VluggeJapiee
MF'er
- 8 feb 2019
- 220
- 27
Daarnaast zie ik redelijk nieuwe modellen langs komen. Er is al veel over gezegd, maar een beginnend bestuurder raad ik nooit een hagelnieuwe motor aan. Ga eens kijken in de categorie tot 3000 of 4000 euro.
Heb ik ook al een beetje zitten kijken indd, echter staat er dan al vaak boven de 35k aan km's op en zit er geen ABS op.. Zou je adviseren wel ABS te nemen en kwa KM's ?
Ik heb zelf gekozen voor een BMW S1000r naked na het behalen van mijn rijbewijs afgelopen december. Ben net zoals jij wezen rondkijken op de fora en heb op verschillende motoren proef gereden. Uiteindelijk vond ik de BMW zelf het lekkerste sturen.
Dan zoek je verkeerd.
Niet elke 1000cc is hetzelfde. Mijn 600 cc thundercat rijdt een behoorlijk stuk giftiger en lastiger dan de R1150RT van mijn vader. Ik denk alleen wel dat het lijstje wat je hier opnoemt in de categorie sportief valt en daarom lijkt me de 1000cc misschien niet de beste keuze.
Overigens klinkt voor mij ABS, schermpje en koffers al gauw als een deauville, of een tourbmw. Kijk ook eens die richting op.
Daarnaast zie ik redelijk nieuwe modellen langs komen. Er is al veel over gezegd, maar een beginnend bestuurder raad ik nooit een hagelnieuwe motor aan. Ga eens kijken in de categorie tot 3000 of 4000 euro. Dan komt er al behoorlijk leuk spul langs. En als je dan het verkeerde koopt is de schade niet zo groot.
hoogstwaarschijnlijk haha, ik ben dan ook nog een leek kwa modellen enz enzik weet alle naampjes nog niet van de modellen
Kwa kilometers.. vergelijk het met hetzelfde type. De BMW K100 kan makkelijk 100.000km lopen, terwijl een supersport dan allang op is.Heb ik ook al een beetje zitten kijken indd, echter staat er dan al vaak boven de 35k aan km's op en zit er geen ABS op.. Zou je adviseren wel ABS te nemen en kwa KM's ?
Kwa kilometers.. vergelijk het met hetzelfde type. De BMW K100 kan makkelijk 100.000km lopen, terwijl een supersport dan allang op is.
Ik heb zelf nooit met ABS gereden. Gelukkig daardoor nooit gaan liggen. Ik vind die optie het geld niet waard. Ook vallen heel veel leuke modellen af als je per se ABS wilt hebben.
Honda - Nt 700 V Deauville Abs
Zoiets kan prima. Genoeg koffers, 2 cilinder, windschermpje.
Honda - Cbf 600 S Abs
Honda - Cbf 600 S Abs
Dit zijn ook leuke modellen, stukje sportiever dan een deauville. Met ABS.
Mijn beginnersmotor werd 25 jaar in het weekend dat ik hem kocht. Mijn thundercat komt uit 2001 en die wordt hoogstwaarschijnlijk binnenkort vervangen met een GPX750 uit 1988.en kwa bouwjaar, ik keek voorheen niet onder de 2006-2008 zeg maar.. Is het prima te doen om modellen ouder dan dat als beginnersmotor te kiezen ?
Hangt van je budget af...dit is wel een vrij duur fietsje toch ?
Kwa kilometers.. vergelijk het met hetzelfde type. De BMW K100 kan makkelijk 100.000km lopen, terwijl een supersport dan allang op is.
100%1000cc te veel? ach... vaak bu'j te bange. Het verstand zit in je rechterhand. En de dosering ook.
Kwa kilometers.. vergelijk het met hetzelfde type. De BMW K100 kan makkelijk 100.000km lopen, terwijl een supersport dan allang op is.
Hangt van je budget af...
Dan is het voor jou inderdaad een duur fietsje.tot 7/7,5 maar dan moet het wel echt een topper zijn
Dan is het voor jou inderdaad een duur fietsje.
Een wat nieuwere motor heeft ook wel voordelen, juist voor een beginner: ik zou altijd gaan voor een motor die naast ABS ook tractiecontrole heeft. Voor de schade maakt het dan natuurlijk niet veel meer uit of het een jonge tweedehands motor was of een nieuwe, de kosten van reparatie zullen hetzelfde zijn. En waarom zou je hem überhaupt op zijn kant leggen, dat staat (letterlijk) haaks op het concept van motorrijden. Het heeft wel wat om te beginnen met een hagelnieuwe motor en daar zelf de eerste kilometers op te zetten. Kan je hem mooi rustig inrijden om er aan te wennen.
MT09 is trouwens niet echt een beginnersfiets, door z'n giftige karakter.