Aankoopadvies A2 motor - Honda CB600F Hornet

Thimble

Rookie
25 mrt 2020
2
1
Hi allemaal,

Eindelijk mag ik een A2 motor kopen in plaats van een A1.
Nu heb ik mijn zinnen gezet op een Honda CB600F Hornet uit 2006.

Iemand ervaringen met deze motor? Of zelfs deze motor op 35kw?

Motor heeft (maar) 16.000km gelopen alleen ik ben toch ook weer wat huiverig door deze lage km's.

Ik ben zelf ICT'er dus heb totaal geen verstand van motoren.
Iemand die advies heeft voor de aankoop en misschien eens kritisch naar de foto's/advertentie zou willen kijken?


Alvast bedankt!
 
Mooie brommert, Als een motor niet gebruikt wordt voor woon en werk dan komen er niet veel km op vaak. dus best goed mogelijk dat dit klopt. je kunt het een beetje aflezen aan de sleutels, stepjes, balhoofd waar de sleutels tegen aan liggen te tikken. Op de foto’s is het dik in orde. laat even wat weten.
 
Toevallig nog tv gekeken en dan met name over verkoop van motoren en de wraken die er netjes bij staan of geimporteerd uit engeland

Aankoop keuring ingevulde onderhouds boekjes zegt meer dan plaatje en leuke berichten van hier.
 
Geen aandelen of andere connecties, voor aankoopkeuring
Los van alle meningen over de motor en over Erik, denk ik inderdaad dat wanneer je een bedrag van €3300 wil uitgeven aan iets dat je zelf niet kunt inschatten, dat je dan voor rond de €150 een stuk meer rust en zekerheid hebt. :t
 
Dit model is berucht om kromme frames na schade. Op de foto’s ziet het er wel goed uit, maar ik zou ook een professional er naar laten kijken.


Helaas doen de foto’s van @Zot het niet meer in dat topic, maar als je de zoekfunctie gebruikt zul je nog veel meer topics tegen komen.
 
De CB600F van 2000-2002 had een 2e typegoedkeuring voor 25kW. Je had nog geen 35kW in 2006, dus die is er niet.
Ik denk dat vanaf 2003 het vermogen meer dan 70kW is en mag dat dus niet teruggeknepen worden. Zeker doe ik dat niet, want het kenteken op die foto's is niet zichtbaar. Er zullen vast 35kW-kitjes te koop zijn, maar officieel kan het niet op kenteken. Bij staandehouding is het dus mogelijk dat je een boete mag betalen, omdat je geen geldig rijbewijs hebt voor die motor.

Edit; mogelijk was het in 2000-2002 ook al 75kW vermogen, maar toen had ie dat limiet nog niet.
 
Laatst bewerkt:
De motor komt bij Jager Motoren vandaan, de voorschijven zijn vervangen/niet origineel (vreemd bij deze kilometerstand), is officieel niet A2 geschikt te krijgen wegens geen A2 typegoedkeuring, geen Rizoma stuurgewichten zoals in omschrijving, vreemde bandcombinatie (alhoewel mij niet duidelijk is welke band er voor om heen ligt, op de ene foto een Bridgestone op de andere een Michelin???)…..

Al met al zou ik verder kijken.
 
De motor komt bij Jager Motoren vandaan, de voorschijven zijn vervangen/niet origineel (vreemd bij deze kilometerstand), is officieel niet A2 geschikt te krijgen wegens geen A2 typegoedkeuring, geen Rizoma stuurgewichten zoals in omschrijving, vreemde bandcombinatie (alhoewel mij niet duidelijk is welke band er voor om heen ligt, op de ene foto een Bridgestone op de andere een Michelin???)…..

Al met al zou ik verder kijken.
Echt waar? Hoe weet je dat?

Sodeju, je zult er als leek maar instinken zeg ... teeeringjantje, spaar je je helemaal de tyfus om uiteindelijk één of andere lamlul te spekken...
 
De motor komt bij Jager Motoren vandaan, de voorschijven zijn vervangen/niet origineel (vreemd bij deze kilometerstand), is officieel niet A2 geschikt te krijgen wegens geen A2 typegoedkeuring, geen Rizoma stuurgewichten zoals in omschrijving, vreemde bandcombinatie (alhoewel mij niet duidelijk is welke band er voor om heen ligt, op de ene foto een Bridgestone op de andere een Michelin???)…..

Al met al zou ik verder kijken.
scherp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan