aanschaf eerste motor

Jot

Rookie
1 apr 2011
5
0
amsterdam
beste medeforummers,

sinds een maand heb ik mn rijbewijs en ik kan dan ook niet wachten om mn eerste bike aan te schaffen. nu kom ik er alleen erg slecht uit welke bike ik het meeste plezier van zou hebben. daarnaast is mn budget beperkt tot 2500e en dat is voor een bike waar ik niet al te veel onkosten aan zou hebben. na een tijdje zoeken kwam ik bij de volgende motoren uit:
- super magna, voor mijn budget de enige chopper die er een beetje goed uit ziet en geen sloom hok is, maar las iets over de koppeling die nogal zwak is en een grote kostenpost.
- gsxr 600- 750, naked of met kappen allebei nette bikes over het algemeen. kan je lekker op doorrijden, maar worden vaak met hoge km-standen verkocht, weet niet in hoeverre dit effect heeft op de te verwachten kosten. daarnaast moet ik hem buiten zetten in amsterdam-noord en volgens mij zijn dit best gewilde bikes bij bepaalde mensen.
- vfr 750, lijkt me een oerdegelijk ding, redelijk snel en fun, maar niet zo veel fun als een gsxr.
- transalp, lekker rustig touren en mee op vakantie, echter voor ff een stukje rossen nogal saai.
- zzr 600, lijkt me een goede mix, prijs is laag over het algemeen, alleen erg klein, ben zelf 192.

bij deze dus de vraag wat een wijze keuze zou zijn en of ik nog bepaald model gemist heb wat ook interessant zou kunnen zijn.
bvd,
jot
 
Je weet dus echt niet wat voor soort motor je wilt gaan rijden.

Maakt niks uit joh, gewoon een leuke motor kopen die als eerste op je pad komt en lekker ervaring opdoen.
 
ik ben 1.88 en rij zzr 600. Ik vind het een fijne motor, je kan het meeste zelf doen en voor dat bedrag kan je een hele hele mooie zzr600 krijgen. Ik zat ook te kijken naar een vfr750 en gsx600 en cbr600f maar vond de zzr600 het beste voor mij. Ik vond hem lekkerder zitten voor langere ritten dan de cbr600 en de gsx (cbr kreeg ik pijn in mijn polsen na 45 minuten) en ik vond de vfr ook een beetje te saai (vooral mijn eigen perceptie denk ik)

nu komt de tip die hieronder nog vaak zal volgen: Ga proefrijden....
 
proefrijden gaat zeker gebeuren! zijn er nog speciale dingen waar je op moet letten bij de aanschaf van een zzr of 1 van de andere genoemde bikes?
 
Zoekfunctie ff gebruiken, staat meer geschreven dan je hier gaat krijgen aan antwoorden, althans dat denk ik.
Tip van de dag: neem iemand mee die verstand heeft van motoren, als je die hebt natuurlijk. *D
 
Laatst bewerkt:
Super magna is idd een erg vette fiets in die cat. Ik las dat je je fiets buiten gaat stallen. Ik denk dat er na een lange tijd niks meer van dat chroom gaat overlijven.
 
ik heb zelf een gsx-r 600 uit 1998.het is/was mijn eerste fiets en heb er erg veel plezier mee. het is een motor die niet gelijk op het achterwiel trekt als je iets geks doet en hij blijft lekker in de bochten liggen. eerst werdt mij afgeraden of deze te kopen vanwege het sportieve karakter maar ik heb er geen moment spijt van gehad.het is een prima leer fiets.
mocht je trouwens intresse hebben hij staat nu te koop en voor jou budget moeten we er wel uitkomen .
hij heeft iets meer dan 20.000 gereden maar daar komt nog wel elke dag iets bij.
mocht je intresse hebben hoor ik je wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan