Kan makkelijk nog joh en op vakantie kun jem toch ook zo laten vervangen? (zoals ikke)
Een slijtnok is 1 millimeter hoog. Als je op de slijtnok nog 2 millimeter meet, is er dus nog 3 millimeter profiel. Dan is de band dus pas iets meer dan half versleten! Een nieuwe band heeft 7 millimeter profiel. Volgens mij kun je je vakantie dus nog wel uitrijden met deze band.
Maar nog een keer....ze hebben in Frankrijk toch ook motorzaken? (sevice beter dan hier hoor!)
Tuurlijk. Maar dan moet je frans goed zijn en de bandenmaat op vrd zijn, het vooral niet in het weekend gebeuren enz. enz.
En je zult zien dat de wet van Murphy dan weer eens opgaat en je onnodig veel gemier hebt met zoiets onbenulligs wat je zelf had kunnen voorkomen!
Natuurlijk kun je het erop wagen, maar een band krijgt met de vakanties doorgaand meer te verduren dan als je elk weekend wat door Nl sukkelt. Hoogteverschillen (bergen!) temperatuurverschillen en dus wisselende bandendruk maken het de band en motor soms toch wel moeilijk. Sowieso vaak bandenspanning controleren. (veel bepakking, weinig bepakking)Daarnaast zijn de wegen in frankrijk niet altijd even goed. Dus voldoende rubber is veiliger en rijd ook nog eens veel fijner, toch
En ja, het is lullig om met een mooie nieuwe band op vakantie te gaan en er dan bv een nagel in te krijgen en je mooie nieuwe band vervangen moet worden. En de dichtsbijzijnde motorzaak 75km verderop zit. En nog eens in het weekend. en s,maandag ook nog eens dicht.Zelf dus meegemaakt.
Maar altijd beter dan zo'n ding in een oude versleten en of uitgedroogd stuk rubber te krijgen waardoor deze knalt en je op je plaat gaat
Gewoon nieuw vers rubber!
Pfffff, warm..................
Tuurlijk. Maar dan moet je frans goed zijn en de bandenmaat op vrd zijn, het vooral niet in het weekend gebeuren enz. enz.
En je zult zien dat de wet van Murphy dan weer eens opgaat en je onnodig veel gemier hebt met zoiets onbenulligs wat je zelf had kunnen voorkomen!
Natuurlijk kun je het erop wagen, maar een band krijgt met de vakanties doorgaand meer te verduren dan als je elk weekend wat door Nl sukkelt. Hoogteverschillen (bergen!) temperatuurverschillen en dus wisselende bandendruk maken het de band en motor soms toch wel moeilijk. Sowieso vaak bandenspanning controleren. (veel bepakking, weinig bepakking)Daarnaast zijn de wegen in frankrijk niet altijd even goed. Dus voldoende rubber is veiliger en rijd ook nog eens veel fijner, toch
En ja, het is lullig om met een mooie nieuwe band op vakantie te gaan en er dan bv een nagel in te krijgen en je mooie nieuwe band vervangen moet worden. En de dichtsbijzijnde motorzaak 75km verderop zit. En nog eens in het weekend. en s,maandag ook nog eens dicht.Zelf dus meegemaakt.
Maar altijd beter dan zo'n ding in een oude versleten en of uitgedroogd stuk rubber te krijgen waardoor deze knalt en je op je plaat gaat
Gewoon nieuw vers rubber!
Pfffff, warm..................
stenen glas slijtage enzovoorts
lekker gevoel vervangen die band! wel ff inrijden van te voren!
Wat is er mis met die band? Mooi op, toch?Ik zie dat je je band al hebt vervangen dus een beetje als mosterd na de maaltijd:
Voor m'n vakantie wilde ik voor de zekerheid een nieuwe achterband op m'n motor.
Band besteld (ongebruikelijke maat) en daags voor m'n vakantie ff naar de dealer om het nieuwe bandje erop te laten leggen. Is de band die ik wil niet geleverd
Ze hebben wel nog een Michelin Macadam (persoonlijk vind ik dat geen fijne band) of een mij totaal onbekende band in de goede maat op voorraad. M'n oude band zat er 2000 km op, ik doe ergens tussen de 6500 en 9500 km met een achterband, en ik schatte ongeveer 6500 km te rijden tijdens m'n vakantie. 8500 km zou ik dus theoretisch moeten kunnen halen. Het werden echter 7750 vakantiekilometers.
Resultaat:
(Afbeelding)
M'n bandje bij thuiskomst.
Advies: Altijd met een "verse" band op vakantie gaan als je twijfelt. Je kan je oude band ook gewoon mee naar huis nemen en als je vakantiebandje is opgereden die er weer op laten zetten.