• Beste Bezoeker,

Motor-Forum bestaat 25 jaar!

Lees er hier meer over.

advies aan een beginner

pietervds

Die hard MF'er
Lid geworden
22 mrt 2005
Waarderingsscore
0
Ik heb al een paar jaar mijn rijbewijs b, maar al jaren een interesse in motor. Nu ga ik dus dat roze a papier halen en heb daarover een aantal vragen:
geen zorgen ze gaan niet over hoe kang ik 25kw moet rijden 8-)
1 ik heb een budget van ongeveer 1500-2000 euro en dat wordt dus een 2ehands denk ik? Graag een advies over een 25 kw. het liefst ook waar ik die in omgeving zuid-oost brabant het best kan halen?
2 is een spoedcursus slecht of zijn lessen dus beter? ik kan al autorijden en ben dus bekend met verkeer (jha ik weet dat een auto geen motor is)
3 nog tips?
4 mijn gegevens:
man, 1.80 m, woon/werk verkeer, klein budget, geen klachten aan lichaam heb behalve slechte ogen, onervaren wat betreft motor.

alvast bedankt

Ik heb al een paar jaar mijn rijbewijs b, maar al jaren een interesse in motor. Nu ga ik dus dat roze a papier halen en heb daarover een aantal vragen:
geen zorgen ze gaan niet over hoe kang ik 25kw moet rijden 8-)
1 ik heb een budget van ongeveer 1500-2000 euro en dat wordt dus een 2ehands denk ik? Graag een advies over een 25 kw. het liefst ook waar ik die in omgeving zuid-oost brabant het best kan halen?
2 is een spoedcursus slecht of zijn lessen dus beter? ik kan al autorijden en ben dus bekend met verkeer (jha ik weet dat een auto geen motor is)
3 nog tips?
4 mijn gegevens:
man, 1.80 m, woon/werk verkeer, klein budget, geen klachten aan lichaam heb behalve slechte ogen, onervaren wat betreft motor.

alvast bedankt

1. voor 2000 euro heb je een hele mooie suzuki gs500e. als je 20 of ouder bent zou ik wachten totdat je 21 bent. zit je namelijk niet meer vast aan 25kw en dus heb je veel meer keuze qua motoren. ook voor maar 2000 euro.

2. ik denk dat allebei goed is.

3. koop eerst kleren, helm etc en daarna een motor. als je dat nog niet hebt, reken maar dat je dan voor 750/1000 euro een motor kan gaan zoeken. tenzij je natuurlijk onbeschermt op een motor wil zitten, dat is jou keuze.

4. gs500e. past bij je lengte, budget en rijervaring. tenzij je een chopper modelletje wil, dan heb je meer keus aangezien die dingen goedkoper zijn. (super) sport kan je iig wel vergeten (of een oude/schade gevalletje)

tja zijn genoeg goede 25kw motoren te vinden. Ook voor mooie prijzen, maar belangrijk is voor jezelf te weten wat je wilt. Wat voor een model: naked, sport, touring, off the road ect.
Maar wil je echt een "budget" fiets, dus goedkoop in aanschaf en zeer goedkoop te rijden. Dan zou ik zeggen kijk eens naar mijn machientje ( zie signature ) of je dat iets vind. Want je koopt zo'n ding voor tussen de 450 en 650 euro. En als je dan een beetje een mooi jaartal pakt, 84 bijvoorbeeld zoals de mijne, dan betaal je nog geen 100 euro aan verzekering. Zeker iemand als jij die waarschijnlijk al no claim heeft opgebouwd!
Want ik heb nog helemaal geen no claim, ben 18, en ik ga een kleine 100 euro betalen voor verzekering. Dus dat is allemaal erg goed te doen.

Maar het zijn niet de modernste fietsen en zeker niet de snelste, maar een goede beginnersfiets, en zoals gezegt een ideale budgetfiets :)

erg bedankt. ik zal even wat info geven die jullie misten. ik ben 23 en wil het liefst een choppermodel. Uk zat te kijken naar een honda rebel puur vanwege de prijs en omdat ie een beetje shopper is verder dacht ik aan:
Honda Rebel/shadow
Yamaha Virago      
Suzuki MAdura
Suzuki Savage ls 650
Kawasaki Spectre 1100      
Suzuki Bandit 600

ik moet natuurlijk ook al ben ik 23 wel 25kw rijden omdat ik het rijbewijs pas in de zomer halen ga?

Je bent ouder dan 21, dan hoef je niet perse op 25kw af te rijden. Je mag meteen zwaar gaan rijden.

hahahaha slimmerd *D

Dan hebben we allemaal goed nieuws voor je

Als je 21 bent geweest hoef je geen 25kw meer. Is dat nou niet leuk *D

je hebt voor 2000 euro iig geen bandit! en zoals verteld is, je hoeft geen 25kw meer. gefeliciteerd! 8-) :+

collega motormuis zei dat ik ongeacht leeftijd wel 25kw moest vandaar. maar goed ik geloof jullie ...mooi, meer keus motor en geen moeilijk gedoe. kan ik ook met een 2e handsje komen. nu heb ik dan nog een vraag: ik wil dagelijks van helmond naar nijmegen via de a73 (als ik een motor heb neem ik ook zo'n mf stikkert en kijken of iemand me spot) maar als ik een hondaatje uit begin jaren negentig neem...kweet niet ben een beetje huiverig om de anwb te bellen straks...

collega motormuis zei dat ik ongeacht leeftijd wel 25kw moest vandaar. maar goed ik geloof jullie ...mooi, meer keus motor en geen moeilijk gedoe. kan ik ook met een 2e handsje komen. nu heb ik dan nog een vraag: ik wil dagelijks van helmond naar nijmegen via de a73 (als ik een motor heb neem ik ook zo'n mf stikkert en kijken of iemand me spot) maar als ik een hondaatje uit begin jaren negentig neem...kweet niet ben een beetje huiverig om de anwb te bellen straks...

Mwah ... kun je beter een Honda uit 1978 nemen ja :+

Ik zou niet weten wat er mis is met een goed onderhouden Honda uit begin jaren negentig.

Edit: ik zou persoonlijk overigens geen spoedcursus doen, maar dat is aan jezelf. En ja, motorrijden is niet hetzelfde als autorijden inderdaad.

je KUNT af gaan rijden op een 25KW motor, en dan krijg je dus ook een 25KW rijbewijs voor 2 jaar.. maar als je gaat lessen op een zwaardere motor en daarmee slaagt, mag je op elke motor stappen die je maar wilt O-)
Voor dat laatste moet je dus minimaal 21 jaar oud zijn

wat zou je adviseren meteen maar dat zwaardere rijbewijs of eerst maar rustig beginnen met 25kw? Wat zou ik dan in overweging moeten nemen, behalve 2 jaar op een opgefokte brommer rijden. Ben 23

wat zou je adviseren meteen maar dat zwaardere rijbewijs of eerst maar rustig beginnen met 25kw? Wat zou ik dan in overweging moeten nemen, behalve 2 jaar op een opgefokte brommer rijden. Ben 23
Gewoon zwaar, maakt geen reet uit voor wat betreft afrijden en daarna heb je alles zelf in de hand.

Gewoon zwaar rijbewijs. Dan kun je nog altijd met een rustige brommer beginnen. Je hoeft niet perse op een tig-PK fiets te rijden :)

Gewoon zwaar rijbewijs. Dan kun je nog altijd met een rustige brommer beginnen. Je hoeft niet perse op een tig-PK fiets te rijden :)

imwith.gif

leuke 400cc supersport ofzo :9

Terug
Bovenaan Onderaan