MpGhOWQHNT9ue9NpRQ-Xs2Rux98gM4giZNz6T_Z6EH94XY55fSt4S4yyCS3oLLnIWOoNMh6OwGweruuFhcIjU45f3mRPGBCT3v6x-p3jda4bW5KU0oZoyNOaDpMYE9tIf30BOTUyHkKXWWMkAgHhZ3l9yKL5YZtudSlm1SlrqYYVWy4126xRunUotXIPK5GPvxXzyzHe1GSfMCrBMqI_D5kqM6jjOwgWzuyC-90iUkvZS0jBT8ne3-LZyYIKGdroyGj2XgeLj41k-EETXg=w1204-h903-s-no
 
Laatst bewerkt:
Het is maar voor 2 jaar en wil nu een motor hebben. Eigenlijk spijt dat ik te snel mijn honda cbr125r te vroeg heb weggedaan, maar was helemaal klaar met dat 13 kw blokje dat erin zat. over 2 jaar kan ik alles rijden wat ik wil dus dat is makkelijker dan in allemaal bochten wringen terwijl ik nu een motor MOET hebben. Is gewoon een leegte dat je voelt als je geen motor in de tuin ziet staan-O-

ik zie dat je een kanaal hebt voor a1 motoren en a2 motoren dus hier heb je een foto van mijn supersport motor als je geintresseerd bent.

Het is voor 2 jaar, maar als je 'm kan ontgrenzen, kan je er nog jaren mee rijden. Straks moet je over 2 jaar weer gaan zoeken.
Maar goed, je moet het uiteraard zelf weten. Als ik een motor koop, hoop ik 'm liever wat langer te houden, al moet ik wel zeggen dat ik vroeger ook vaak wisselde van motor. Soms zelfs na een jaar al. :P Nu heb ik alweer bijna 7 jaar een Kawasaki ER-6N (nieuw gekocht) en 3,5 jaar een Yamaha NMAX 155 (bijna nieuw gekocht, half jaar oud).

En die leegte... ik weet niet hoe dat voelt. Ik heb na het behalen van mijn 25kW-rijbewijs 3 weken geen motor gehad, toen heb ik mijn eerste motor gekocht en daarna geen dag meer gezeten zonder motor. Ik denk omdat gevoel te voorkomen. :]

Ik heb van jouw CBR125R al een korte infopagina met wat plaatjes, ook met jouw type. Die had trouwens 10kW (13,6 pk). Was wel een leuk ding, m'n broer had er eentje. 2e hands vragen ze wel belachelijke bedragen voor dat oude model, ze vragen iets meer dan de nieuwprijs, maar dan wel bijna 20 jaar oud en nog eens met redelijk wat kilometers.
 
Het is voor 2 jaar, maar als je 'm kan ontgrenzen, kan je er nog jaren mee rijden. Straks moet je over 2 jaar weer gaan zoeken.
Maar goed, je moet het uiteraard zelf weten. Als ik een motor koop, hoop ik 'm liever wat langer te houden, al moet ik wel zeggen dat ik vroeger ook vaak wisselde van motor. Soms zelfs na een jaar al. :P Nu heb ik alweer bijna 7 jaar een Kawasaki ER-6N (nieuw gekocht) en 3,5 jaar een Yamaha NMAX 155 (bijna nieuw gekocht, half jaar oud).

En die leegte... ik weet niet hoe dat voelt. Ik heb na het behalen van mijn 25kW-rijbewijs 3 weken geen motor gehad, toen heb ik mijn eerste motor gekocht en daarna geen dag meer gezeten zonder motor. Ik denk omdat gevoel te voorkomen. :]

Ik heb van jouw CBR125R al een korte infopagina met wat plaatjes, ook met jouw type. Die had trouwens 10kW (13,6 pk). Was wel een leuk ding, m'n broer had er eentje. 2e hands vragen ze wel belachelijke bedragen voor dat oude model, ze vragen iets meer dan de nieuwprijs, maar dan wel bijna 20 jaar oud en nog eens met redelijk wat kilometers.
Stopt hij er na 2 jaar mee als je hem niet ontgrenst?
 
Stopt hij er na 2 jaar mee als je hem niet ontgrenst?

Ik neem aan dat je na 2 jaar zwaarder wil rijden, anders had hij nu ook nog wel op 125cc gereden....
Of je moet inderdaad nooit voor volledig A gaan en het bij A2 laten. Ook niets mis mee. Zeker niet met de betuttelingen in NL waarje straks in de grote steden 30 km/u mag rijden en op provinciale wegen 60 km/u.
 
Je hoeft niet hard te rijden om een ander gevoel te hebben bij een motor met meer vermogen. Het rijd gewoon anders. In lagere rpm meer koppel bv. Zou zeker lekker ontdekken over 2 jaar:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan