Accu kapot?

Gwiedert

motor detective
6 dec 2019
3.774
4.699
Ik probeer net m'n nieuwe motor te starten, maar zelfs het display geeft geen teken van leven.
Motor startte afgelopen zaterdag al beroerd en heeft tot vandaag stil gestaan in een koude garagebox.
Ik heb al ergens een nieuwe accu kunnen regelen, maar m'n vraag is.
Is die accu gewoon aan z'n einde of is er meer aan de hand?
 
Is het niet heel vreemd dat zelfs het display geen teken van leven meer vertoont, bedenk ik me net?

Ik had ooit op een Honda Hornet ook zoiets. Van de een op de andere dag de accu stuk. Deed helemaal niets meer. Ook geen display of lampje.
Nieuwe accu besteld en alles werkte weer als vanouds.

Met mijn huidige Z1000 de accu ook weleens helemaal leeg gehad door stilstand. Ook dan is er geen display. Toen was goed laden de oplossing. Die van jou staat natuurlijk wel heel kort stil, wat meer op een defect (bv accu) lijkt.
 
Wil je vandaag iets doen: met een paar accu kabels vanaf een auto accu jumpstarten en dan meten mocht dat lukken.

Anders wachten en morgen bellen voor de verdere afhandeling onder garantie.

Succes.
 
Duidelijk gevalletje oeps dus. ;)
Verschilt per motor inderdaad. Bij m'n V-Strom zo ook eens met een lege accu gestaan. Bij de Kawa's zit de parkeerstand aan de andere kant van het contactslot.
 
Accu's dan weet je nooit hoe lang die meegaan.
Bij mijn FZ was het steeds precies een levensduur van 2 jaar. (zie ik in de log)
Ssssst, mijn huidige accu in de FZ is sinds juni ook 2 jaar oud. Tot nu blijft ie 't nog steeds doen.

Soms een flink verschil in levensduur want in mijn auto die ik nu 8 jr heb, zit er nog steeds dezelfde accu in.
En toen ik de auto kocht was deze accu zeker niet nieuw.
 
Gevalletje onbedoelde P stand met een al halfgare accu. Weet ik dat ook weer. Bedankt voor het meedenken!
Zit nu een nieuwe in voor een krappe 5 tientjes en hij gaat weer als een trein.
Start alleen wel twijfelachtiger dan mijn vorige motor maar dat zal wel zo horen.
 
Gevalletje onbedoelde P stand met een al halfgare accu. Weet ik dat ook weer. Bedankt voor het meedenken!
Zit nu een nieuwe in voor een krappe 5 tientjes en hij gaat weer als een trein.
Start alleen wel twijfelachtiger dan mijn vorige motor maar dat zal wel zo horen.
Zie je, we zijn allemaal zo gek nog niet.

Twijfelachtig zit misschien tussen je oren omdat je wat anders gewend bent.

Maar als die draait en je hoort die dikke crossplane tekeer gaan dan ben je dat heel gauw weer vergeten.
 
Wat betreft accu's is wel bijzonder dat ze bij jullie zo'n korte levensduur hebben. Kheb een gixxer k6 waar ik in juli de accu heb moeten vervangen ( was nog de eerste) en kheb nog een thundercat en die accu gaat ook al ruim 12 jaar mee en doet 't nog prima.
 
Accu,s moet je ook een beetje geluk mee hebben,en heel goed onderhouden,niet overladen en niet te ver leeg trekken dan gaat een accu lang mee.
En bij lang stilstand een goede automatische lader er op,die het hele proces van laden en ontladen regelt,dan gaat een accu het langst mee
 
Gevalletje onbedoelde P stand met een al halfgare accu. Weet ik dat ook weer. Bedankt voor het meedenken!
Zit nu een nieuwe in voor een krappe 5 tientjes en hij gaat weer als een trein.
Start alleen wel twijfelachtiger dan mijn vorige motor maar dat zal wel zo horen.

5 tientjes? In een mt10 hoort volgens mij een YTZ10S, die kost wel wat meer van yuasa. Welk merk heb je gekocht?
 
Terug
Bovenaan Onderaan