accu oververhit, wat nu?

jupie

MF'er
7 jun 2004
73
0
spaubeek
ik heb gisteren zo`n 350km gereden.
na 250km ging ik tanken en de accu siste van de overdruk, hij was ook loeiheet.
je zag het bij een naad wel een beetje sissen maar de vloeistof kwam er toch niet uit.
je kon de zwavel ook goed ruiken van de accu.
ik heb `m wat laten afkoelen 30min. tot hij niet meer siste en ben toen weer rustig verder gereden.
hij starte prima en ik heb er verder niks aan gemerkt, thuis was ie weer heet maar siste niet.
het is een R1 van 2004
 
ik heb gisteren zo`n 350km gereden.
na 250km ging ik tanken en de accu siste van de overdruk, hij was ook loeiheet.
je zag het bij een naad wel een beetje sissen maar de vloeistof kwam er toch niet uit.
je kon de zwavel ook goed ruiken van de accu.
ik heb `m wat laten afkoelen 30min. tot hij niet meer siste en ben toen weer rustig verder gereden.
hij starte prima en ik heb er verder niks aan gemerkt, thuis was ie weer heet maar siste niet.
het is een R1 van 2004


En je vraag is nu of je spanningsregelaar stuk is?
 
Spanningsregelaar is kapot, zoals al gezegd.

Haal die accu eruit en gooi hem weg!! (lever hem in bij de accuzaak als je een nieuwe haalt)
Goed oppassen dat er geen vloeistof uit lekt.
Dat is zeer agressieve zooi.....
Als je leksporen ziet ieg flink met overvloedig, schoon water reinigen.
Mogelijk eerst die zuurtroep neutraliseren met soda (als ik het goed heb, ffff googelen)
 
dus als ik het goed begrijp is de spanningsregelaar kapot?

en die accu is dan volgens jullie ook RIP?

ik ben wel wat technisch maar niet zo met eletronica,
zou ik die spanningregelaar zelf kunnen vervangen, ik neem aan dat dit met een stekker in elkaar zit.
en waar zit die spanningsregelaar precies.

ik heb de accu spanning niet gemeten daar heb ik geen
mogelijkheid voor
 
Als je inderdaad bij een willekeurige motorzaak die spanningsregelaar besteld kunnen ze je ook vast wel vertellen waar deze zit. Ik vermoed dat deze ergens op het subframe (onder bestuurders of passagiers buddy) zal zitten, plug and play en zal met 2 boutjes vast zitten....

Ik acht de kans zeer klein dat je accu GEEN schade heeft opgelopen, ik zou deze gelijk vervangen, maar dat is natuurlijk mijn mening. Succes!
 
Laatst bewerkt:
Ik zou het niet wagen, een nieuwe spann.regelaar en de oude accu erin laten :N

Die accu is zo goed als zeker overleden en afhankelijk van het defect kan de laadstroom te hoog op gaan lopen, wat allerlei schsde kan veroorzaken........
 
heb een nieuwe spanningsregelaar besteld.
zaterdag nog effe alles laten doormeten bij daeler.
hij denk dat als er niks uit de accu is gekomen dat ie dan niet kapot is.
we zullen zien
 
heb `m laten doormeten bij dealer.
de spanningsregelaar was niet kapot, maar alleen de accu.
hij is mischien eerder leeggelopen zodat de platen tegen elkaar zijn gekomen en zo is oververhit?
of de spanningsregelaar is een keer blijven hangen?
 
heb `m laten doormeten bij dealer.
de spanningsregelaar was niet kapot, maar alleen de accu.
hij is mischien eerder leeggelopen zodat de platen tegen elkaar zijn gekomen en zo is oververhit?
of de spanningsregelaar is een keer blijven hangen?
Een spanningsregelaar blijft niet een keer hangen :z
 
heb `m laten doormeten bij dealer.
de spanningsregelaar was niet kapot, maar alleen de accu.
hij is mischien eerder leeggelopen zodat de platen tegen elkaar zijn gekomen en zo is oververhit?
of de spanningsregelaar is een keer blijven hangen?

Wellicht heb je sluiting in één cel van je accu, de andere vijf krijgen dan de volledige laadspanning en die willen dan best wel gaan koken.
Spanningsregelaar blijft idd niet hangen..
Heb wel een beetje achterdochtige gevoelens betreffende de vakmanschap van je dealer. Misschien ongegrond maar toch..
 
Spanningsregelaar blijft idd niet hangen..
Heb wel een beetje achterdochtige gevoelens betreffende de vakmanschap van je dealer. Misschien ongegrond maar toch..


tot deze conclusie kwam ik zelf, het was maar een idee, maar als de sr niet kan blijven hangen dan is het probleem dus opgelost.
kan ik vandaag met een gerust hart naar luxemburg
 
Terug
Bovenaan Onderaan