Nieuwe fiets R60/5 1973

Stuurhendels
IMG_20201025_183706.jpg


Nieuw draadeind gemonteerd in kop met helicoil
IMG_20201030_091858.jpg


Spullen gepoedercoat
IMG-20201103-WA0001.jpg
 
Heidenau K34, 36?
Heb jij, of iemand daar ervaringen mee? Ik neig ook naar deze banden voor de 60/6. Mooi klassiek profiel en hopelijk moderne stabiliteit.
Het profiel is van een oude Conti, daar ben ik ooit genadeloos mee onderuit gegaan. Heidenau op de 1100GS werkt prima maar maakt wel een herrie, daar ben ik weer terug gegaan naar Michelin. Helaas heeft Michelin geen klassiek profiel in het assortiment.
 
Heidenau K34, 36?
Heb jij, of iemand daar ervaringen mee? Ik neig ook naar deze banden voor de 60/6. Mooi klassiek profiel en hopelijk moderne stabiliteit.
Het profiel is van een oude Conti, daar ben ik ooit genadeloos mee onderuit gegaan. Heidenau op de 1100GS werkt prima maar maakt wel een herrie, daar ben ik weer terug gegaan naar Michelin. Helaas heeft Michelin geen klassiek profiel in het assortiment.

Het zijn Continental banden.volgensmij ook origineel geleverd
 
Ja, origineel waren alleen Conti en Metzeler vrij gegeven. De korte /5 was de reden dat ze in Dld die reifenverbinding hebben gekregen. Ze zijn BMW nog altijd dankbaar.
 
Ja, origineel waren alleen Conti en Metzeler vrij gegeven. De korte /5 was de reden dat ze in Dld die reifenverbinding hebben gekregen. Ze zijn BMW nog altijd dankbaar.
Vind het heel mooi zulke oude look banden. Die erop lagen waren dezelfde maar kwamen uit '93😅 wel nieuw maar behoorlijk hard geworden
 
Het is ook mooi. Gelukkig zijn er tegenwoordig weer meer merken die klassieke maten met een klassiek profiel leveren.
 
Heidenau K34, 36?
Heb jij, of iemand daar ervaringen mee? Ik neig ook naar deze banden voor de 60/6. Mooi klassiek profiel en hopelijk moderne stabiliteit.
Het profiel is van een oude Conti, daar ben ik ooit genadeloos mee onderuit gegaan. Heidenau op de 1100GS werkt prima maar maakt wel een herrie, daar ben ik weer terug gegaan naar Michelin. Helaas heeft Michelin geen klassiek profiel in het assortiment.
Ik heb op de diesel K34 achter, K44 voor.. niet voor de eerste keer..
 
@halflive, op de Thunderbolt K36 vorige week verniewd na 12.613km,ik vindt het een prima band.
K34 voorband ook 12.613 gereden en ziet er nog prima uit,die gaat nog minimaal een seizoen mee.
 
IMG_20201208_165127.jpg


Nieuwe tuimelaars assen en bussen. De oude hebben een keer te weinig olie gehad door een rubbertje van het oliefilter te laten zitten in het motorblok en waren daardoor ingelopen.
 
Nieuwe klepgeleiders besteld. Op de site stond 14,05 (precies zoals origineel.) Toen ze binnenkwamen stond op de bon 14,07. Na meten waren ze 14,09. Dus afgedraaid met een doorn zodat ze nu goed passen en de binnendiameter evenwijdig blijft aan de buitendiameter.
IMG_20210122_140800.jpg


Klepzitting geslepen.
IMG_20210122_143904.jpg
 
Ook gepassiveerd na het verzinken ? (Bovenste foto )
Het ziet eruit als blauw verzonken. Dit gebeurt altijd wel standaard na het verzinkproces.

Een citaatje van een bedrijf:

GOED OM TE WETEN​

  • Wanneer een voorwerp elektrolytisch is verzinkt, moet het altijd ook nog worden voorzien van een passiveerlaag (anders is het voorwerp niet voldoende beschermd tegen corrosie).
 
Terug
Bovenaan Onderaan