Aanrijding met een REE

ik weet het zeker:

Schade aan uw eigen motor door brand, diefstal, joyriding, botsing met loslopende dieren, storm, hagel en overstromingen; schade die ontstaat tijdens transport van uw motor door een vervoersonderneming en schade aan uw motor die in het buitenland ontstaat door lawines of aardbevingen. Deze schaden hebben geen invloed op uw korting voor schadevrij rijden. Als u uw geluidsapparatuur meeverzekert, wordt ook deze bij diefstal vergoed tot maximaal € 680,71. Motorkleding en helm zijn gratis tot € 453,78 meeverzekerd.


dit is de dekking beperkt casco bij Unive.
 
haha, Ja bambi is helaas opslag overleden...'t was midden in de nacht, er rijdt uiteraard geen hond daar, komt er opeens een man met een pick-up aanrijden, pakt de REE op, legt deze in zijn achterbak en rijdt weer weg.. :? Bleek achteraf de eigenaar te zijn van een verderop gelegen hotel/restaurant!

Wie gaat er morgen mee REE eten?!


dat dode beest is dus van jouw! de overheid heeft zich mooi vrij gepleit van aansprakelijkheid vor schade veroorzaakt door haar dieren, maar het beest mag je hebben en verkopen om zo nog wat van je schade terug te zien.

ik zou maar eens goed nagaan welke stappen je richting die horeca eigenaar moet nemen.
 
dat dode beest is dus van jouw! de overheid heeft zich mooi vrij gepleit van aansprakelijkheid vor schade veroorzaakt door haar dieren, maar het beest mag je hebben en verkopen om zo nog wat van je schade terug te zien.

ik zou maar eens goed nagaan welke stappen je richting die horeca eigenaar moet nemen.
Ik had begrepen dat als jij of iemand anders het zomaar meeneemt het onder stroperij valt.
 
Haha Leuke reactie's! Mijn leren broek was trouwens van het merk REE'vit!

Ik heb vandaag de verzekering gesproken. Idd. blijft mijn bonus-malus korting hetzelfde omdat het een aanrijding met een dier betrof. Verder is mijn motorkleding blijkt, allemaal gedekt (Centraal BehEER)!!

Ik moet nu gaan bedenken naar welke dealer ik de motor wil sturen en een afspraak REEgelen met de schade-expert..
 
Gelukkig liep het allemaal redelijk goed af en ben je goed verzekerd.
Leuk al die flauwe grappen *O*

Geen ree aangereden, eergister wel een vleermuis gekopt |(
 
Het leren pak van die Ree heeft hem toch blijkbaar niets geholpen.

Deer in Helmet.jpg


Kinbandjes konden niet vast...
 
Gelukkig is het al met al goed afgelopen voor je. Ik rij ook regelmatig langs de duinen tussen Noordwijk en Zanvoort. Heb wel eens een vos vlak voor m'n wielen gehad. Vooral 's-avonds laat en 's-nachts is het behoorlijk oppassen. Waar heb jij de aanrijding gehad?
 
dat dode beest is dus van jouw! de overheid heeft zich mooi vrij gepleit van aansprakelijkheid vor schade veroorzaakt door haar dieren, maar het beest mag je hebben en verkopen om zo nog wat van je schade terug te zien.

ik zou maar eens goed nagaan welke stappen je richting die horeca eigenaar moet nemen.

Dat heb ik ook gehoord. Wist alleen niet of het ook voor Nederland gold. In Amerika heb ik een keer een hert omver gereden met de pick-up van m'n oom. Gevolg: Beest dood, 2500 dollar schade (eigen risico)en een boze oom, omdat ik het beest niet had meegenomen!!
 
Je hebt geluk gehad dat je hem doodgereden hebt.Nu heb je bewijs van wat er gebeurt is. Als het hert niet dood was geweest en jij was wel onderuit gegaan bewijs dan maar wat er gebeurt is.Dus mijn verhaal is nooit ontwijken maar er overheen.
 
Ik heb dat beest aangereden op de Wassenaarseslag (bij Wassenaar). Net na hotel/restaurant Duinoord, in de richting van Wassenaar.

Ik vroeg aan de man die dat beest meenam of ik zijn gewei mocht hebben...bleek dat ie geen gewei had |(

Ook had ik net 3 dagen een nieuwe voorband op mn motor zitten..a 157 euro, omdat er vorige week in de andere een schroef terecht gekomen was.. :? De motor had ik net 3/4 weken, dus het geluk is niet aan mijn zijde...
 
Ik heb dat beest aangereden op de Wassenaarseslag (bij Wassenaar). Net na hotel/restaurant Duinoord, in de richting van Wassenaar.

Ik vroeg aan de man die dat beest meenam of ik zijn gewei mocht hebben...bleek dat ie geen gewei had |(

Ook had ik net 3 dagen een nieuwe voorband op mn motor zitten..a 157 euro, omdat er vorige week in de andere een schroef terecht gekomen was.. :? De motor had ik net 3/4 weken, dus het geluk is niet aan mijn zijde...

Je hebt die kerel dus wel gesproken ??

Die beesten zijn bij leven eigendom van "niemand".
Hij had dat beest dus nooit zomaar mogen meenemen, jij bent degene die recht heeft op de (meestal zeer geringe) restwaarde van het lijk.
 
Gelukkig droeg ik een leren broek, handschoenen, laarzen en een textiel beschermend motorjack. Alleen wat lichte schaafwonden aan mijn handen door de zomerhandschoenen en een pijnlijke elleboog. Valt dus heel erg mee. Een maat van mij reed voor mij en was net het gas aan het opengooien en reed zonder beschermende kleding (sukkel!) maar wat dat betreft *gelukkig* dat die REE niet voor zijn motor sprong.

Balen!

Maar het is wel weer een typerend voorval met wild. Op de één of andere manier springt dat altijd net voor de 2e motorrijder die aan komt nadat ze van de 1e zijn geschrokken. Heel duidelijk iets om rekening mee te houden.
 
REE-ban??
levensgevaarlijke zonnebrillen...... als ze ree-en uit je zicht BANnen :+

den kdat e dus zijn zonnebril droeg :Y :Y :Y
 
ooit soortgelijk voorval gehad maar dan met een klein hertje en men scooter in die tijd (gewoon 50cc, niet aan te raden, veel te kleine wielen, gaat constant onderuit ;)
gevolg: spartelend hertje, en een teennagel die pas na een jaar helemaal teruggroeide plus natuurlijk al het plastic op die scooter om zeep...
met de schrik vanaf gekomen voor de rest... was tegen gangetje van zeventig... en stond plots stil...

in ieder geval, succes met het zoeken of oplappen van je motor...
 
als je wild aanrijdt mag je het niet meenemen want je heb het gedood en dan zou het onder stropen vallen.
als je dood wild vind mag je het meenemen want je hebt het niet gedood/gestroopt
 
als je wild aanrijdt mag je het niet meenemen want je heb het gedood en dan zou het onder stropen vallen.


onzin,
als je een ree ofzo aanrijdt dan mag je dat beest meenemen.
is een oude regeling omdat er vaak niet uigekeerd wordt door de verzekering.
denk aan mensen met alleen een WA verzekering bijvoorbeeld.

je mag zo'n ree dan meenemen en verkopen aan een slager ofzo om zo de kosten voor een gedeelte te dekken.

althans, zo heb ik ik altijd geleerd.
 
als je wild aanrijdt mag je het niet meenemen want je heb het gedood en dan zou het onder stropen vallen.
als je dood wild vind mag je het meenemen want je hebt het niet gedood/gestroopt
Zo staat het ook in mijn breintje geparkeerd. Anders zou de locale slager met z'n dikke SUV of echte terreinwagen met koeien/turkenvanger 's avonds bij een afgelegen bos een beetje rondjes kunnen gaan rijden totdat hij wat 'vangt'.
 
Ik heb er helaas al twee op mijn geweten; één met de auto en één met de motor.
Voor beiden ontving ik destijds 75 gulden; de plizie brengt de kadavers n.l. naar de plaatselijke poelier, waarbij de opbrengst voor jou is.
Dit dekte overigens m'n onkosten niet; dus blijven ontwijken die beesten.
 
Dan kan je er vast ook wel meer over vertellen.
Krijg je je schade dus van RWS terug?

Dunno, heeft de verzekering geregeld (Unive). De haren van het dier zaten nog tussen de gescheurde kuipdelen, dus het aantonen was niet zo'n probleem.

Balen!

Maar het is wel weer een typerend voorval met wild. Op de één of andere manier springt dat altijd net voor de 2e motorrijder die aan komt nadat ze van de 1e zijn geschrokken. Heel duidelijk iets om rekening mee te houden.

[me]ZX Brabo kwam ook als 2e aangeREEden...[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan