aanspraaklijheid op het circuit

Ik vind als jij in een gele of groene of groep 1,2 of wat dan ook rijd en er zijn gasten die onverantwoord hard over dat circuit knallen en jouw inhalen in bochten wat maar net gaat of achter tegen je op je rijden en waardoor jij schrikt/aangetikt word en op je plaat gaat je zeker degene aansprakelijk moet stellen.

Ik heb het op zolder gehad in groep 2 dat een malloot die mij terwijl ik hem de bocht in gooide nog binnendoor voorbij kwam waardoor ik schrok en hem weer rechtop moest gooien omdat ik anders bovenop hem lag! :( Scheelde echt cm'ers maar gelukkig bleef ik erop en ging ik niet de bak in. Maar als ik wel was gegaan en nu ik dit lees had ik hem zeker een aansprakelijk gesteld. Er word ook duidelijk gezegd dat het vrij rijden is en je rekening met elkaar moet houden en er geen wedstrijd van moet maken. Nou als ik gevallen was door zo een actie van een debiel die denkt dat hij motogp aan het rijden is dan is hij ook de lul hoor!!!

Kijk als jij je verremd of er niks aan kan doen dat hij/zij neer gaat en je neemt mij mee ja dat is klootte maar door lompigheid of gevaarlijk rijgedrag dan zou ik degene ook aanspreken en eventueel de schade verhalen op hem.

De rode groep of groep 4 of ook wel de aller snelste, ja daar kun je verwachten dat er proffesionele jongens tussen rijden en je de stront om je oren word gereden of hard word gereden.
Vind dan dat je niet moet zeuren als je neer gaat of wat dan ook.
 
Laatst bewerkt:
Ik vind als jij in een gele of groene of groep 1,2 of wat dan ook rijd en er zijn gasten die onverantwoord hard over dat circuit knallen en jouw inhalen in bochten wat maar net gaat of achter tegen je op je rijden en waardoor jij schrikt/aangetikt word en op je plaat gaat je zeker degene aan kan en moet klagen.

Ik heb het op zolder gehad in groep 2 dat een malloot die mij terwijl ik hem de bocht in gooide nog binnendoor voorbij kwam waardoor ik schrok en hem weer rechtop moest gooien omdat ik anders bovenop hem lag! :( Scheelde echt cm'ers maar gelukkig bleef ik erop en ging ik niet de bak in. Maar als ik wel was gegaan en nu ik dit lees had ik hem zeker een zaak aangespannen. Er word ook duidelijk gezegd dat het vrij rijden is en je rekening met elkaar moet houden en er geen wedstrijd van moet maken. Nou als ik gevallen was door zo een actie van een debiel die denkt dat hij motogp aan het rijden is dan is hij ook de lul hoor!!!

Kijk als jij je verremd of er niks aan kan doen dat hij/zij neer gaat en je neemt mij mee ja dat is klootte maar door lompigheid of gevaarlijk rijgedrag dan zou ik ook gewoon een zaak aanspannen indien mogelijk.

De rode groep of groep 4 of ook wel de aller snelste, ja daar kun je verwachten dat er proffesionele jongens tussen rijden en je de stront om je oren word gereden of hard word gereden.
Vind dan dat je niet moet zeuren als je neer gaat of wat dan ook.

Totdat jij een fout maakt en bankroet wordt geprocedeerd.....

Ga dan lekker de weg op ,daar is tenminste iedereen verzekerd en kun je je lekker bblauw procederen.

Wees een kerel en accepteer de gevolgen .
 
Als door lomp en onbezonnen gedrag ik de dupe word dan verhaal ik de schade zeker!
Heb geen geldboom op mijn rug en mijn fiets koste geen paar duizend euro.
En heeft niks te maken dat je dan niet het circuit op moet.
Je hebt niet voor niks verschillende groepen kerel.
Het circuit is voor iedereen ervaren of onervaren. Maar je moet gewoon rekening houden met jouw ervaring en de juiste groep kiezen. En niet ruim onder jouw ervaring gaan zitten omdat het dan stoer is dat je iedereen eruit kan rijden.
Maar als mensen in bv de groene groep (terwijl ze al heel wat ervaring op het circuit hebben) ff willen laten zien dat hun kunnen rijden ten koste van anderen vind ik zeker dat je de schade mag verhalen als jij de dupe word van hun gedrag.!

En als je wilt knallen dan moet je idd in de blauwe of rode groep gaan rijden want daar word hard gereden en dat weet je. Maar het was mijn eerste keer daar op zolder dus begon in de 2e groep.

Maar het is mijn mening en daar blijf ik bij. :Y

En als jij rekening houd met anderen wat de organisatie ook vraagt aan het begin van de dag dan hoef je niet bang te zijn dat je zelf een zaakje tegen je krijgt. :N

Kortom gewoon normaal en consequent rijden en rekening met elkaar houden daar kom je gewoon het verste mee op circuitdagen.

Als je wilt racen en de MAN uit wilt gaan hangen dan is de blauwe of rode groep leuk en anders gewoon ZAC gaan rijden of KNMV cup.

O ja ik rij zelf ook altijd in blauw of ook wel genoemd de 1 na snelste groep en ik zal nooit iemand aansprakelijk stellen want ik weet dat er risico's zijn omdat de anderen in die groep ook snelle jongens/meiden zijn. En er altijd wat gebeuren dus.
 
Laatst bewerkt:
Als door lomp en onbezonnen gedrag ik de dupe word dan verhaal ik de schade zeker!
Heb geen geldboom op mijn rug en mijn fiets koste geen paar duizend euro.
En heeft niks te maken dat je dan niet het circuit op moet.
Je hebt niet voor niks verschillende groepen kerel.
Het circuit is voor iedereen ervaren of onervaren. Maar je moet gewoon rekening houden met jouw ervaring en de juiste groep kiezen. En niet ruim onder jouw ervaring gaan zitten omdat het dan stoer is dat je iedereen eruit kan rijden.
Maar als mensen in bv de groene groep (terwijl ze al heel wat ervaring op het circuit hebben) ff willen laten zien dat hun kunnen rijden ten koste van anderen vind ik zeker dat je de schade mag verhalen als jij de dupe word van hun gedrag.!

En als je wilt knallen dan moet je idd in de blauwe of rode groep gaan rijden want daar word hard gereden en dat weet je. Maar het was mijn eerste keer daar op zolder dus begon in de 2e groep.

Maar het is mijn mening en daar blijf ik bij. :Y

En als jij rekening houd met anderen wat de organisatie ook vraagt aan het begin van de dag dan hoef je niet bang te zijn dat je zelf een zaakje tegen je krijgt. :N

Kortom gewoon normaal en consequent rijden en rekening met elkaar houden daar kom je gewoon het verste mee op circuitdagen.

Als je wilt racen en de MAN uit wilt gaan hangen dan is de blauwe of rode groep leuk en anders gewoon ZAC gaan rijden of KNMV cup.

O ja ik rij zelf ook altijd in blauw of ook wel genoemd de 1 na snelste groep en ik zal nooit iemand aansprakelijk stellen want ik weet dat er risico's zijn omdat de anderen in die groep ook snelle jongens/meiden zijn. En er altijd wat gebeuren dus.

En wie bepaald dan of het een onbezonnen actie was of gewoon een vervelende beginners inschattings fout die als zodanig overkomt?
En wie bepaald dan of die ander wel of niet in die groep thuishoorde?

Jij?

Probeer eerst dan maar eens hard te maken dat het met overmoedigheid te maken heeft.

Als jij eraf wordt gereden is op dat moment die ander altijd een Kl@@tzak ongeacht hij het met een onbezonnen actie deed of niet ,ik denk niet dat als je dan even ff nagedacht hebt je van gedachten veranderd .

Enne kerel,iedereen maakt fouten ,is dat niet de reden dat mensen een circuit opzoeken?

Iedereen voor eigen risico ,dat is mijn menig en daar blijf ik bij!

Trouwens ,ik wil wel eens zien als dit schering en inslag gaat worden hoelang jij en anderen dan nog op een circuit blijven rijden.
(oh nee, je mag alleen in de groene groep anderen aanklagen :z )
 
Laatst bewerkt:
En wie bepaald dan of het een onbezonnen actie was of gewoon een vervelende beginners inschattings fout die als zodanig overkomt?
En wie bepaald dan of die ander wel of niet in die groep thuishoorde?

Jij?

Probeer eerst dan maar eens hard te maken dat het met overmoedigheid te maken heeft.

Als jij eraf wordt gereden is op dat moment die ander altijd een Kl@@tzak ongeacht hij het met een onbezonnen actie deed of niet ,ik denk niet dat als je dan even ff nagedacht hebt je van gedachten veranderd .

Enne kerel,iedereen maakt fouten ,is dat niet de reden dat mensen een circuit opzoeken?

Iedereen voor eigen risico ,dat is mijn menig en daar blijf ik bij!

Trouwens ,ik wil wel eens zien als dit schering en inslag gaat worden hoelang jij en anderen dan nog op een circuit blijven rijden.
(oh nee, je mag alleen in de groene groep anderen aanklagen :z )

Nou jij hebt jouw mening en ik de mijne laten we het daar bij houden want anders blijf je discussies houden tussen jou en mij.

En nee ik bepaal niet wie in welke groep rijd .
Moet je zelf bepalen naar ervaring maar dat heb ik pas een paar keer gezegd. :z
 
Laatst bewerkt:
Even dezelfde discussie vanuit een ander perspectief:

Ik rij als Cup rijder altijd in de snelste groep. Daar zitten altijd rijders in die relatief weinig ervaring hebben maar zichzelf wel snel vinden. Dit zorgt vaak voor gevaarlijke situaties. Gezien de bovenstaande discussie zou ik zo'n rijder dus aan mogen klagen als ik er bovenop vlieg omdat hij bijvoorbeeld 50 meter eerder in de ankers gaat dan alle andere rijders in de groep. Zijn eigen overschatting (die ook het onderwerp van gesprek is bij de langzamere groepen) zie ik namelijk als grove nalatigheid/schuld.
 
Even dezelfde discussie vanuit een ander perspectief:

Ik rij als Cup rijder altijd in de snelste groep. Daar zitten altijd rijders in die relatief weinig ervaring hebben maar zichzelf wel snel vinden. Dit zorgt vaak voor gevaarlijke situaties. Gezien de bovenstaande discussie zou ik zo'n rijder dus aan mogen klagen als ik er bovenop vlieg omdat hij bijvoorbeeld 50 meter eerder in de ankers gaat dan alle andere rijders in de groep. Zijn eigen overschatting (die ook het onderwerp van gesprek is bij de langzamere groepen) zie ik namelijk als grove nalatigheid/schuld.
knap als je dat zou winnen ;)
 
Hey hagasan, ik moet het toch even kwijt, als je nou gewoon genoeg gas geeft en hard genoeg gaat dan rijdt er toch nooit iemand bij je achterin? :+

maarum...wat heb je gedaan ales man? toch niet gecrash't he.... ;(
 
Waarvoor denk je dat het "afstand van verhaal" papiertje voor dient?

Als je zo een papiertje tekent heb je niets, maar ook helemaal niks, nul, nada, nothing te zeggen. Zelfs niet als het met opzet zou zijn, dus al helemaal niet als het in een opvlakkering zou gebeuren.

Idd, zoals gezegt kun je met dat soort papiertjes maar weinig veranderen aan wettelijke normen.

Vandaar dat ook veel artsen in de begintijd euthanasie niet aandurfden, patiënten cq vertegenwoordigers tekenden wel, maar voor de wet werden ze behandeld als "moordenaars".






Ik denk net als de meeste, je weet waar je mee bezig bent, maar kennissen zijn naar een gevalletje aan het kijken of het verhaalt kan worden.
De kennis zit thuis, is zijn toeslagen kwijt en vangt dertigprocent minder loon.
ziekte kosten; gebroken duim dikke knie scan en dergelijke.
als dit lukt ben je er ziek van, en kunne we de toerclub oprichten


en die ander... kan net zo goed stoppen met werken als het permanente schade word... -O-
 
Hey hagasan, ik moet het toch even kwijt, als je nou gewoon genoeg gas geeft en hard genoeg gaat dan rijdt er toch nooit iemand bij je achterin? :+

maarum...wat heb je gedaan ales man? toch niet gecrash't he.... ;(

Hé napo,
Dat jij nog leeft;-)) nee ik ben op 16 april met een high-sider op croix op mijn bek gegaan
en heb mijn Talus in de linkervoet gebroken.
Maar dat heeft niets met dit verhaal te maken volgend jaar weer R/A
 
Hé napo,
Dat jij nog leeft;-)) nee ik ben op 16 april met een high-sider op croix op mijn bek gegaan
en heb mijn Talus in de linkervoet gebroken.
Maar dat heeft niets met dit verhaal te maken volgend jaar weer R/A

zeker :) das klote om te horen crashen is nooit leuk...en dat gun ik niemand...sterkte met herstellen ....croix en folembray vind ik persoonlijk klote baantjes...supermotard en karts horen daar thuis...maar motoren?

maar hoezo je topic dan?
 
hou er wel rekening mee dat aansprakelijkheids wetten in veel eu landen verschillen.
en dat het recht word toegepast in het land waar het ongeval heeft plaats gevonden.
en daardoor als je bv door een franse rijder in belgie word aangereden als hollander zijnde er een wirwar van wetten is die elke partij in zijn voordeel probeert uit te leggen maar dat uit eindelijk het belgisch recht van toepassing is.
ook eventuele uit te keren vergoedingen worden dan naar belgisch recht en gebruik uit gekeert.
dit kan inhouden dat bij persoonlijk letsel de gowonde zijn kwetsuren bij een belgische specialist moet laten keuren en de waarde van het voertuig ook word vast gesteld naar belgisch recht.
helaas heb ik eens zoiets gahad op de openbare weg met een voertuig wat mij behoorde (nl) met een nl bestuurder die residentie heeft in brazilie en een bestuurder uit spanje.
de bestuurder van mijn voertuig heeft al enige malen moeten reizen van br naar b o zich te laten keuren.
voertuig is uit gekeerd naar belgisch recht.
de discussie over wel of niet aansprakelijk stellen bij een ongeval op het circuit wil ik me eigenlijk niet in mengen.
 
Heb vandaag contact gehad met de jurist maar ook die heeft na een week nog geen antwoord.
Het is dus niet éénvoudig in een JA of Nee.

word vervolgd
 
hou er wel rekening mee dat aansprakelijkheids wetten in veel eu landen verschillen.
en dat het recht word toegepast in het land waar het ongeval heeft plaats gevonden.
en daardoor als je bv door een franse rijder in belgie word aangereden als hollander zijnde er een wirwar van wetten is die elke partij in zijn voordeel probeert uit te leggen maar dat uit eindelijk het belgisch recht van toepassing is.
ook eventuele uit te keren vergoedingen worden dan naar belgisch recht en gebruik uit gekeert.
dit kan inhouden dat bij persoonlijk letsel de gowonde zijn kwetsuren bij een belgische specialist moet laten keuren en de waarde van het voertuig ook word vast gesteld naar belgisch recht.
helaas heb ik eens zoiets gahad op de openbare weg met een voertuig wat mij behoorde (nl) met een nl bestuurder die residentie heeft in brazilie en een bestuurder uit spanje.
de bestuurder van mijn voertuig heeft al enige malen moeten reizen van br naar b o zich te laten keuren.
voertuig is uit gekeerd naar belgisch recht.
de discussie over wel of niet aansprakelijk stellen bij een ongeval op het circuit wil ik me eigenlijk niet in mengen.
Ik ga voorlopig uit van Nederlands recht en organisatie.
 
Oké net een antwoord gehad;

1) Het papier wat wij ondertekenen is rechtsgeldig

2) Als je aan kunt tonen dat de tegen partij iets deed wat niet nodig was
Dan maak je goede kans dat je in je gelijk word gesteld.
WAT DUS INHOUD DAT alle SCHADE VERHAALBAAR IS.

3) Een werkgever, kan altijd de schade verhalen, die hij lijd omdat zijn
werknemer niet kan werken (loon regres)
Deze heeft niets van doen met de afstand verklaring.

4) De ziektekosten verzekeraar kan altijd de schade verhalen.
Ook hij staat buiten de verklaring.

5) Kijk even of je wel verzekerd bent op het circuit bij deze snelheids
sport.
Het kan zijn dat jou ziekten kosten verzekeraar het in de kleine letters
heeft staan als uitsluiting.

6) de ARAG rechtsbijstand, heeft in haar polis voorwaarde staan
uitsluiting van rechts hulp op ons vlak.
Tenzij het een onder begelijding zijnde rijvaardigheids cursus is.


Ik hoop voor een ieder dat er wat meer duidelijkheid is, let wel wat hier staat is de vertaling van een telefoon gesprek, de dame in kwestie van het antwoord wilde dit niet op papier zetten ivm aanspraaklijkheid

voor zover een ieder bedankt voor zijn /haar input in dit topic .
Grtjs Hagasan
 
de dame in kwestie van het antwoord wilde dit niet op papier zetten ivm aanspraaklijkheid

Wel frapant ,wel boude uitspraken doen aangaande aansprakelijkheid van een ander maar zelf niet aansprakelijk willen zijn voor je uitspraken ,komt geloofwaardig over.

Als het waar is wat ze zegt hoeft ze zich toch geen zorgen te maken?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan