Proosst
MF veteraan
- 23 feb 2007
- 4.822
- 15
Zit er al een tijdje aan te denken om mijn trouwe TDM900 te gaan vervangen voor wat anders. Na lang wikken en wegen heb ik besloten dat het een BMW R1200GS moest worden. De TDM is me meer dan uitstekend bevallen de afgelopen 10 jaar. Ontzettend betrouwbaar, de rijeigenschappen, stuurt perfect, erg zuinig met de brandstof etc. De enige nadelen (voor mij) zijn/waren: de zithouding (om over het zadel bij lange ritten maar niet te spreken), windbescherming en hij is wat zenuwachtig op het gas. Voor de rest de meest perfecte motor die ik gehad heb.
Maar nu ben ik dus op zoek gegaan naar een GS. Alleen nu even de vraag welke (versie)? Er zijn er zo veel te koop. Wat zijn de verschillen en waar moet ik precies op letten? Elke motor heeft wel z'n kwaaltjes. Ik lees dat er verschillende terugroepacties zijn geweest (achterwiel flens, problemen met de versnellingsbak). En dan heb je ook nog een luchtgekoelde en een watergekoelde boxer. Ben even benieuwd wat jullie (met ervaring met een GS) me zouden aanbevelen.
Ik wil er hoe dan ook met ABS en niet ouder dan 2004 (is mijn TDM ook en wil geen oudere motor kopen). Motor gaat voornamelijk gebruikt worden voor tochten en woon/werk (niet alleen met mooi weer).
Hoor het graag. Alvast..
Maar nu ben ik dus op zoek gegaan naar een GS. Alleen nu even de vraag welke (versie)? Er zijn er zo veel te koop. Wat zijn de verschillen en waar moet ik precies op letten? Elke motor heeft wel z'n kwaaltjes. Ik lees dat er verschillende terugroepacties zijn geweest (achterwiel flens, problemen met de versnellingsbak). En dan heb je ook nog een luchtgekoelde en een watergekoelde boxer. Ben even benieuwd wat jullie (met ervaring met een GS) me zouden aanbevelen.
Ik wil er hoe dan ook met ABS en niet ouder dan 2004 (is mijn TDM ook en wil geen oudere motor kopen). Motor gaat voornamelijk gebruikt worden voor tochten en woon/werk (niet alleen met mooi weer).
Hoor het graag. Alvast..
Laatst bewerkt: