Adventure Cooking

Top dat je alle tips gelijk hebt verwerkt! Super dat je tijdens het koken het verhaal over Marokko verteld, en dat gelijk linkt aan je motor en het eten wat je aan het maken bent. Dat zorgt er voor mij als kijker voor dat ik toch blijf hangen op het moment dat de beelden even niet zo spannend zijn. Leuk ook die videofragmenten van je reis erbij! Ik zeg goed bezig!
 
Heb je ook ideeën voor vegetarische gerechten? Ook makkelijk vanwege de bederfelijkheid van dierlijke producten. (Voor als je eens laat ergens aankomt en je niet meer vers kunt inkopen)
 
Heb je ook ideeën voor vegetarische gerechten? Ook makkelijk vanwege de bederfelijkheid van dierlijke producten. (Voor als je eens laat ergens aankomt en je niet meer vers kunt inkopen)
Jazeker heb nog een vegetarisch gerecht met groenten en couscous, en een gerecht, shakshuka waar wel kaas in zit.
 
Heb je ook ideeën voor vegetarische gerechten?
Ook makkelijk vanwege de bederfelijkheid van dierlijke producten.
(Voor als je eens laat ergens aankomt en je niet meer vers kunt inkopen)
De gestelde vraag..........................Vega :X :X :X
De opmerking van bederf.............Dat zou mogelijk kunnen?

Voor laat arriveren, heb ik altijd wel enkele blikjes en andere voorraad bij me.
Bonduelle, corned beef, knakworstjes, Smac, balletjes in saus, sateh-balletjes ........ en wat ik nog meer in de supermarkt tegenkom.
Maar ook blikjes met vruchtjes, altijd een bus met rijst mee. (1)
Niet alles heel lekker, maar op zo'n moment zie ik het als 'calorieën laden'.
Afblussen met een paar biertjes en dan ben je de slechte smaak al snel weer vergeten.

Voorkeur is wel om zo veel mogelijk in een resto oid te gaan eten.
Soms wil dat niet helemaal lukken of ik heb na een lange dag sturen effe geen zin meer om er nog uit te gaan.

(1) sinds ik zijkoffers heb hoef ik niet meer erg op te letten voor een blikje reserve-voedsel extra.
Onderweg als de 'thuis-voorraad' op is, dan kan je ook naar een super gaan en de voorraad weer aanvullen.
Soms koop ik dan extra spullen om iets LUXER te koken zoals in deze getoonde filmpjes!
 
Heb je ook ideeën voor vegetarische gerechten? Ook makkelijk vanwege de bederfelijkheid van dierlijke producten. (Voor als je eens laat ergens aankomt en je niet meer vers kunt inkopen)

Inderdaad, iets vegetarisch zou leuk zijn. Ik ben geen vegetariër, maar ik eet thuis al nauwelijks vlees, op de camping al helemaal niet. Het liefst doe ik boodschappen voor 2 of 3 dagen, of in de ochtend als het zo uitkomt, en dan is vlees vanwege de bederfelijkheid sowieso al geen optie.

De gestelde vraag..........................Vega :X :X :X

Want daar is iets mis mee? Misschien niet jouw gewoonte, maar van veel mensen wel en daar is niks mis mee.

corned beef, knakworstjes, Smac, balletjes in saus, sateh-balletjes

Dat soort zooi zou al helemaal bij wet verboden moeten worden :r ;)
 
Episode 6 van adventure cooking, kip met rijst en ananas. Waarschuwing, ben nog steeds een beetje sloom *D. Heb jij nog een goed recept laat het me even weten, kan ik het misschien ook laten zien.

Het wordt steeds professioneler! Ik heb in ieder geval niet de neiging gehad om delen te gaan skippen, en ik verlies snel mijn aandacht dus dat zegt genoeg. Ook mooi opgelost met die tarp, kost misschien iets meer moeite dan het bij slecht weer in je mancave te doen, maar het geeft wel een veel avontuurlijker gevoel zo. Handig ook met dat boodschappenlijstje in beeld, al zitten er wel wat zaken tussen ik niet echt standaard bij me heb op vakantie (zoals bv maizena, dat heb ik thuis niet eens :+ ). Het lijkt me wel een lekker recept trouwens, ga ik thuis in ieder geval wel eens proberen.

Enige puntje van kritiek, aan het einde van het filmpje laat je het opgemaakte bord zien, maar dan komt precies je YouTube eindscherm (met links naar je kanaal en vorige filmpjes) er overheen en dat is zonde van je eindresultaat. Ik maak in mijn filmpjes het eindshot altijd een paar seconden langer zodat je het eindscherm in beeld kan zetten als je filmpje eigenlijk al afgelopen is. Ik zou hem nu verplaatsen naar boven in beeld in plaats van onder, dan staat het niet over je eindresultaat heen. Dat kan je gewoon achteraf nabewerken.
 
Het wordt steeds professioneler! Ik heb in ieder geval niet de neiging gehad om delen te gaan skippen, en ik verlies snel mijn aandacht dus dat zegt genoeg. Ook mooi opgelost met die tarp, kost misschien iets meer moeite dan het bij slecht weer in je mancave te doen, maar het geeft wel een veel avontuurlijker gevoel zo. Handig ook met dat boodschappenlijstje in beeld, al zitten er wel wat zaken tussen ik niet echt standaard bij me heb op vakantie (zoals bv maizena, dat heb ik thuis niet eens :+ ). Het lijkt me wel een lekker recept trouwens, ga ik thuis in ieder geval wel eens proberen.

Enige puntje van kritiek, aan het einde van het filmpje laat je het opgemaakte bord zien, maar dan komt precies je YouTube eindscherm (met links naar je kanaal en vorige filmpjes) er overheen en dat is zonde van je eindresultaat. Ik maak in mijn filmpjes het eindshot altijd een paar seconden langer zodat je het eindscherm in beeld kan zetten als je filmpje eigenlijk al afgelopen is. Ik zou hem nu verplaatsen naar boven in beeld in plaats van onder, dan staat het niet over je eindresultaat heen. Dat kan je gewoon achteraf nabewerken.
Ik had foto's gemaakt van het bordje maar op een of andere wijze schijnbaar niet opgeslagen op de phone. En ik ben finaal de outro vergeten op te nemen. Zal kijken of ik dat in YouTube kan veranderen.
Thanx voor de hulp!
Gr Marcel
 
Leuk om te kijken inderdaad.

Ook goed inspiratie en recepten als ik in de komende jaren op vakantie ga.

Leuk om te zien dat je goed met de tips omgaat en deze weer in je videos verwerkt.

Ga zo door.👍
 
Weer een voor in mijn motorvakantie-recepten boekje!

Ik ga vanavond jou groentensnij techniek ook eens proberen, is wel handig zo!🤣
 
Leuk man 👍


Kun je tips geven over wat sowieso mee te nemen?
Ik denk dan aan peper en zout, en dan nog zakjes kruiden, die over iets simpels gaan waarna t magisch lekker wordt 😀

En dan natuurlijk de tips van hoe mee te nemen.
 
Dat doe je goed.

Ik vind het leuk, zowel hier op het forum leuk topic als op youtube.

Ik vind dat ook altijd leuk om bij het motor kamperen met zo'n brandertje te kokkerellen.

Met die tarp en motor koffer en motor op de achtergrond echt een goede setting.
Krijg meteen zin om te gaan, dus chapau, vooral doorgaan!
 
Leuk man 👍


Kun je tips geven over wat sowieso mee te nemen?
Ik denk dan aan peper en zout, en dan nog zakjes kruiden, die over iets simpels gaan waarna t magisch lekker wordt 😀

En dan natuurlijk de tips van hoe mee te nemen.
Ik ben nog bezig een balans te vinden tussen het geven van informatie en wat kijkers als langdradig ervaren.
 
Wat een verschil tussen de eerste video die je postte en de laatste!
Echt leuk om te zien!
Ten eerste doe ik dit natuurlijk voor mijzelf, ik vindt het een leuke uitdaging. Daarnaast helpen jullie hier met ondersteunende aanwijzingen dat het voor een breed publiek leuk is om naar te kijken. Wat mij betreft is zo interactief als mogelijk.
 
Wij kookten vroeger op de camping vaak met een grote skottelbraai. Dan heb je veel eenpangerechten zoals macaroni, nasi, bami e.d. We waren met een gezin van zes plus aanhang dus dan is 'normaal' koken nooit echt mogelijk.

Zelf vind ik het makkelijk om gewoon een blikje ragout, doperwtjes en een beetje rijst mee te hebben bijvoorbeeld, niet snel bederven en prima calorieën maar thuis hoef ik daar ook echt niet mee aan te komen hoor. ;)

Ik ga de nieuwe video vanavond eens rustig bekijken.

Edit: Ik zie dat de video maar tien minuten is dus heb hem in mijn pauze zonet even bekeken en flinke sprongen vooruit! Ingredienten klaar, met een klap alles gesneden en het resultaat ziet er heel goed uit! Al doende leert men en dat zie je nu heel duidelijk, elke video wordt beetje bij beetje beter. Zeker door gaan!

Edit 2: De kip ananas is nog beter gelukt. Lekker campinggevoel met de tarp, de zijkoffer haalt veel spullen die als storend ervaren kunnen worden uit beeld en dit is een soort gerecht die ik zelf ook graag maak. Een beetje Chicken Tonight Hawaii achtig. Het zou mooi zijn als je nog iets kunt bedenken tegen alles in het gras neerleggen, vooral bijvoorbeeld de rijstpan in het gras, maar je zit daarna wel met de aarde en het gras die eronder vast plakt boven je bord. Dat hoort een beetje bij het camping gevoel natuurlijk en het is lastig om alles op de motor mee te sjouwen maar als het deksel van je zijkoffers bijvoorbeeld helemaal losgeklikt kunnen worden dan kun je de deksel omdraaien en heb je een plateau. :) Moet die wel los kunnen natuurlijk.

Ik zie flinke verbeteringen vergeleken met de eerste en daar wordt ik blij van!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan