Aansluiten carburateur Yamaha Virgao (XV 500)

Mark_D

MF'er
28 jan 2014
124
2
Spijk (Gr)
Uw hulp wordt gevraagd;

Ik heb een hele tijd geleden mijn carburateur van mijn Yamaha Virago gehaald. Deze ben ik aan het ombouwen naar een café racer d.m.v. o.a. een andere benzine tank.

Nu is het geval dat de Yamaha niet over een 'normale' carb beschikt, maar eentje met een vacuüm brandstofpompmembraamdingesysteempje.

Nu heeft dit domme ding zoveel aansluitingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie; zouden jullie mij hier meer duidelijkheid over kunnen geven, zodat ik mijn carb in 1 keer goed aansluit?

Alvast bedankt!


full
 
Laatst bewerkt:
full

Uw hulp wordt gevraagd;

Ik heb een hele tijd geleden mijn carburateur van mijn Yamaha Virago gehaald. Deze ben ik aan het ombouwen naar een café racer d.m.v. o.a. een andere benzine tank.

Nu is het geval dat de Yamaha niet over een 'normale' carb beschikt, maar eentje met een vacuüm brandstofpompmembraamdingesysteempje.

Nu heeft dit domme ding zoveel aansluitingen dat ik door de bomen het bos niet meer zie; zouden jullie mij hier meer duidelijkheid over kunnen geven, zodat ik mijn carb in 1 keer goed aansluit?

Alvast bedankt!


[afbeelding]
 
Misschien een domme vraag, maar ik zie in het schema het zogenaamde "Fuel return pipe" deze gaat via een extra aansluiting terug naar de afsluiter van de tank.

Nu komt mijn Benelli tank met een afsluiter met enkel een in ,- en uitgang (2x, één links, één rechts)

Is het ook mogelijk om dit brandstofpompmembraamdingesysteempje te bypassen? D.w.z, rechtstreeks vanuit de tank op de Carbs? En de overige aansluitingen (de "air vent" en "return pipe") afdoppen?
 
Laatst bewerkt:
Hallo ik heb een vraag ik wil mijn caberateurs gaan synchroniseren maar ik heb ergens gelezen dat je voor een Yamaha xv 500 speciaal gereedschap nodig hebt en welke afstel waardes ik moet hebben dat staat ook nergens vermeld alleen van een virago maar dat zijn verschillende modellen de virago 535 is 535 cc en die van mij 493 cc Please kan iemand me helpen 😣😣
 
Hallo,
Ik ben ook met een yamaha XV500 café racer projectje bezig.

De meeste aansluitingen heb ik gevonden in het werk handboek.

Maar aangezien mijn tank twee kraantjes heeft weet ik niet of ik deze met een T-stukje op de inlaat van het membraan mag aansluiten. En ik heb dan de vacuüm van de eerste cilinder over. Mag ik deze afstoppen aangezien het membraan op de vacuüm van de tweede cilinder zit aan gesloten. En dan heb ik ook nog de return over. Laat ik deze gewoon open ?

Alvast bedankt.

Mvg Koen
 

Bijlagen

  • IMG_5343.png
    IMG_5343.png
    86,7 KB · Weergaven: 3
Terug
Bovenaan Onderaan