Acuu leeg na winterstop

Cat-lover

MF'er
23 jul 2002
173
0
Sint-Oedenrode
Wilde afgelopen weekend mijn motor uit de winterstalling halen (erg laat, ik weet het) en bij het aanzetten van het contact wist ik het meteen. Accu dood.
Halverwege de winter dacht ik eraan de accu eruit te halen, echter kreeg ik de bout van mijn zadel niet los '( . Dus ik dacht dat de accu (aangezien ik mijn motor vorstvrij had staan) het wel zou redden.
Niet dus. |(
Nu wil ik zaterdag met dat ding naar de garage toe gaan (lees :r ijden) om te kijken of zij wel die bout los kunnen krijgen.

Kan ik mijn motor gewoon met aanduwen starten? Of gaat me dat na een lange winter(-stalling) niet lukken?
 
Heb je al eens startkabels geprobeerd, en hoezo krijg je een boutje van je zadel niet los, dat kan nooit zo lastig zijn. De kans dat je ehm makkelijk aangeduwd krijgt na een winterstop lijtk me niet heel erg groot, maar het zou kunnen.... stkje rennen en dan koppeling op laten komen in zijn 2.
 
Volgens mij kan je het wel vergeten om een motor met een lege accu aan te duwen.
De electronica van je motor (denk aan ontsteking en eventueel inspuiting) heeft prik nodig om maar iets te kunnen doen.
Volgens mij zit er niets anders op dan je accu bloot te legegn en met startkabels proberen weer leven in de brouwerij te krijgen.
Veel suc6!
 
Onder mijn zadel zit de accu. De bout van het zadel zit dus echt muurvast. Heb er al een moersleutel op stuk gedraaid (bout zelf is gelukkig nog intakt).
Zal morgen iig eens informeren bij de garage wat mijn opties allemaal zijn.
 
Je kunt proberen met een schroevendraaier bij een plus van de motor te komen (startmotor, accu, startrelais), daar zet je dan ook de plus van de startkabels op. Massa sluit je aan op een stuk metaal van de motor.
 
Onder mijn zadel zit de accu. De bout van het zadel zit dus echt muurvast. Heb er al een moersleutel op stuk gedraaid (bout zelf is gelukkig nog intakt).
Zal morgen iig eens informeren bij de garage wat mijn opties allemaal zijn.

ten eerste :P

zorg voor goed gereedschap, heb al heel wat moeren afgedraaid, maar nog nooit een moersleutel kapot gedraad :P

ten 2e inspuiten met imal(kruipolie) nachtje laten staan, en dan de bout losdraaien :)
aanlopen van de motor zal misschien wel willen maar dan wel eerst ff de cabs af laten lopen(als je cabs hebt en geen injectie)
 
1: goed gereedschap kopen. goed gereedschap is het halve werk meestal.
2: druppellader kopen voor het weer een keer gebeurd.
3: bout afslijpen en door boren.
of 4: karretje lenen en fiets naar de dealer brengen.
of 5: benzine erover en de fik erin. ( wel een pic.posten dan hé }) )


succes ermee!
 
Thnx voor de reacties. :}
Was nog ff bij de dealer langs geweest en gelukkig moesten die afgelopen zaterdag toch bij mij in de buurt zijn, dus die kwamen met goed (!) gereedschap langs. En ja hoor, fluitje van een cent.
Helaas wel de accu zo dood als een pier. Dus nieuwe accu erin en deze jonger rijdt weer.

De optie: bout vast, dus nieuwe motor kopen was wel een goede. Ga nu proberen in te ruilen voor een Cat :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan