Achterwiel, is dit normaal?

Neejij

MF'er
30 jul 2011
123
0
Net een nieuwe achterband laten monteren en nu valt mij iets vreemds op aan het achterwiel.... :/

Klopt dit wel?
Dan bedoel ik de ruimte tussen de twee delen.

n6f9jp.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij de ZZR1100 hoort de kettingwieldrager (volgens mij) iets verder in het achterwiel te vallen, volgens het randje op de foto nog ongeveer 2mm dieper.
Waarschijnlijk zit de losse lagerbus tussen het wiel en de kettingwieldrager niet helemaal recht...... Hadden ze veel moeite om het wiel tussen de achtervork te krijgen?
Als die bus iets gekanteld zit, krijg je dan de as er nog in?
Die as drukt die dan dus toch vanzelf recht?
 
Bij de ZZR1100 hoort de kettingwieldrager (volgens mij) iets verder in het achterwiel te vallen, volgens het randje op de foto nog ongeveer 2mm dieper.
Waarschijnlijk zit de losse lagerbus tussen het wiel en de kettingwieldrager niet helemaal recht...... Hadden ze veel moeite om het wiel tussen de achtervork te krijgen?
Als die bus iets gekanteld zit, krijg je dan de as er nog in?
Die as drukt die dan dus toch vanzelf recht?
Zit de bus niet 180 graden gedraait?
 
Als die bus iets gekanteld zit, krijg je dan de as er nog in?
Die as drukt die dan dus toch vanzelf recht?
Zit de bus niet 180 graden gedraait?

over het algemeen zijn die bussen zo strak dat ze echt helemaal goed moeten zitten voordat de as er door heen kan (iig bij Suzuki). misschien hebben de de linker en rechterbus verwisseld (als de een net wat langer dan de ander is, ik ken de zzr niet dus weet niet of dat mogelijk is).

Ik zou in elk geval wel terug gaan. Suzuki werkt ook met zo'n systeem en het is soms wat gepriegel door die rubbers maar de tandwiel drager hoort er wel helemaal in te vallen.

Ik snap trouwens niet waarom je werk aan je motor laat doen bij een zaak waarvan je de slechte reputatie al kent :? juist als het om dit soort dingen gaat... (het is slechts het aangedreven wiel van een 1100cc motor, die hoeft niet goed vast of recht te zitten toch? :P)

Succes.
 
Laatst bewerkt:
over het algemeen zijn die bussen zo strak dat ze echt helemaal goed moeten zitten voordat de as er door heen kan (iig bij Suzuki). misschien hebben de de linker en rechterbus verwisseld (als de een net wat langer dan de ander is, ik ken de zzr niet dus weet niet of dat mogelijk is).

Ik zou in elk geval wel terug gaan. Suzuki werkt ook met zo'n systeem en het is soms wat gepriegel door die rubbers maar de tandwiel drager hoort er wel helemaal in te vallen.

Ik snap trouwens niet waarom je werk aan je motor laat doen bij een zaak waarvan je de slechte reputatie al kent :? juist als het om dit soort dingen gaat... (het is slechts het aangedreven wiel van een 1100cc motor, die hoeft niet goed vast of recht te zitten toch? :P)

Succes.
De bus links en rechts naast het wiel met elkaar verwisselen heeft geen invloed op de speling op de transmissiedemper, hooguit komt het wiel iets uit het midden.
 
Gek veel fout kan het niet zitten.

Zoals gezegd de afstandsbussen sluiten het wiel helemaal op tussen de achterbrug. Zouden bussen verkeerd om zitten dan krijg je hoogstwaarschijnlijk de schijf niet tussen de remklauw achter(of het verschil in lengte vd bussen moet heel weinig zijn). Even de moer(of bout) los halen van de as en paar keer inveren zorgt dat alles centreert(word vaker met voorvorken gedaan) en kan nooit kwaad. De bussen kunnen dan een beetje bewegen en zetten zichzelf. Wel de de moer/bout weer goed vastdraaien natuurlijk.
 
Oja ook wel is meegemaakt dat die transmissie dempers(die uit 2 delen/blokken bestaan) met het verbindingstuk over het witte scheidings gedeelte(zoals te zien op de foto) terug geplaatst waren. Dan past het ook niet echt lekker..
 
Maar ik dacht even een achterbandje monteren, dat moet wel lukken. Blijkbaar niet dus.

Laat je niet zo opnaaien door superblackbird, die heeft liever dat je bij hem een bandje haalt. Zo vanaf de foto zie ik geen schokkende dingen, en de afstandsbus scheef monteren is gewoonweg niet mogelijk :N Zoals al door meerdere gezegd krijg je de as er dan helemaal niet door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan