We did an ABS test for Bosch a couple of months ago, using a step-through equipped with outriggers. I asked the same question of the Bosch technical personnel onsite, and his reply was, “no, the Bosch ABS system needs to be calibrated for the motorcycle type in question.”
He explained that the ABS sensor, along with the servo, needs to be matched with the motorcycle, taking into account variables such as wheel size and stopping rate. He did say that while such a “retro-fit” kit could be put together, the issues of liability and such did not make it viable.
Ik zou nog eens in de regelgeving duiken. ABS is zo ver ik weet alleen verplicht bij homologatie, niet bij individuele keuren. Helemaal niet als het een oude motor is die het origineel ook nooit heeft gehad.hallo motor vrienden.
een kennis van mij heeft een oude norton blok met frame zelf gebouwd, heel knap en een speciaal ding is het geworden.
Maar nu moet hij door de keuring en moet de motor aan allerlei voorwaarden voldoen dus hij moet ook een abs systeem dat zelfstandig( autonoom ) kan werken, omdat er weinig elektronica op de motor zit.
nu de vraag aan jullie wie heeft ervaring met het plaatsen van een abs systeem op een oude motor.
waar kun je zo abs systeem kopen
en als iemand ervaring heeft en de persoon met de norton kan of wilt helpen het hoeft allemaal niet gratis te zijn.
Groetjes van marco en ik hoor graag van jullie
Ik zou nog eens in de regelgeving duiken. ABS is zo ver ik weet alleen verplicht bij homologatie, niet bij individuele keuren. Helemaal niet als het een oude motor is die het origineel ook nooit heeft gehad.
Nieuw frame = nieuwe motor.Ik zou nog eens in de regelgeving duiken. ABS is zo ver ik weet alleen verplicht bij homologatie, niet bij individuele keuren. Helemaal niet als het een oude motor is die het origineel ook nooit heeft gehad.
Dan nog is dat volgens mij helemaal geen eis bij individuele keuring. Ik zou dat soort dingen eerst dubbel checken.Maar de TS heeft het over een zelf gemaakt frame..
ABS is een optie van de fabrikant. Je kunt nu nog steeds motoren kopen die geen ABS hebben. Mijn zelfbouwer gaat binnenkort voor de keuring. Ik heb het hele eisenpakket doorlopen, ook de EU richtlijnen en verordeningen maar niets meegekregen van ABS, zit er bij mij ook niet op. Ook al keurmeesters gesproken, ook op Lelystad meer de term ABS is niet genoemd.
Waar komt die wens/eis vandaan??
Als het er af fabriek op zit moet het natuurlijk wel goed functioneren. Lijkt wel op de eis koplamp verstelling bij een auto. Als het er op zit en het werkt niet word hij bij de APK afgekeurd. Als het er niet op zit, ook goed.
Voertuig beschikt niet over een antiblokkeerremsysteem. Dit gaat dus niet op voor de motor in kwestie.In de PDF van de hierboven staande link staat:
- indien het voertuig beschikt over een antiblokkeerremsysteem moet een functietest worden uitgevoerd waarbij wordt gecontroleerd dat tijdens het remmen automatisch de mate van slip in de draairichting van de wielen wordt geregeld.
Je zou nu ook gaan denken dat het ABS systeem is afgesteld op de overige hardware.Maar de TS heeft het over een zelf gemaakt frame..
Motoren met 125cc of meer cilinderinhoud zijn verplicht om abs te hebben sinds 2017 meen ik.
Voor zover ik weet is alles met meer dan 125cc en een kenteken verplicht om abs te hebben...Er zijn toch uitzonderingen zoals enduro motoren?
Die klauwen die niet gaan passen tochJe zou nu ook gaan denken dat het ABS systeem is afgesteld op de overige hardware.
Ik heb Brembo klauwen, maar een setje van Hayes klaar liggen.
Volgens de reclame werken ze anders..
Using race-proven performance, Hayes developed a dynamic brake system specifically for the S1000RR.
“An overly aggressive initial bite has been solved, with the lever feel now offering a much more progressive feel."
Ik moet inderdaad even langs Bikedesign voor andere remleidingen.Die klauwen die niet gaan passen toch
Abs staat buiten het remgevoel.
Ik ken de ins en outs niet, maar volgens mij is het inderdaad niet verplicht voor enduro's.Er zijn toch uitzonderingen zoals enduro motoren?
Voor zover ik weet is alles met meer dan 125cc en een kenteken verplicht om abs te hebben...
Die klauwen die niet gaan passen toch
Abs staat buiten het remgevoel.
JA hij heeft het frame zelf gemaakt en het blok de bak is van een norton.Maar de TS heeft het over een zelf gemaakt frame..
bedankt voor je bericht maar deze motor is in ze geheel zelf gebouwd op de wielen na dus bij het frame heeft ook geen kenteken.Ik zou nog eens in de regelgeving duiken. ABS is zo ver ik weet alleen verplicht bij homologatie, niet bij individuele keuren. Helemaal niet als het een oude motor is die het origineel ook nooit heeft gehad.