achterbrug uitlijnen

Als je het echt zeker wilt weten of je het goed hebt gedaan gebruik je dit, want met touwtjes en balkjes blijft het een beetje gokken.
Met dit ding kun je ook checken of je balkje wel zuiver recht is.

Dit is trouwens om je tandwielen uit te lijnen, dit ding klem je op je voortandwiel.
 
Laatst bewerkt:
Het komt bij nieuwe ophangpunten bouwen aan een frame , er nog meer op aan om
van uit hartlijn balhoofd te werken vanzelf .

Maar ook bij uitshimmen of verbussen achterbrug , zou ik dit zelf gebruiken .

Omdat je achter eigenlijk nog geen vast referentie kader hebt .




(In de schets is natuurlijk de scheefstand extra dik aangezet, om het even duidelijk aan te geven)

[afbeelding]

Het is natuurlijk zo , hoe dichter je het achterwiel bij opstellen al in de midden hebt staan ,
des te minder de afwijking voor zal zijn in de stuurstand .

Zoals ik eerder bedoelde dus eens........
 
Zoals ik eerder bedoelde dus eens........


Doordat je de motor op de wielen zet ipv van op de banden meet je op 2 punten op je voorwiel namelijk voorop het voorwiel en achterop het voorwiel, daardoor staat je wiel perfekt in lijn met je achterwiel, dit doe je aan beide kanten. Als je dan dus aan een van de kanten een andere waarde meet weet je welke kant je op moet met je brug.

Wil je het helemaal perfekt hebben dan zal je inderdaad op een richtbank moeten, dan sluit je alles uit.

En doe dit vooral niet met balkjes of planken maar met een rei, die is namelijk 100% recht.
 
Als je het echt zeker wilt weten of je het goed hebt gedaan gebruik je dit, want met touwtjes en balkjes blijft het een beetje gokken.
Met dit ding kun je ook checken of je balkje wel zuiver recht is.

Dit is trouwens om je tandwielen uit te lijnen, dit ding klem je op je voortandwiel.

Dit werkt goed op je ketting maar niet op je wielen of achterbrug omdat je geen vaste maat heb voor dit.
 
Het komt bij nieuwe ophangpunten bouwen aan een frame , er nog meer op aan om
van uit hartlijn balhoofd te werken vanzelf .

Maar ook bij uitshimmen of verbussen achterbrug , zou ik dit zelf gebruiken .

Omdat je achter eigenlijk nog geen vast referentie kader hebt .




(In de schets is natuurlijk de scheefstand extra dik aangezet, om het even duidelijk aan te geven)

[afbeelding]

Het is natuurlijk zo , hoe dichter je het achterwiel bij opstellen al in de midden hebt staan ,
des te minder de afwijking voor zal zijn in de stuurstand .

en stel nou dat op jouw schets Mark, het voorwiel in werkelijkheid het achterwiel is :?

met andere woorden, je kettingspanner heb je links net even die slagen meer gegeven dan rechts, daar gaat het uitlijnen met een lange lat. :W
 
en stel nou dat op jouw schets Mark, het voorwiel in werkelijkheid het achterwiel is :?

met andere woorden, je kettingspanner heb je links net even die slagen meer gegeven dan rechts, daar gaat het uitlijnen met een lange lat. :W
En dan ook nog eens de voorpartij niet goed recht staat . |(



De schets is DUS om aan te tonen dat dat dus NIET ! de manier is ,, SNAPPIE ... :') :W :W

(En verder, is het mij om het even als je met je bike` in hondengang over de weg gaat *O* )
 
Laatst bewerkt:
met andere woorden, je kettingspanner heb je links net even die slagen meer gegeven dan rechts, daar gaat het uitlijnen met een lange lat. :W

Je kunt de achteras zo plaatsen dat dat niet gebeurd. Bijvoorbeeld tegen minimum verstelruimte. Twijfel je dan aan de achterbrug dan haal je hem eruit en leg je op de achteras en de scharnieras een waterpas.
 
Je kunt de achteras zo plaatsen dat dat niet gebeurd. Bijvoorbeeld tegen minimum maximum verstelruimte. Twijfel je dan aan de achterbrug dan haal je hem eruit en leg je op de achteras en de scharnieras een waterpas.


Het maximum, je trekt je achterwiel naar achter tijdens het spannen, dus je als je je achterwiel naar achter toe zet kun je hem "vast" aan het einde van de gleuven draaien, andersom niet, dan blijft er altijd de mogelijkheid dat je achteras scheef gaat door het aandraaien van de moer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan