Wat er ook aan de hand is, is niet "ineens" ontstaan, maar door een langdurig, geleidelijk proces.Beste mensen.
Wat weinig gebruik gemaakt de laatste tijd van mijn trouwe tweewieler.
Altijd starten en lopen, nog steeds.
Maar wil weg rijden doet mijn achterrem niets meer.
Olievaatje remolie nog net boven minimum.
Kan hem gewoon neer beneden duwen met de hand tot eindpunt tegen uitlaatpijp ?
Wil hem binnenkort wegbrengen voor zijn onderhoudsbeurtje, maar wat is er nu ineens aan de hand?
Waar kan ik even naar kijken om die 7 km naar de dealer te maken.
Zie geen lekkage, vettigheid bij koppeling van slangen etc .......
Grt, Frans
Wat er ook aan de hand is, is niet "ineens" ontstaan, maar door een langdurig, geleidelijk proces.
De oorzaak is gebrek aan onderhoud.
Wat dacht je van jaarlijks de remvloeistof verversen? En als je daarmee bezig bent, kan het zijn dat iets anders je opvalt.Knap dat jij dat zo op afstand kunt vertellen.
En welk onderhoud had er dan moeten plaatsvinden om dat te voorkomen?
Beetje een slag in de wind wat mij betreft. Zonder het mankement te weten kun je ook niet de oorzaak bepalen.
Regelmatig onderhoud zal zeker geen kwaad kunnen bij zoiets als je remmen, maar ik heb ook al remmen gezien die al jaren geen liefde hebben gehad en nog fatsoenlijk werkten.
Als je dat kunt is de rest van het onderhoud ook wel aan te leren.Heren
DOT 4 gehaald, leeg gepompt met rempedaal, beetje nieuwe olie laten doorlopen in slangetje.
Daarna dichtgedraaid nadat ik geen enkel belletje meer zag.
Ik heb weer volop "pressure".
Nu servicebeurt in november.
Zal in het slechtste geval de prijs moeten betalen voor
een aantal jaar slecht/weinig onderhoud.
Maar dank voor de service.
Grt, Frans
Er zijn mensen die nooit een achterrem gebruiken, die zeven kilometer overleef je dan ook nog wel.Waar kan ik even naar kijken om die 7 km naar de dealer te maken.
Je hoeft je niet te schamen voor het niet (meer) uit kunnen voeren van het motoronderhoud. De meeste mensen kunnen dat niet (ook al denken sommigen van welTja, onderhoud.
Ben inmiddels een "beetje oud mannetje" geworden.
Ben nog uit de tijd van de Honda Honda C 320 S.Type I ca. 1965
Die had ik vroeger, alles zelf gedaan.
Kleppen stellen en dat soort dingen.
Maar daar begin ik bij deze 500 niet an hoor, dat is net ff te veel.
Daarna de Yamaha FS1 (roterende schijf)
Altijd spijt gehad dat ik mijn viertakkie had weggedaan voor die mug. :-)
Heb een tijdje terug de boel flink doorgemeten.
Elke keer een lege accu na een paar keer starten.
Nou, je raadt het al, de spanningsregelaar, want de dynamo werkte goed.
Maar heb altijd een beetje forum hulp nodig.
Gebruik hem voor af en toe een vergadering of een nachtdienst van mijn werk.
Verdere alle gereedschap aanwezig hier natuurlijk.
Grt, Frans
En dan doel je voornamelijk op deze user denk ik!Je hoeft je niet te schamen voor het niet (meer) uit kunnen voeren van het motoronderhoud.
De meeste mensen kunnen dat niet (ook al denken sommigen van wel).
Ik zal er niet op klikken want ik vermoed de "Bolski" truc.
Werkt hij alleen bij jou?Nee hoor, 't is geen truc!
Onderhoud lukt me tot nu toe trouwens prima, alleen de juiste diagnose stellen levert nog wel eens problemen op.