A2 motoren en begrenzen (België)

TerrificTiger

Rookie
19 aug 2015
8
0
België
Gegroet

Ik ben 21 jaar en woon in België. Ik heb nu een jaar met een CBR 125 gereden en nu zou ik graag na de winter mijn A2 rijbewijs doen. Voor een motor was ik aan het kijken voor iets a la GS500/ER5 maar ik ben ook geïnteresseerd in een SV650, die ik dus zou moeten begrenzen.

Echter hoorde ik dat je een motor niet zomaar kan inschrijven met een bepaald KW. Een SV650 heeft standaard 51 KW, en als dit op je inschrijvingspapier staat kan je hem nooit inschrijven als een 35 kw. Maar hoe gaat dat begrenzen dan te werk? want je leest wel overal dat je wel met een begrenzde motor mag rijden zolang die niet is afgeleid van een motor die meer dan 70 kw heeft? Gaat dit dan alleen bij nieuwe motoren die net worden ingeschreven? Ik dacht dat je bvb bij een garage een begrenzing kon steken (ECU, restrictie aan gaskabel,...) en dan een attest krijgt die aantoont dat je motor begrensd is?

PS: Ik weet dat dit eigenlijk een forum van Nederland is maar het is het meest actieve forum dat ik kon vinden.
 
Hallo medebelg!

In België is het niet mogelijk een motor te laten keuren naar een lagere kW.
Ofwel moet het af fabriek een begrensde versie zijn.
Dat kan dan ook alleen als die fiets in de 35kW uitvoering en full power uitvoering bestaat.
Ik wou vroeger een Bandit 400 (4 cilinder) halen om te laten begrenzen, om te horen dat dit niet kan.
Bespaar je de moeite en koop een GS500 of ER5, of een 35kW motorfiets.
Kost je minder kluiten en moeite :)

Hopelijk je hiermee geholpen te hebben :P
 
Bedankt voor de reactie !
wow dat wist ik niet... Toch vreemd dat ze dan overal bijzetten dat je wel met een begrensde motor zou rijden? Ik heb ook ondekt dat de ER5 standaard 37 kw heeft, dus nog twee erboven... Ik denk dat het dan de GS500 zal worden, die net op de 35 kw grens zit.
 
Laatst bewerkt:
Welja, ik denk dat ze dat dan bedoelen met "begrenst van de fabriek".
GS500 is zeker geen slechte keuze, veel onderdelen voor te vinden, leuk stuurwerk etc...
 
Terug
Bovenaan Onderaan