richard939
Rookie
- 25 jun 2014
- 22
- 17
Ha iedereen,
Mijn remblokken achter waren op, daarom ben ik gelijk maar aan groot onderhoud begonnen.
De remklauw heb ik gedemonteerd en weg gebracht voor revisie, de remleiding heb ik vervangen voor een stalen leiding van Hel.
Ik had eigenlijk verwacht dat als ik nu de achterrem al maar een heel klein stukje zou intrappen de motor vol zou remmen.
Dit blijkt nu niet het geval, ik moet de rem nog behoorlijk diep intrappen voor hij het achterwiel laat blokkeren.
Klopt het dat je de achterrem altijd wat verder moet intrappen voor hij goed aangrijpt, of zou er toch nog wat lucht in de leiding kunnen zitten?
Voor het ontluchten heb ik eerst met een spuit vanaf de remklauw middels vacuüm de vloeistof er doorheen getrokken, daarna heb ik nog ontlucht middels de standaard manier (pompen, open/dicht) tot ik geen luchtbellen meer zag.
Het gaat om een GSX750F uit 1999.
Mijn remblokken achter waren op, daarom ben ik gelijk maar aan groot onderhoud begonnen.
De remklauw heb ik gedemonteerd en weg gebracht voor revisie, de remleiding heb ik vervangen voor een stalen leiding van Hel.
Ik had eigenlijk verwacht dat als ik nu de achterrem al maar een heel klein stukje zou intrappen de motor vol zou remmen.
Dit blijkt nu niet het geval, ik moet de rem nog behoorlijk diep intrappen voor hij het achterwiel laat blokkeren.
Klopt het dat je de achterrem altijd wat verder moet intrappen voor hij goed aangrijpt, of zou er toch nog wat lucht in de leiding kunnen zitten?
Voor het ontluchten heb ik eerst met een spuit vanaf de remklauw middels vacuüm de vloeistof er doorheen getrokken, daarna heb ik nog ontlucht middels de standaard manier (pompen, open/dicht) tot ik geen luchtbellen meer zag.
Het gaat om een GSX750F uit 1999.