ad.360yield.com

.Mozes

MF veteraan
27 mei 2009
11.731
3.742
Facebook
Twitter
Instagram
Word er helemaal simpel van.
deze reclame host, vertraagt het motorforum enorm.
inmiddels is deze geblokeerd in crome, en dit scheelt aanzienlijk in de laadtijd van het forum.

wat is de funktie ervan binnen motorforum.
ondanks de blokkade die ik erin gezet heb voor deze url, zie ik geen verschil in de reclame ads. :?
 
Word er helemaal simpel van.
deze reclame host, vertraagt het motorforum enorm.
inmiddels is deze geblokeerd in crome, en dit scheelt aanzienlijk in de laadtijd van het forum.

wat is de funktie ervan binnen motorforum.
ondanks de blokkade die ik erin gezet heb voor deze url, zie ik geen verschil in de reclame ads. :?
Vreemd, gaan we bekijken/onderzoeken.
 
nee ..
normaal gesproken blokeer ik helemaal niets.
maar het forum was zo traag met laden van pagina's, ongeacht welk topic dit ook is/was.
Vandaar dat ik de boel hier eens gemonitoord heb.
de pagina blijft hier blank, totdat ad.360yield klaar is.
via een extensie voor chrome deze dus nu geblokkeerd. (alleen de yield360 url)
nu zou je verwachten dat reclame ook geblokt zou worden, dit is echter niet zo.
Ik heb geen enkel bezwaar tegen reclame verders, sites als deze zijn te kostbaar :Y

Via een andere site eens verder gekeken, naar welke cookies door een site gebruikt worden, en belangrijker, welke van derde geplaatst worden.
ad.360yield blijkt een trackie cookie te zijn.
1 die volgt welke sites je bezoekt, en dan met name die in verkoop doen.
ik krijg dan ook mooi reclame te zien, die voor mij interessant zijn.

Ik denk dat daar de knoop zit.
het ophalen van die reclame .... :$

nu vermoed ik, dat die reclame voorrang heeft bij het inladen van de pagina.
 
Laatst bewerkt:
Just for the record: Tijdens de malware-waarschuwingen had ik na het negeren daarvan ook last van vertraging door deze site. Maar na het verdwijnen van die waarschuwing is de vertraging door deze site bij mij ook weg ...
 
Het ophalen van de banners zou parallel moeten lopen aan het ophalen van de rest van de pagina. Overigens ook browser-afhankelijk.

MF verdient ook aan het tonen van de banners, niet alleen het klikken (maar dat laatste is wel wat het meeste oplevert natuurlijk).
 
Overings treed dit verschijnsel ook op in de opera browser...
Een minuut lang zit ik tegen een lege pagina aan te kijken.
dxmx.jpg
 
Word er helemaal simpel van.
deze reclame host, vertraagt het motorforum enorm.
inmiddels is deze geblokeerd in crome, en dit scheelt aanzienlijk in de laadtijd van het forum.

wat is de funktie ervan binnen motorforum.
ondanks de blokkade die ik erin gezet heb voor deze url, zie ik geen verschil in de reclame ads. :?

Ik heb hier al een hele black-list met een zooi URL's in m'n router aangelegd met meerdere domeinen waar die "zooi" vandaan komt (aangeboden vanuit pagead2.googlesyndication.com).

Sinds er hier een nieuw reclame offensief is gestart was m'n iPad niet meer geschikt om 't forum op te bekijken vanwege de ruimte die de add's in nemen op 't 9,7" scherm. M'n iPhone was helemaal niet meer bruikbaar als in: Ik zat meer te scrollen dan dat ik wat kon lezen :(

P.S. Je kunt die URL's ook aan de restricted site zone van je browser toevoegen, maar dan moet je 't per device regelen. Op een iOS device gaat dat overigens weer niet in Safari :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier al een hele black-list met een zooi URL's in m'n router aangelegd met meerdere domeinen waar die "zooi" vandaan komt (aangeboden vanuit pagead2.googlesyndication.com).

Sinds er hier een nieuw reclame offensief is gestart was m'n iPad niet meer geschikt om 't forum op te bekijken vanwege de ruimte die de add's in nemen op 't 9,7" scherm.
Onzin. Ik bekijk het forum zelf ook op o.a. een iPad en dat gaat uitstekend.

M'n iPhone was helemaal niet meer bruikbaar als in: Ik zat meer te scrollen dan dat ik wat kon lezen :(
En zonder banners zou alles opeens perfect op je scherm passen? Ook onzin dus. En ja, ik heb ook een iPhone en bezoek MF daarmee.

P.S. Je kunt die URL's ook aan de restricted site zone van je browser toevoegen, maar dan moet je 't per device regelen. Op een iOS device gaat dat overigens weer niet in Safari :+
Als je dan toch zo graag van die banners af wil, waarom word je dan geen donateur? Dan heb je de mogelijkheid om ze uit te zetten. Nu kom je wel heel erg als een goedkope profiteur over die denkt dat servers e.d. gratis zijn. En tips geven om banners uit te zetten (waardoor wij inkomsten mislopen), voel je je wel helemaal lekker?
 
Sinds er hier een nieuw reclame offensief is gestart was m'n iPad niet meer geschikt om 't forum op te bekijken vanwege de ruimte die de add's in nemen op 't 9,7" scherm. M'n iPhone was helemaal niet meer bruikbaar als in: Ik zat meer te scrollen dan dat ik wat kon lezen :(
Op m'n Nexus-7 (idd, 7" scherm) ook totaal geen problemen ...
 
Dat is wel heel raar. Kwam er daarna uberhaupt nog iets te staan? Na een minuut had de verbinding allang een time-out moeten geven.
Jep, 1:20min. en de pagina stond er.

Ik heb zojuist ook maar eens gewoon IE gebruikt en FF.
IE heeft nergens last van, en FF maar een heel klein beetje.

En nu snap ik het niet meer.
IE word nooit gebruikt en zou nog cookie vrij moeten zijn ( voor zover dat kan)

Ik zal eens wat gaan ruimen in de browser temps en cookie folders..
 
Onzin. Ik bekijk het forum zelf ook op o.a. een iPad en dat gaat uitstekend.En zonder banners zou alles opeens perfect op je scherm passen? Ook onzin dus. En ja, ik heb ook een iPhone en bezoek MF daarmee.Als je dan toch zo graag van die banners af wil, waarom word je dan geen donateur? Dan heb je de mogelijkheid om ze uit te zetten. Nu kom je wel heel erg als een goedkope profiteur over die denkt dat servers e.d. gratis zijn. En tips geven om banners uit te zetten (waardoor wij inkomsten mislopen), voel je je wel helemaal lekker?

't Is/Was mij niet te doen om die advertenties niet meer te tonen en als er weer normaal geadverteerd kan worden dan gooi ik die rules op m'n router ook zó weer aan de kant. Initiele opzet van die black-list heb ik een week of twee geleden pas gemaakt nadat er ineens allerlei (false-positive) trojan meldingen op m'n PC verschenen.

Ik vind het helemaal niet erg als er met mate wat reclameblokken op een site gezet zijn als header/footer, maar sinds dat reclameblok aan de linkerkant er bij geplaatst is werd 't een beetje een bonte kermis én kwamen die (false-positive) meldingen aangaande trojans.

Sowieso moet je naar mijn mening geen .GIF of .SWF als advertentie formaat gebruiken vanwege het onnodig gebruik van resources op een cliënt PC. Dat laatste is overigens iets wat je Google aan moet rekenen doordat die spullen door hén gepushed worden.

En ik ben een aantal jaar "abonnee" geweest, echter heb ik dat abonnement niet meer verlengt nadat ik in 2011 een huge reclame item aangaande MotorShopper op de Video-Walls bij de TT-Assen zag.....

En als overbodige P.S.: Ik weet maar al te goed wat servers en storage/hosting kosten. Ik gun jullie écht iedere vorm van inkomsten maar het moet mij/mijn PC niet tot last zijn. Een fan die begint te spinnen omdat er een flash animatie gestart is welke niet goed gecompiled is...... Één geluk: iOS devices draaien helemaal geen Flash.

Mislopen van inkomsten is op deze manier overigens niet aan de orde. De MF website biedt me de links gewoon aan middels een .PHP parse en m'n cliënts gaan ook keurig op zoek naar het pad terug naar het hostende add domein. De route er naar toe is alleen afgevangen op de router.
 
Laatst bewerkt:
Opgelost. *O*

Zoek naar cookie ad.360yield
ik vond er 6 in chrome, en 9 in Opera en heb ze verwijderd.

58gu.jpg


de boel opnieuw opgestart, en hij gaat weer als vanouds :]

nu zal dit wel weer tijdelijk werken, maar voor mezelf heb ik nu de oorzaak kunnen achterhalen.
Nu we het toch over achteraf hebben, dit had ik eerder kunnen controleren en daarmee dit hele draadje kunnen voorkomen.
Maar ik dacht dat dit verband hield met de eerdere virus en malware meldingen. :$
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan