Abs pomp waarschijnlijk kapot BMW R1200ST

Rikkert1997

MF'er
14 mei 2021
48
22
Hey,

Vandaag langs de bmw dealer geweest lampje brande van abs waarschijnlijk is die kapot zegt de BMW dealer (weten het niet zeker), nu heb ik de motor letterlijk 300km geleden gekocht en worden de kosten geschat op 2300 euro door de bmw dealer.

Weet iemand andere opties of kan t ergens goedkoper? Kan dit misschien ?


Sowieso kan ik m pas begin juli langsbrengen bij de bmw dealer wat echt laat is omdat ik 25 juni een vro1 gepland heb staan.

Alvast bedankt iedereen!
 

Bijlagen

  • BCA200F3-C58D-49C3-B746-7E1658F13F4D.jpeg
    BCA200F3-C58D-49C3-B746-7E1658F13F4D.jpeg
    156,6 KB · Weergaven: 17
  • IMG_9468.MOV
    5,2 MB
Helaas particulier inderdaad dank voor de reacties erg fijn dus ik moet die Duitse website hebben, maar moet ik hem wel zelf in en uitbouwen.

Is het nog handig om nog de fout ergens uit te lezen en weet iemand waar dat kan, niet bij een bmw dealer waar een te lange wachtrij is.
 
Er is nog niet meer gedaan dan dat jij hebt gemeld dat het lampje brandt en de dealer zegt dat waarschijnlijk de pomp kapot is?

Dan kun je het beste gaan bellen voor een afspraak om een definitieve diagnose te stellen. Eerst naar BMW-dealers, dan naar BMW-specialisten.
 
Er is nog niet meer gedaan dan dat jij hebt gemeld dat het lampje brandt en de dealer zegt dat waarschijnlijk de pomp kapot is?

Dan kun je het beste gaan bellen voor een afspraak om een definitieve diagnose te stellen. Eerst naar BMW-dealers, dan naar BMW-specialisten.
Hij heeft even in de rem geknepen niet heel veel meer dan dat nee, en daarna heeft die een collega erbij gehaald die niet naar de motor heeft gekeken en die vertelde dat een knipperende abs lampje waarschijnlijk een kapotte abs pomp is.
 
Dan is eerste werk een goede diagnose laten stellen. Een pomp vervangen met alles wat er bij hoort is te duur om te laten doen, zonder die zekerheid.

Op basis van je posts neem ik aan dat je zelf niet of weinig aan motoren hebt gesleuteld, klopt dat?
 
Dan is eerste werk een goede diagnose laten stellen. Een pomp vervangen met alles wat er bij hoort is te duur om te laten doen, zonder die zekerheid.

Op basis van je posts neem ik aan dat je zelf niet of weinig aan motoren hebt gesleuteld, klopt dat?
Yes klopt, gewoon niet eigenlijk. Daarom een vriend gevraagd of die kan helpen/ en of hij het misschien kan doen. Hij heeft zelf een hele caféracer gebouwd en is dus wel handig.
Jullie zeggen dus eerst analyse laten uitvoeren? De bmw dealers zijn super druk bezet en hebben pas juli tijd en 25 juni heb ik mijn vro1 al ingepland enig idee of er andere dealers zijn of dat een bmw dealer (was nu in Barendrecht) het uitlezen snel tussendoor kan doen?
 
Yes klopt, gewoon niet eigenlijk. Daarom een vriend gevraagd of die kan helpen/ en of hij het misschien kan doen. Hij heeft zelf een hele caféracer gebouwd en is dus wel handig.
Jullie zeggen dus eerst analyse laten uitvoeren? De bmw dealers zijn super druk bezet en hebben pas juli tijd en 25 juni heb ik mijn vro1 al ingepland enig idee of er andere dealers zijn of dat een bmw dealer (was nu in Barendrecht) het uitlezen snel tussendoor kan doen?
Je zit nu in in een dat het bij de motorzaken gewoon druk is.

Afspraak inplannen bij bmw en vro verzetten is de makkelijkste optie.
 
Ik vind het wel erg toevallig dat je 300km na aanschaf problemen krijgt en de vorige eigenaar daar niets van geweten heeft.
Het klinkt mij alsof de vorige eigenaar hiervan al op de hoogte was zelf ook ondekt heeft dat er een probleem met de ABS was en de motor heeft verkocht.
Ik zou ook contact zoeken met de vorige eigenaar, om te kijken of je toch, al is het maar een deel van de kosten bij hem kan neerleggen.
Een motor met een verborgen gebrek verkopen is ook voor een particulier verwijtbaar.
Of heb jij de motor vorig jaar gekocht en ben je er nu pas mee gaan rijden?
 
Ik vind het wel erg toevallig dat je 300km na aanschaf problemen krijgt en de vorige eigenaar daar niets van geweten heeft.
Het klinkt mij alsof de vorige eigenaar hiervan al op de hoogte was zelf ook ondekt heeft dat er een probleem met de ABS was en de motor heeft verkocht.
Ik zou ook contact zoeken met de vorige eigenaar, om te kijken of je toch, al is het maar een deel van de kosten bij hem kan neerleggen.
Een motor met een verborgen gebrek verkopen is ook voor een particulier verwijtbaar.
Of heb jij de motor vorig jaar gekocht en ben je er nu pas mee gaan rijden?
Ik vind het ook erg toevallig moet ik zeggen, maar heb toch een beetje vertrouwen in de mensheid was gwn een aardige vent kan niet geloven dat hij t wist. Heb m 3 weken geleden gekocht en sindsdien elke dag een kort rondje gemaakt.

Ik kreeg net twee aanbevelingen Pauls motoren in Reeuwijk en Peeters in Lichtenvoorde. Nu woon ik in Rotterdam en is Lichtenvoorde een eind weg dus ik denk dat ik voor Reeuwijk kies daar kan ik over 2 weken terecht.

Hij vroeg zichzelf wel af of die de abs zou vervangen en of eruit halen niet beter was, omdat die modules altijd voor problemen blijven zorgen, iemand tips?
 
En een vro is niet zonder ABS te rijden :?
Of is het levens gevaarlijk om nu überhaupt te rijden, en staat hij te verstoffen in de garage?
Als je er “normaal” mee kan rijden, enkel ABS functioneerde niet,......
Gewoon lekker je vro doen en genieten
Sinds de abs is weggevallen ook veel minder remkracht op achterrem helaas denk dat dit wel deels met elkaar te maken heeft.
 
En een vro is niet zonder ABS te rijden :?
Of is het levens gevaarlijk om nu überhaupt te rijden, en staat hij te verstoffen in de garage?
Als je er “normaal” mee kan rijden, enkel ABS functioneerde niet,......
Gewoon lekker je vro doen en genieten
Een bmw met dit type abs gebruikt de pomp voor rembekrachtiging, kijk maar hoe goed jij in je auto stopt als je het contact af zet :z
 
Ik vind het ook erg toevallig moet ik zeggen, maar heb toch een beetje vertrouwen in de mensheid was gwn een aardige vent kan niet geloven dat hij t wist. Heb m 3 weken geleden gekocht en sindsdien elke dag een kort rondje gemaakt.

Ik kreeg net twee aanbevelingen Pauls motoren in Reeuwijk en Peeters in Lichtenvoorde. Nu woon ik in Rotterdam en is Lichtenvoorde een eind weg dus ik denk dat ik voor Reeuwijk kies daar kan ik over 2 weken terecht.

Hij vroeg zichzelf wel af of die de abs zou vervangen en of eruit halen niet beter was, omdat die modules altijd voor problemen blijven zorgen, iemand tips?
De tips liggen aan jouw wensen, wil je abs of niet ? Opzich remmen de motoren van bmw met dit type abspomp ook prima zonder.

Nadeel van de uitbouw zonder zo'n second life kit van RH electronics is dat de oranje en rode waarschuwingslampjes in je dashboard ook komen te vervallen
 
Voordat je duizenden euro s stuk slaat op een ABS pomp (of deze geheel verwijderd) kun je misschien de volgende dingen doen:

-Kijken of alle ABS-gerelateerde zekeringen nog heel zijn.
-Kijken of de voorgeschreven bandenmaat gemonteerd zit (voor en achter).
-Kijken of de bandenspanning klopt (voor en achter).
-Kijken of de boordspanning niet te hoog of te laag is. Ook tijdens starten.
-Kijken of de ABS ringen en sensor netjes en schoon zijn (voor en achter).
-Kijken of de afstand tussen de ABS ring en de sensor binnen specificaties ligt (voor en achter).
-Kijken of de remleidingen nog netjes zijn. Edit:.... voor en achter :+

En als je technisch aangelegd bent:
-De remklauwen reinigen en de remvloeistof vervangen.
-Kijken of je 12V direct op de motor kan injecteren.

Als dit alles klopt en de foutmelding blijft zou ik het type zijn wat een stuk hout en een hamer pakt en de ABS pomp een oplawaai geeft. Begin Juni afwachten en de BMW monteur laten kijken kan natuurlijk ook.
 
Mijn buur had hetzelfde probleem met zijn BMW. Heeft iemand in Breda gevonden die deze kan reviseren voor een fractie van die prijs. Intussen gezien dat deze zaak gestopt is. Onderstaande zaak heeft de honneurs overgenomen…
 
Wat ook raar is is dat die aan het begin knipperd (de abs lamp) daarna gaat die 10 min tijdens het rijden uit geen lampjes, daarna gaat die ineens weer aan als ik geremd heb (niet de eerste keer remmen waarschijnlijk bij de 10de keer) en gaan de abs lampje knipperen en waarschuwingslamp gaat aan en blijft branden.
 
Wat ook raar is is dat die aan het begin knipperd (de abs lamp) daarna gaat die 10 min tijdens het rijden uit geen lampjes, daarna gaat die ineens weer aan als ik geremd heb (niet de eerste keer remmen waarschijnlijk bij de 10de keer) en gaan de abs lampje knipperen en waarschuwingslamp gaat aan en blijft branden.
Misschien hier ff proberen. Vanaf Barendrecht goed aan te rijden.
 

Bijlagen

  • 20230512_111234.jpg
    20230512_111234.jpg
    106,2 KB · Weergaven: 18
Terug
Bovenaan Onderaan