Stuur eens een PB naar Halflive, die kan je er vast wel het een en ander over vertellen.
Ik kan van alles vertellen maar ik heb niet veel houvast.
Die dingen doen tegenwoordig tussen de 2000 en 5000 euro. Naar mijn mening is 2000 al heel veel geld voor zo'n broodfiets.
Nieuw kardan? Waarom? Een R100 met het dubbele vermogen verslijt al nooit een kardan, ik vind het vreemd.
Wat is origineel? In ieder geval moeten blok en framenummer gelijk zijn. 1973 is een vroege /6 dus met kleine carterboringen. Even Nicasil cilinders plaatsen gaat niet.
Volledig gereviseerd vind ik verdacht, zonder bonnetjes is hij alleen opgepoetst.
Zijn de koppen loodvrij gemaakt? Nieuwe klepgeleiders, zuigers, big end lagers?
Het probleem/gemak van BMW is dat alles past. Je kunt onderdelen vanaf 1969 tot 1981 uitwisselen en dan ziet het er nog steeds "origineel" uit. Heeft deze R60 een gladde versnellingsbak met direct pookje? Grootlichtlampje in de toerenteller? Ronde voetsteunen en handvatten? Trommelrem voor. Is de lak origineel?
Zonder foto's durf ik er niet veel over te zeggen. Ik weet wel dat je als leek behoorlijk wat kosten op je nek kunt halen.
Dan weet ik uit mijn hoofd niet of er aluminium knipperlichten op horen.Volgens mij zitten er nog /5 stuurschakelaars op in 1973. Er zijn heel veel details die je als leek niet ziet maar waar de BMW kenner je met genoegen op zal wijzen.