aanschaf eerste motor

ivo-r

Rookie
15 aug 2015
25
11
breukelen
Ik zal me even vorstellen, ik ben ivo en ik ben 22 jaar oud en woon in Utrecht.

ik ben bezig met het behalen van mijn A2 motorrijbewijs en ben hard aan het zoeken naar een eerste motor.
nu ben ik zelf niet erg groot 1,74 en heb een been lengte van ongeveer 80cm.
nu wil ik graag een motor halen zoals een yamah xt660x of een ktm 690smr.
alleen ben ik bang dat ik maar net met me tenen op de grond kom en dus was ik benieuwd of er mensen zijn met ongeveer mijn lengte die dit soort motoren berijden.

alvast bedankt! :)
 
ik ben zelf ook ongeveer 1,75 (been lengte weet ik niet) en ik heb een KTM 520 EXC, ik kom op de vlakke weg nog wel redelijk makkelijk met een voet aan de grond. Volgens mij (weet dit niet zeker) wanneer je er SM-wielen opzet wordt de motor wel wat lager vanwege de kleinere wielen.
 
Hoi naam en bijna lengte genoot,

1,75, naar wat ik gezien heb zouden die motoren met die lengte prima kunnen? Heb zelf nooit op een gelijke fiets gezeten, wel op een Yamaha XT 125, en dat wou prima. :]
Misschiend eens bij een dealer langs gaan die er een tekoop heeft en kijken of het iets voor je is? Want het kan zeer mee/tegen vallen als je hem in werkelijkheid ziet. :]
:] weet niet of je er wat aan hebt, en success! :]
 
Ik zou gewoon eens een dagje uittrekken en wat motorbedrijven te bezoeken om vervolgens verschillende motoren te gaan "passen", heb je duidelijkheid en gelijk een dagje leuk bezig geweest.
 
vriendin van mij heeft een sm690 met haar 1,70. Is wel een cm of 2 verlaagd in vering en een iets lager zadel maar dan gaat het probleemloos.
 
oke, dan ga ik volgende week maar is op pad om proef te zitten, hartstikke bedankt voor de reactie's!
 
Terug
Bovenaan Onderaan