Aanrijding met een REE

Zwaar balen!! Gisternacht reed ik door de duinen met een gangetje van 50 km/u. Springt er opeens een REE uit de bossages tegen/voor mijn motor. Gevolg: Botsing, motor onderuit en tientallen meters over het wegdek glijden.

Gelukkig droeg ik een leren broek, handschoenen, laarzen en een textiel beschermend motorjack. Alleen wat lichte schaafwonden aan mijn handen door de zomerhandschoenen en een pijnlijke elleboog. Valt dus heel erg mee. Een maat van mij reed voor mij en was net het gas aan het opengooien en reed zonder beschermende kleding (sukkel!) maar wat dat betreft *gelukkig* dat die REE niet voor zijn motor sprong.

De motor (Yamaha Fazer 600 uit 2003) had ik 2 weken geleden gekocht bij een particulier met 2000! km op de teller. Helaas zit er nu kras- en lakschade rondom, is de uitlaat afgebroken en zal er ongetwijfeld nog meer kapot zijn. Gelukkig wel All-risk verzekerd!

Politie en ambulance zijn erbij geweest en motor is meegenomen door de sleepdienst.

Op verschillende sites staan filmpjes van herten/reeen en motoren die elkaar raken en dan denk je van:"Wat is de kans dat zo'n beest net voor je oversteekt." Echt verrot dat dit nu dus ook bij mij gebeurd is, maar ja ik leef nog :Y

Iemand een soortgelijke ervaring? ;(
Had voor een aantal weken geleden wel dat er 2 kleine reeën overstaken die op mijn weghelft bleven staan. Dus ik was al langzamer gaan rijden, maar moest er tussendoor slalommen!! :X Was wel bang dat er alsnog een weg zou springen tegen de motor, of plotseling de andere weghelft op waar ons auto's tegemoet kwamen. Dat had ik wel zielig gevonden. Was echt een hele rare situatie..

Wel een konijntje onder de auto gehad 2 weken terug, telt dat ook? O-)
 
Ik ben een week geleden aangehouden voor stropen.

(Haasje geraakt met mijn luchtbuks, bleek niet helemaal te mogen. Ook niet op je eigen land)

Hierbij is de haas meegenomen door omstanders, later op het politieburo is mij uitdrukkelijk verteld dat

"Ondanks dat ik het beest illegaal geschoten is, dit toch van mij is. Dat geld ook voor wild wat je aanrijd"

Heb nog afstand moeten doen van de haas, anders zou de politie hem gaan halen.


--edit
sgrijfvauten inc.
 
Heb wel op de Amersfoortseweg 2x een ree voor de motor gehad, op 'n metertje of tien. Gelukkig is het daarbij gebleven.
 
Heb wel op de Amersfoortseweg 2x een ree voor de motor gehad, op 'n metertje of tien. Gelukkig is het daarbij gebleven.
En een everzwijn op een meter of 30 O-)

Ja inderdaad, er loopt aardig wat wild rond daar in de buurt van Harderwijk/Ermelo etc. :X
 
Wel een konijntje onder de auto gehad 2 weken terug, telt dat ook? O-)

Nou vooruit 1 punt dan, een REE is 5 waard.
Een zwijn is goed voor 3 punten, vogels 2.
Wil je echt voor de punten gaan dan moet je de grotere dieren pakken zoals koeien, elanden daar krijg je 10 punten voor.
Oh ja schapen zijn 05 punten, die worden al teveel misbruikt ;)

Ok ik verveel me ff op me werk :z
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je het er reedelijk nog goed van af gebracht zeg! Ik zou me wild schrikken als ik een ree voor me fiets had :X

Maar, het is dus duidelijk dat het ree in kwestie geen licht voer en je niet gezien had. Ik zou er pleiten voor een reeflitspaal! Veel geld te verdienen daar :P
 
De dochter van een vriend van me die in oostenrijk in de bergen woont had er laatst 4 voor haar auto op een stuk van nog geen 20 km. De eerste drie wist ze te ontwijken, de laatste niet. Ze zijn nog erger dan wespen die reeën :(
 
ikke ikke :P

Met +/- 50kmh een ree geschept in de Eifel midden in de nacht in de regen :P

Zag geen ruk en opeens zo'n beest op de weg :o

Wonder boven wonder niet op mn bek gegaan, voorspatbord kapot en mn topkuip ('02 cbr600fs) een klein scheurtje.

En een hoop haren en meer ranzigheid in mn radiator :(

Duitse auto die achter ons reed pleurde het beest achterin voor een bbq :? :X :X

Paar weken daarna dezelfde grap, gelukkig met de bus, voelde aan als een konijn op de maasvlakte, plop-plop, en verder tuffen :X :X
 
Had het vandeweek nog bijna, trok hem even open, reed "schat ik" op de teller 140/150, komt er net op dat moment vrolijk zo'n beest de weg op springen, hij draaide gelukkig op het allerlaatste moment om O-) met de auto heb ik het regelmatig |( gelukkig iedere keer net niet :)
 
ik weet het zeker:

Schade aan uw eigen motor door brand, diefstal, joyriding, botsing met loslopende dieren, storm, hagel en overstromingen; schade die ontstaat tijdens transport van uw motor door een vervoersonderneming en schade aan uw motor die in het buitenland ontstaat door lawines of aardbevingen. Deze schaden hebben geen invloed op uw korting voor schadevrij rijden. Als u uw geluidsapparatuur meeverzekert, wordt ook deze bij diefstal vergoed tot maximaal € 680,71. Motorkleding en helm zijn gratis tot € 453,78 meeverzekerd.


dit is de dekking beperkt casco bij Unive.

En Alex heeft gesproken..........kzie je binnenkort kerel ;) ...
 
maat van me reed in australie ergens in een desert een kangoeroe aan.
lag dat beest te spartelen op de weg.
vond ie wel zielig vanzelfsprekend.
was ie net aan het bedenken hoe ie een snel en zoveel mogelijk pijnloos einde
aan het dierenleed kon maken.
komt er een roadtrain aan, stuurt iets bij, en een heleboel wielen lossen zijn probleem op!
kijken niet zo krap daar vlgs mij.
 
ik heb het met de auto gehad. Ik reed ongeveer 130 op een lege snelweg van ergens uit het noorden richting zwolle, schiet opeens dat beest voor me. BAM zei bambi tegen de voorkant van mijn auto.
Van de ree was niets meer over behalve nog wat bloed en stukjes huid/haar in de radiator en op de zijkant van de auto. En mijn auto was total loss. Voorkant en zijkant ingedeukt, lekke radiator. WA verzekerd (oud autootje) en van de ree was niets over, dus geen vergoeding gekregen. En om de auto bij de kraak kwijt te kunnen moest ik ook nog es betalen! ;(

tsja, kan snel gaan en soms raak je veel kwijt.
succes met het oplappen van je motor en ik hoop voor je dat het je geen 2e keer overkomt!!
 
Heb wel op de Amersfoortseweg 2x een ree voor de motor gehad, op 'n metertje of tien. Gelukkig is het daarbij gebleven.

Amersfoortseweg moet je altijd uitkijken voor wild!, net als die zijwegen daarvan (aardhuisweg etc.)

Gr
 
Jaren terug reed ik op mn GL1000 (een Goldwing uit 1978) zeer rustig te tuffen over de boerenlandweggetjes rond Utrecht. Er stonden een paar koeien in het weiland en er was geen prikkeldraad ofzo te bekennen. 1 van de koeien werd op slag verliefd op m'n prachtige bike en kwam meteen op me af hobbelen. Met een wanhoopsaktie wist ik een botsing nog net te voorkomen. *O*

Later realiseerde ik me dat m'n zwarte wing met witte kuip er voor die koe uitgezien moet hebben als een zeer potente stier. Ja het bewijs is geleverd: bikes hebben een enorme aantrekkingskracht op de wildere vrouwtjes 8-)



:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan