Accuzuurpeil daalt zonder oorzaak

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.650
113.266
Rèswèk
Effe wat mafs. Het gaat om een nieuwe Yuasa accu, klotezooi, ik weet het en daarbij nog zo'n heel klein ding voor mijn RD350LC2, die zijn al helemaal niks waard. De 250 gaat ieder jaar een nieuwe in, dat zal deze ook wel worden.

Ik heb die accu besteld en gevuld met zuur, uit de fles, zoals het hoort: best veel erin, beetje over mijn kleren, beetje over mijn vingers... Alles naar tevredenheid. Aan de Dunlop-Action druppellader gezet en die gaf op enig moment "vol" aan. Dat zou betekenen dat-ie vol is, dus er vanaf gehaald en netjes bij allemaal andere dingen die ik niet nodig heb en ook niet wist dat ik ze had in de kast gezet, onertussen luisterend naar "A Forest" en "Lullaby" van The Cure.
Nou gaat er wat tijd overheen en we willen de accu effe gebruiken om de YPVS te testen. Lullaby is allang afgelopen...
Wat valt me op: er zijn een paar cellen waarvan het niveau minstens 2 centimeter gedaald is. Ik heb die accu bij het vullen echt goed laten schrikken want mijn schoonmoeder was er, er zat dus geen of iig minimaal lucht in.
Nou weet ik best wel wat van accu's. Desalniettemin heb ik toch 2 vragen.

Ik begin met vraag 2

2) Waar blijft dat accuzuur. Accutje heeft gewoon los in de kast gestaan

En vraag 1:

1) In zo'n geval, bijvullen met gedistilleerd water of toch weer accuzuur???

Kijk het is een ding van 2 tientjes, er kan zo een nieuwe in. Gaat ook gebeuren maar dan zo'n gele. Ten eerste zie je dan niet dat de vloeistof gezakt is, ten tweede zeggen ze bij Marinol dat ze beter zijn, die kunnen het weten want ze maken ook kentekenplaten

Deze was het

1663503711810.png


Deze moet het maar worden. Zooeen heb ik ook pas in mijn FZR1000 gezet.
Die loopt nou helemaal niet meer

1663503814824.png
 
Van het merk " Gayboy" ?
Ik heb zelf zo'n soort accu van de Conrad erin zitten. Ipv elke jaar een andere zuur accu heb ik deze al 9 jaar. Ik gebruik hem niet als start accu ik denk dat ze daar niet echt geschikt voor zijn. Maar hij ligt soms maanden ongebruikt op de plank en bijladen is niet eens nodig eigenlijk als ik de lader erop zet. Gaat om een 4,5Ah accutje
 
Mooie kleine lithium kopen?
Volgens mij zijn dat allemaal lithium-ion accu's, die branden nogal goed als er iets fout gaat (en zijn dan nauwelijks te blussen). En die ik heb gevonden zijn maar 1,5 of 2 Ah, een normale loodaccu zit rond de 10 a 12 Ah. Voor mij geen lithium-ion :N

edit: Lithium-ferro zijn thermisch wel stabiel maar die heb ik nog niet gezien (ook niet naar gezocht trouwens).
 
Laatst bewerkt:
Gewoon wat opties. Dont shoot the messenger:

Het kan natuurlijk zijn dat je "action - dunlop lader" toch een te hoge spanning of stroomwaarde afgeeft en de accu op de kook heeft gestaan bij laden?
Misschien verkeerde lader, of verkeerde stand voor opladen van deze accu?

Hoelang zat tussen het laden en erna willen gebruiken van de accu? Kan ook zijn dat de spanning snel zakt door slechte accu pakketten en hierdoor het accupijl in enkele cellen zakt.

Bijvullen beste met demi-water.
 
De accu is nu goed hè... niets mee aan de hand. Droogkoken zou idd demi water vullen zijn. En het ladertje heeft de accu opgeladen en gaf daarna gewoon FULL aan, dan laadt hij om een aantal minuten een paar seconden. Het stond in de huiskamer te gebeuren, dan valt iedere verandering in de ledjes op, al is het maar door het schijnsel op het plafond
 
Terug
Bovenaan Onderaan