Accu Intruder M800 laadt niet bij

Waks1971

Rookie
31 jul 2023
12
2
De accu van mijn Intruder M800 laadt niet meer bij.
Als ik meet aan de uitgang van de dynamo, (en ingang van de spanningsregelaar) meet ik tot 120V bij hogere toerental. Is dit niet te veel? Moet dit niet max 80V zijn? Is dit een kapotte dynamo of een verkeerde?
Als ik meet aan de uitgang van spanningsregelaar meet ik niets. Kan het zijn dat de spanningsregelaar stuk is door het hogere voltage aan de ingang?
 
Met rond de 12volt kan niemand een zinnig antwoord geven.
12.10 is ook rond de 12Volt maar dan laad de accu maar bar weinig bij.
Overigens zijn de gemeten waardes wel erg hoog, staat je meter wel op wisselspanning?
 
Schommelt tussen 11.8V en 12V. Multimeter stond op wisselspanning. Waarden lijken mij idd zeer hoog. Ik vermoed dat de spanningsregelaar stuk is door te hoge spanning komende vd dynamo
 
Schommelt tussen 11.8V en 12V. Multimeter stond op wisselspanning. Waarden lijken mij idd zeer hoog. Ik vermoed dat de spanningsregelaar stuk is door te hoge spanning komende vd dynamo
Die laadspanning is nihil of het is de spanning uit de accu zelf, minus de spanning die de motor neemt om te draaien.
Waarschijnlijk toch de regelaar, waardoor jij zo'n hoge spanning uit je dynamo meet kan ik niet verklaren, wellicht iemand anders wel.
 
Mijn dynamo spanning:

IMG_1176.jpeg

Voor de top-top waarde delen met 0,707….rms waarde gemeten.
 
Laatst bewerkt:
klinkt als een defect spanningsregelaar... Heb je ook wisselende spanningen op de accu als je gas geeft?
De stator moet op alle fasen dezelfde wisselspanning geven, en tussen de fasen dezelfde weerstand.
 
klinkt als een defect spanningsregelaar... Heb je ook wisselende spanningen op de accu als je gas geeft?
De stator moet op alle fasen dezelfde wisselspanning geven, en tussen de fasen dezelfde weerstand.
Ik weet dat de regelaar kapot is. Mijn vraag is of hij kapot is gegaan door de te hoge spanning komende van de dynamo?
Ik meet idd dezelfde spanning tussen alle fasen. De weerstand heb ik niet gemeten.
De spanning over de accu bij draaiende motor is hetzelfde als bij het opvoeren van de toeren
 
Ik weet dat de regelaar kapot is. Mijn vraag is of hij kapot is gegaan door de te hoge spanning komende van de dynamo?
Ik meet idd dezelfde spanning tussen alle fasen. De weerstand heb ik niet gemeten.
De spanning over de accu bij draaiende motor is hetzelfde als bij het opvoeren van de toeren
Een spanningsregelaar is in mijn bescheiden mening een slijtage artikel. Dit komt met name door de warmte die door die dingen gegenereerd word. Als je een hogere kwaliteit SR koopt, dan zal deze langer mee gaan, en als je er voor zorgt dat de koeling optimaal is, dan zal de levensduur ook aanzienlijk verbeteren... Maar vroeg of laat geven ze gewoon de geest
 
Een spanningsregelaar is in mijn bescheiden mening een slijtage artikel. Dit komt met name door de warmte die door die dingen gegenereerd word. Als je een hogere kwaliteit SR koopt, dan zal deze langer mee gaan, en als je er voor zorgt dat de koeling optimaal is, dan zal de levensduur ook aanzienlijk verbeteren... Maar vroeg of laat geven ze gewoon de geest
Wat is een hogere kwaliteit? Kan je mij een voorbeeld/idee geven?
 
Wat is een hogere kwaliteit? Kan je mij een voorbeeld/idee geven?
vergeef me, als ik het verkeerd omschrijf... maar je hebt 'standaard' spanning regelaars en mosfet regelaars. Mosfet regelaars worden minder warm, en 'slijten' dus aanzienlijk minder hard. Een goed voorbeeld van goede en degelijke mosfet regelaars zijn die van Carmo en Shindengen (volgens mij levert Carmo Shindengen spanningsregelaars). Wat ook een goede optie is zijn spanningsregelaars van bijvoorbeeld Yamaha MT07's

Op mijn Yamaha Virago zat een hele kleine spanningsregelaar op een onmogelijke plek (achter het passagiersstepje), en deze had de geest gegeven. Ik heb deze SR vervangen door een mosfet (aliexpress) spanningsregelaar met fatsoenlijke koelribben, en deze op een plek gemonteerd, waar er lekker veel rijwind langs komt. De nieuwe spanningsregelaar word nu nauwelijks meer warm.
 
Terug
Bovenaan Onderaan