Eerste motor zx4rr

Binnendoor is zo'n 400'tje prima, je gaat verschil merken met de 650 op de snelweg. Dan loopt het idd allemaal veel relaxter en hoef je minder moeite te doen met alles. Kost ook weer wat meer.
Ik heb daarvoor een 1200 V twin.🤗👌
Verschillen zijn er altijd🤷‍♀️
Daarbij moet ik zeggen dat mijne ZXR 400 dapper vanaf 3000 rpm, bruikbaar ,oppikt op de openbare weg
 
Je vergeet : afgeslepen voetsteunen :+
Vrijdag weer origineel gemaakt. :t
Heb nu schetsplaatjes erop waardoor de steunen twee centimeter hoger en naar achteren staan.
Bovendien gooi ik de 150/60 Supercorsa eraf voor de originele afmeting 140/70 (S22 of Rosso Corsa IV).
Dat is best wat hoger.
Maar andere banden kan nog even wachten tot augustus; drie dagen op Ecuyers. :]
Dat is het leukste met de R3.
 
Ik heb daarvoor een 1200 V twin.🤗👌
Verschillen zijn er altijd🤷‍♀️
Daarbij moet ik zeggen dat mijne ZXR 400 dapper vanaf 3000 rpm, bruikbaar ,oppikt op de openbare weg

Dat loopt helemaal rustig, zo'n 1200. ZXR 400 zonder waarschijnlijk een Euro-norm rijdt misschien al anders dan een Euro5 ZX-4RR onderin. Eigenlijk zou jij een proefrit moeten maken, jij weet exact het verschil dan. :)
 
Dat loopt helemaal rustig, zo'n 1200. ZXR 400 zonder waarschijnlijk een Euro-norm rijdt misschien al anders dan een Euro5 ZX-4RR onderin. Eigenlijk zou jij een proefrit moeten maken, jij weet exact het verschil dan. :)
Is dat zo een ellende dan,het euro5 🤔 🙄
 
De TS zoekt een supersport voor de looks en rijervaring. In mijn ogen is de R3 dan de betere keuze omdat hij lichter is en een motor heeft die je kunt laten screamen bij hoge toeren. De R7 is een geweldige motor. Heeft ook de looks maar niet het karakter van een supersport (met zijn geweldige maar laag toerige tweecilinder). Hij is ook een stukje zwaarder, wat, in mijn ogen, afbreuk doet aan de rijervaring in A2 configuratie.

Duidelijk..

Met een R3 heb ik nog niet gereden, dus ik spreek me niet uit over dat motorkarakter, met de MT07 heb ik veel gereden, zowel A2 als full power, zelf een R7 gehad en nu in bezit van de Tenere 700...
Vind het een geweldig blok! En ook met die R7 heb ik leuke tijden gehad, zowel op de weg als op circuit.


De TS noemde het niet maar als je een R7 zou kopen dan kun je met A2 beginnen en later op vol vermogen laten zetten. Met de R3 kan dat niet. Dan moet je inruilen en dat kost altijd (veel) geld.

Da's ene om over na te denken idd, een R7 kan je na het behalen van je A - rijbewijs op full power zetten...



Persoonlijk 😁 zou ik overigens voor de RC390 gaan. Niet een SS rij ervaring maar wel een ultrasportieve motor qua rijden…met het beste onderstel om mee te oefenen…

RC 390 is idd ook leuk, heb met de Duke 390 al eens testgereden en er zit wel wat in dat blokje, ik vind dit blok alvast een pak leuker dan die makke Kawa 400, want daar werd ik echt niet blij van.
 
Is dat zo een ellende dan,het euro5 🤔 🙄

Voor een 125cc vind ik het minder. De prestaties gaan omlaag. Voor een volwaardige motor heb je dat toch niet door, omdat je niet 100% eist van de motor. In de meeste gevallen dan. Bij een 125 gaat het gas elke rit tegen de stuit tot in de 6e versnelling. Euro5 voor nieuwe motoren, daar merk je weinig van. Alleen dus meer bij de kleintjes. Al moeten fabrikanten vaak wel extra cc's erbij doen om tot dezelfde prestaties te komen als voorheen.
 
O jan daar zijn ze goed in bij Kawa. Ik verwacht niet dat we er veel in het wild zullen tegenkomen, maar wel mooi dat ze iets anders durven dan die schijt-parallel twins die tegenwoordig 'iedereen' (ook Honda) voor de mainstream Japanse eenheidsworsten gebruikt.
Welke is de 2e generatie? welke bouwjaren?
 
Ik weet nou nog niet of het hier over deze gaat of het origineel.
Ik vind het origineel gaaf, maar deze toch ook wel erg geslaagd voor een moderne motor.
Wel jammer dat ze 'm een stalen frame mee hebben gegeven. Goedkoper maar zwaarder.
Hij had nog lichter kunnen zijn.
Ninja ZX-4RR 40th Anniversary Edition | 2024 | Kawasaki Nederland
Ik heb er vorige week eentje bekeken en ze kunnen er beter een R vanaf halen.
Gewoon ZX-4R is al genoeg faam.

In gesprek met de Kawasaki dealer gaf hij toe dat ik voor een high end motor beter naar de ZX-6R kan kijken.

De groene is niet leverbaar tot april, maar de anniversary uit voorraad leverbaar bij Kawasaki Nederland. :Y
 
O jan daar zijn ze goed in bij Kawa. Ik verwacht niet dat we er veel in het wild zullen tegenkomen, maar wel mooi dat ze iets anders durven dan die schijt-parallel twins die tegenwoordig 'iedereen' (ook Honda) voor de mainstream Japanse eenheidsworsten gebruikt.
Welke is de 2e generatie? welke bouwjaren?
1991-1999
 
Ook de Chinezen komen met serieuze supersports.
Met betere componenten zoals brembo"s, KYB,showa en marzochi
Ze zijn net begonnen, ik verwacht daar veel van.
Ook 3 en 4 cilinders.

Daarbij ben ik erug benieuwd naar deze V2

nglj444qiydtyrm0yta25v44gm2.jpg
 
Ook de Chinezen komen met serieuze supersports.
Met betere componenten zoals brembo"s, KYB,showa en marzochi
Ze zijn net begonnen, ik verwacht daar veel van.
Ook 3 en 4 cilinders.

Daarbij ben ik erug benieuwd naar deze V2

Bekijk bijlage 1965160
Persfoto's en beursmodellen van een prototype en de uiteindelijke productie uitvoering willen nog wel eens verschillen.
Maar ik heb goede hoop. ;)
 
Voor mij geen Chinees meer
EDIT: gemotoriseerd voertuig bedoel ik ;)
 
Ik was jouw reactie nog net voor met mijn EDIT ;)
Geen bamibrommers en motren meer maar dat zal duidelijk zijn aangezien we hier niet in het culinaire hoogstandjes topic zitten
 
Ik was jouw reactie nog net voor met mijn EDIT ;)
Geen bamibrommers en motren meer maar dat zal duidelijk zijn aangezien we hier niet in het culinaire hoogstandjes topic zitten
Inkoppertje dus. ;)
Mijn vriendin heeft net een Chinese auto.
We ruilen hem binnen de garantie weer in was al ons idee na aankoop.
Want hoe is de waarde en/of de onderdelen voorziening na de garantieperiode?
De modellen volgen elkaar razendsnel op.
Maar ze heeft totaal nog geen klachten. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan