Aankooptips ST1100

mxl

MF'er
23 mrt 2003
198
0
Den Haag
Ik sta op het punt om een st1100 aan te schaffen. Ik ben aan het kijken naar modellen van '90 of '91 in de prijsklasse rond de 5000euro. Ik wil er een met maxinmaal 100.000km op de teller. Wat zijn specifieke punten bij de pan (van deze leeftijd) waar ik op moet letten?
 
hé wat leuk, dat jij ook een Pan zoekt; ik krijg de mijne ('90) deze week.
We hebben ongeveer dezelfde vraag, zie ik.

HansN :}
 
Geen idee, zie er regelmatig 1 bij de motorzaak staan, heeft iets van 350000 km gelopen, en alleen regulier onderhoud gehad. Lijkt me dus wel redelijk betrouwbaar zo'n ding.
 
HansN, even informatief voor mij, wat heb jij voor die van jou betaald, en hoeveel km. had deze gedraait?
 
€ 7.900 voor een ST1100L met 70.000 km op de tellen.
Zeer fraai exemplaar, zeer goed onderhouden, met kuipverbreders.
Wel duur hé?
HansN
 
Eh waar staat de L voor, duur? ik weet het niet, ik kan niet zien hoe mooi hij is, voor een particuliere aankoop is het aan de hoge kant, voor een dealer aankoop is dit de prijs die je ervoor moet betalen.
 
Dit ligt buiten mijn prijsklasse, er zijn behoorlijk wat 90-er of 91-er pan's met 100.000km voor circa 5.000 euro. Er zal best het een en ander aan moeten gebeuren, zoals distributieriem, banden, remmen en/of beurtje maar je bent iig goedkoper uit.
 
Een Pan heeft bij 90.000km een inpectie van de distributieriem nodig; pas bij 160.000 km wordt die vervangen. Een Pan van 1990 met 70.000 km op de klok voor ruim 7000 euro is te duur! Prijs daarvan hoort ongeveer tussen de 5 en 6.000 te zijn. Onderhoudsintevallen van een ST komen in een frequentie van 4000 mijl (6500 km) kleine beurt en 8000 mijl (13000km) grote beurt. Een set banden (Bridgestone Exedra) brengt je ongeveer 18.000 km verder bij een redelijk sportieve rijstijl. Een setje banden kost ongeveer 300 euro (shoppen loont!)

Nog meer vragen?

Groetjes ThunderSTreak
 
Ik heb er een gevonden voor circa 5500 euro, donkergroen met topkoffer, kuipverbreders, alarm en vrijwel nieuwe banden. Motor is compleet onbeschadigd en ziet er als nieuw uit, motor is bij safe in onderhoud geweest. De motor heeft wel een opgehoogd stuur, maar daar ga ik vanuit dat dit eenvoudig weer terug te bouwen is. Een groot voordeel bij deze is dat de uitlaat vanaf het blok tot de achterdempers een half jaar geleden vervangen is.
 
waar je op moet letten
of er inderdaad een controlle is geweest
van de distrtbutir snaar bij 90.000 en of de kleppen zijn gesteld.
dit moet volgens de dealer om de 24.000 kilometer
;}
 
waar je op moet letten
of er inderdaad een controlle is geweest
van de distrtbutir snaar bij 90.000 en of de kleppen zijn gesteld.
dit moet volgens de dealer om de 24.000 kilometer
;}
 

Ik heb er een gekocht, ik hoop hem volgende week op te kunnen halen.
Motor heeft circa 105.00km gelopen, distributieriem is gecontroleerd bij 101.000km. Een half jaar geleden is de uitlaat tot aan de einddempers vervangen, de achterband zit er nu 4.000km op, voor en achter bridgestones. Het enige wat ik eraan moet doen is het stuur wat bij de vorige eigenaar iets verhoogd is, weer in de originele, lage staat terugbrengen. Ik ga ervan uit dat hier gewoon bussen tussen zijn gezet.

full
 
Ik heb hem vanochtend opgehaald, meteen van Zutphen naar Den Haag gereden. Ik ben er erg blij mee, nu volgende week nog even een goede hoes halen, zodat iedereen er ook lekker vanaf blijft. Ik heb al wel gemerkt dat hij erg graag te hard wil, cjib zal blij zijn. Waar ik overigens erg blij mee ben, is dat er een instalatie voor alarmlichten op zit. Dit was een verassing want de vorige eigenaar vertelde dit pas vanochtend.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem vanochtend opgehaald, meteen van Zutphen naar Den Haag gereden. Ik ben er erg blij mee, nu volgende week nog even een goede hoes halen, zodat iedereen er ook lekker vanaf blijft. Ik heb al wel gemerkt dat hij erg graag te hard wil, cjib zal blij zijn. Waar ik overigens erg blij mee ben, is dat er een instalatie voor alarmlichten op zit. Dit was een verassing want de vorige eigenaar vertelde dit pas vanochtend.

Je moet altijd goed om je heen kijken, dan heb je weinig last van het CJB.
Heb m'n Pan nu vier jaar en in Nederland nog geen bekeuring gehad.
Ik rijd overal te hard (tot veel te hard).
Toen ik hem pas had één bekeuring gehad in Duitsland op de Autobahn.
Dat koste me effe 650,-- DM.


Grrrrrrrrrrr.

full
 
Laatst bewerkt:
Bezit zelf een grijs-blauw 92 model die ik deze winter zwart gespoten heb.
Wanner je een doorrijder koopt moet je wel eens de staat van de achterbrug nakijken.
Dit valt zo direkt niet op onder de koffers maar wanner hij niet geregeld gereinigd is kan strooizout heel wat schade aangericht hebben.
Hetzelfde geldt ook voor de werking van de remmen.
Mag echter geen probleem wanneer je hem koopt bij dealer en hij daar steeds onderhouden is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan