Maar een groene golf is ook beter voor het milieuNu weet ik dat een vriend van Boos en mij al eens over een groene golf is begonnen tegen de vorige wethouder. Het eerste antwoord was dat die er al is, want als je voor het stoplicht staat wordt het toch vanzelf groen? Na even uitgelegd te hebben dat dat niet is wat er verstaan wordt onder groene golf zei meneer doodleuk: "Dan moet je maar op de fiets gaan, dat doe ik ook."
Maar een groene golf is ook beter voor het milieu
Ik zeg 25 kw regel voor iedereen die zijn rijbewijs haalt en niet alleen jongens onder 21 ( ook al verdien ik em wel ) d'r zijn ook jongens die wel normaal kunnen rijden..
* meer asfalt
* inhaalverbod vrachtauto's
* lease bakken verbieden
* meest linker rijbaan alleen voor motoren
* SUV's verbieden
*bestelbusjes begrenzen op 100 km/u
* wisselen van rijstroken tijdens file verbieden voor voertuigen met meer dan 2 wielen
* Autovrij maken van alle dijkwegetjes
* rekeningrijden in de prullenbak
* kilometerheffing in de prullenbak
* fietspaden ook te gebruiken als motorfietspaden
* extra motorpaden richting stoplichten om vooraan te komen
* flitsen alleen van voren en met foto van bestuurder als bewijslast
* rechts inhalen door motoren toestaan
* motorveilige vangrails
* maximum snelheid voor motoren op de ring van 300 km/u
* tijdwaarneming bij alle klaverbladen, dijkjes en slingerwegen
* curbstones bij alle dijkjes en slingerwegen
* van iedere afrit een lang klaverblad maken
Ik vind:
- door de file rijden voor motoren moet verboden worden
- er moet meer op snelheid worden gecontroleerd
- er moeten meer 80km wegen naar 60km wegen worden omgezet
- er moet een verplichte APK keuring voor motoren komen.
Alsjeblieft niet zeg. Als je kijkt naar alleen de milieuvervuiling van het verbranden van een liter biobrandstof is dit ongeveer gelijk aan de vervuiling van het verbranden van een liter benzine/diesel. Fossiele brandstoffen zijn namelijk OOK biobrandstoffen, alleen dan van een paar miljoen jaar geleden. Helaas worden er voor de landbouwgrond van biobrandstof enorme bossen gekapt, die anders veel CO2 hadden opgenomen.Alternatieve brandtoffen. lpg. ethanol. aardgas en alle biobrandstoffenzwaar in de promotie. Alleen dan zullen verkeersdeelnemers voor dit soort voertuigen gaan kiezen. Dus geen vals BPM voordeeltje geven maar serieus alleen de brandstofkostprijs rekenen met een lage belasting opcent.
Inhaalverbod voor vrachtwagens tijdens de spits > Wat een onzin, dit loopt al. Wat je krijgt is dat er een rij met vrachtwagens op de linkerbaan rijdt, en de meeste mensen blijven daarom maar op de rechterbaan plakken. En ander deel van de mensen kan/durft niet door die rij heen om in- en uit te voegen en houdt daarom de rest op.
BPM afschaffen > Och, het argument dat de boel nu hier veels te duur is haalt het niet. Ga maar eens een auto ofzo kopen in bv Denemarken. Dat de BPM niet helemaal correct is, dat mag duidelijk zijn (je betaalt belasting over belasting notabene) maar volledig afschaffen hoeft ook weer niet. Echter, het zou erg fijn zijn als de inkomsten vanuit de BPM ook gebruikt worden om te investeren in 'het verkeer'.
Meer asfalt > Is geen antwoord. Je kan net zoveel asfalt en rijbanen toevoegen als je wilt, het grote probleem zit 'm in de doorstroming bij knelpunten. Die moeten ze aanpassen. En dan niet de groene mafia mee laten beslissen, maar gewoon die extra rijstrook aanleggen. Afgelopen week een heel aardige column van de hoofdredacteur in de Autoweek hierover.
Zelf bedacht ik me het volgende;
Waarom niet eens beginnen met een ieder fatsoenlijk op te voeden zich te gedragen in het verkeer. Zelf zit ik vrij veel op de weg (60 a 70K per jaar)(heb trouwens zeker niet de illusie dat ik een voorbeeldig chauffeur ben) en zie zo wel een aantal zaken.
Als men nu eens begint met fatsoenlijk weer naar rechts te gaan op snelwegen, na te hebben ingehaald. Je vervoermiddel gaat heus niet kapot van de linker rijbaan. Of anticiperend rijden. Zie je dat het vertraagt, pas dan je snelheid aan. Zorg ervoor dat je met de stroom meerijdt. Dus niet proberen veel harder te rijden (lukt toch niet) of veel langzamer (je bent een rijdende chicane). Denk dat daar al veel meer te halen valt, en zou een veel nuttiger iets zijn voor rijexamens dan weten hoe je je TomTom moet bedienen....
Snelheid. Maak 'm variabel. Ik ben niet iemand die roept dat je maar zo hard moet kunnen rijden als je durft ala Duitsland. Daar zijn Nederlanders simpelweg te domme en asociale weggebruikers voor. Maar er is zeker iets te zeggen voor een adviessnelheid van bv 130 op stukken waar dat mogelijk is, en de vrijheid om eventueel iets harder te gaan als de situatie dat toelaat. Met de bijbehorende clausule dat bij een ongeval waarbij de snelheid duidelijk een rol heeft gespeeld, de aansprakelijkheid bij de bestuurder komt te liggen.
Snelheidscontroles > Trajectcontroles zijn gewoon een enorme doos bullshit. Bedacht om Spee en cornuiten zeker te stellen van een vast jaarinkomen en/of om projectontwikkelaars nu eindelijk eens die woonwijk op dat goedkope stukje grond langs de snelweg te bouwen. Afschaffen die onzin. Een controle is goed, maar doe dat ook op locaties waar dat zin heeft. Bv bij scholen of binnen de bebouwde kom (wel op een locatie waar snelheid gevaarlijk is......), of van mijn part meer onopvallende controles (van opvallande controles gaat mischien meer dreiging uit, maar mensen gaan ook volslagen houterig en debiel rijden), en pak vooral de excessen. Niet meteen bekeuren, maar laat ook eens ruimte voor een goed gesprek. Weet niet hoe het met jullie is, maar van een standje en een leuk gesprek van oom agent ben ik meer onder de indruk, en blijft me langer bij dan een bekeuring. Die maak ik over, en ben ik weer vergeten.
Openbaar vervoer stimuleren is leuk, maar laat eerst al die Haagse geldgraaiers eens in de gaten houden dat Nederland echt wel een stukje groter is dan alleen de Randstad. Allemaal leuk die ideeën van gratis OV etc. Maar waar ik woon, kan je geen normaal leven leiden als je afhankelijk bent van het OV. (en voordat iemand dan zegt dat ik maar in de Randstad moet wonen, nee dank je, ik wil graag schone lucht inademen, en een beetje ruimte hebben. Daarnaast jaagt bv Amsterdam alle leuke en normale mensen uit de stad met die idiote huizenprijzen en tarieven voor parkeervergunningen)
Alsjeblieft niet zeg. Als je kijkt naar alleen de milieuvervuiling van het verbranden van een liter biobrandstof is dit ongeveer gelijk aan de vervuiling van het verbranden van een liter benzine/diesel. Fossiele brandstoffen zijn namelijk OOK biobrandstoffen, alleen dan van een paar miljoen jaar geleden. Helaas worden er voor de landbouwgrond van biobrandstof enorme bossen gekapt, die anders veel CO2 hadden opgenomen.
Ook word landbouwgrond besproeid met stikstof, wat ook niet fijn is voor het milieu.
Tenslotte zal er bij een grote vraag aan biobrandstoffen er meer landbouwgrond worden besteed aan de productie van biobrandstof, in plaats van de productie van voedsel. Hierdoor zal de prijs van het meeste voedsel stijgen waardoor er nog veel meer mensen in derdewereldlanden aan hongersnood zullen sterven. Niet voor niks word de productie van biobrandstof door sommigen een misdaad tegen de menselijkheid genoemd.
Ook geloof ik niet zo in die milieuhype, aangezien het percentage CO2 in de lucht ongeveer 0,04% is, en er gewoon enorme "gaten" zitten in de global-warming theorie.
JIJ SNAPT HET* meer asfalt
* inhaalverbod vrachtauto's
* lease bakken verbieden
* meest linker rijbaan alleen voor motoren
* SUV's verbieden
* bestelbusjes begrenzen op 100 km/u
* wisselen van rijstroken tijdens file verbieden voor voertuigen met meer dan 2 wielen
* Autovrij maken van alle dijkwegetjes
* rekeningrijden in de prullenbak
* kilometerheffing in de prullenbak
* fietspaden ook te gebruiken als motorfietspaden
* extra motorpaden richting stoplichten om vooraan te komen
* flitsen alleen van voren en met foto van bestuurder als bewijslast
* rechts inhalen door motoren toestaan
* motorveilige vangrails
* maximum snelheid voor motoren op de ring van 300 km/u
* tijdwaarneming bij alle klaverbladen, dijkjes en slingerwegen
* curbstones bij alle dijkjes en slingerwegen
Mee eens, behalve van de Haagse geldgraaiers. Elke boete gaat naar de staat, en daar profiteer jij weer van doordat ook voor jouw deur een lantaarnpaal brandt.
Ah, dan mag ik inmiddels een aantal van deze palen als m'n persoonlijk eigendom beschouwen denk ik.Mee eens, behalve van de Haagse geldgraaiers. Elke boete gaat naar de staat, en daar profiteer jij weer van doordat ook voor jouw deur een lantaarnpaal brandt.
Maar een groene golf is ook beter voor het milieu
dat komt waarschijnlijk omdat bij mij voor de deur nog eens lampen staanHmmm, maar er wordt elk jaar meer en meer boetegeld geind, echter die lampen bij mij voor de deur gaan acht niet feller branden
De politiek zou het motorrijden veel aantrekkelijker moeten maken. Misschien inderdaad motorrijder een eigen baan op de snelweg geven of whatever. Stel je toch voor dat de helft van de automobilisten op een motor zou zitten..... ik denk dat er minder file zou zijn.