Afdingen bij aanschaf nieuwe motor

Ding jij af bij aanschaf van een nieuwe motor

  • ja

    Stemmen: 90 90,9%
  • nee

    Stemmen: 9 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    99
Bedoel je bij een occasion of bij een splinternieuwe?

Bij een occasion moet er sowieso wat van de prijs af, standaard. Bij een nieuwe motor moet je dat ook wel voor elkaar kunnen krijgen; een gratis jas erbij ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Nee. Je vraagt gewoon de prijs. Bevalt die niet, dan ga je naar een andere zaak.

Of je gaat de tokkie-manier van dingen kopen stimuleren :z
 
Als jij het niet doet zal een ander het wel proberen.
Natuurlijk is een dealer het liefst af met de prijs die zij geven.
Hoe komt het anders dat overal de prijs een beetje anders is ???? |(

Bij een 2 de hands koop moet je altijd vooruit ziende zijn. Er kan plots een onverwachte kost komen die de verkoper natuurlijk niet verteld.
En daarom van het voertuig af wil.

Meestal kun je wel een koopje doen met 2de hands voertuigen.
Onderhoud heeft ie toch altijd nodig ....

Met de prijs van een 2de hands koop je nog steeds geen nieuwe!

De groeten.
 
Meestal in natura: hoes, jas, pak, helm of koffers nooit in geld
2de hands is meestal in geld of soms een beurt oid.
 
Nee. Je vraagt gewoon de prijs. Bevalt die niet, dan ga je naar een andere zaak.

Of je gaat de tokkie-manier van dingen kopen stimuleren :z


Hoezo is afdingen een Tokkie manier van kopen? Er is altijd wel ruimte om te onderhandelen, het zijn juist suffe nederlanders die het niet "fatsoenlijk" vinden om af te dingen.

Een motorboer gaat echt niet met verlies verkopen.
 
Hoezo is afdingen een Tokkie manier van kopen? Er is altijd wel ruimte om te onderhandelen, het zijn juist suffe nederlanders die het niet "fatsoenlijk" vinden om af te dingen.

Een motorboer gaat echt niet met verlies verkopen.
Iedereen moet vooral doen waar hij zich prettig bij voelt, maar als mij een motor wordt aangeboden voor, laten we zeggen 12.000 eu, dan beslis ik of ik dat ding 12.000 eu waard vind of niet. Hoogstwaarschijnlijk niet, en dan koop ik hem gewoon niet, klaar.

Dat gezeik... dan heeft de dealer 10.000 in zijn hoofd.. krijg je dit:
- 12.000
- Nee 9.000
- Nee 11.000
- Nee 9.500
- Nee 10.500
- Nee 10.000
- ok deal

Mijn god, zeg dan gewoon gelijk 10.000, waarom deze poppenkast? |(
 
Met het komende "Auto-Salon" in Brussel begin volgend jaar koop ik m'n nieuwe X-Max.
Ik heb nu al afspraak gemaakt met m'n dealer om dan m'n nieuwe scoot te kopen. Direct heeft ie erop gereageerd om op dat moment een extra korting te kunnen geven.

Zo zie je maar ,

EEN NEEN HEB JE,

EEN JA KUN JE KRIJGEN !!!!!!!!!!!!!!



't leven is voor de rappe,


WHAMMMM :] :] :]
 
Ik heb een tijdje in Gent gewoont in de buurt waar veel vreemde culteren samen wonen!!
Van die mannen kun je wat leren zeg.

AFPINGELEN TOT OP HET BOT !!!!

Zo zie je maar ook van zo'n mensen kunnen wij nog veel leren. :9


Nu probeer ikzelf bijna op alles af te pingelen. *D




LET OP: het is de kunst te voelen waar de verkoper aan grensd ; net voor je aan die grens komt moet je stoppen zo hun nog het gevoel te geven dat hij er toch nog winst bij heeft.


Lukt het niet.... O-)


OP NAAR DE VOLGENDE ..... verkoper. (desnoods van de zelfde dealer) _O-
 
Met het komende "Auto-Salon" in Brussel begin volgend jaar koop ik m'n nieuwe X-Max.
Ik heb nu al afspraak gemaakt met m'n dealer om dan m'n nieuwe scoot te kopen. Direct heeft ie erop gereageerd om op dat moment een extra korting te kunnen geven.

Zo zie je maar ,

EEN NEEN HEB JE,

EEN JA KUN JE KRIJGEN !!!!!!!!!!!!!!
Da's niet afdingen, hij heeft je gewoon een aanbieding gedaan :)
't leven is voor de rappe,


WHAMMMM :] :] :]
:}
 
Ze waren blij dat ze hem kwijt waren en ook nog eens het model waar iedereen aan de knopjes en handels heeft lopen raggen.
Goede deal van die zaak *D


Vooral als ze hem nog moesten uitpakken, ja .
De vingerafdrukken waren eraf. 10/10 voor de dealer.
Alles werkte nog "Perfect" :W
Kortom ik heb er een jaar piekfijn mee gereden.
 
Iedereen moet vooral doen waar hij zich prettig bij voelt, maar als mij een motor wordt aangeboden voor, laten we zeggen 12.000 eu, dan beslis ik of ik dat ding 12.000 eu waard vind of niet. Hoogstwaarschijnlijk niet, en dan koop ik hem gewoon niet, klaar.

Dat gezeik... dan heeft de dealer 10.000 in zijn hoofd.. krijg je dit:
- 12.000
- Nee 9.000
- Nee 11.000
- Nee 9.500
- Nee 10.500
- Nee 10.000
- ok deal

Mijn god, zeg dan gewoon gelijk 10.000, waarom deze poppenkast? |(
Als je gelijk 10.000 zegt kom je dus met et spelletje maar tot 11000. Betaal je weer 1000 te veel.

Bovendien is er niks mis mee, als jij het gezeik vindt dan betaal jij lekker 12.000 voor iets dat niet meer dan 10.000 zou moeten kosten. Zal de dealer je vast niet kwalijk nemen *D
 
Als je gelijk 10.000 zegt kom je dus met et spelletje maar tot 11000. Betaal je weer 1000 te veel.

Bovendien is er niks mis mee, als jij het gezeik vindt dan betaal jij lekker 12.000 voor iets dat niet meer dan 10.000 zou moeten kosten. Zal de dealer je vast niet kwalijk nemen *D
Nee, als ik 10.000 wil betalen, dan betaal ik 10.000, en zeker niet meer. Dus anders gewoon geen deal, klaar. Wat de dealer mij wel of niet kwalijk neemt zal me worst wezen, ik ben de klant, niet hij :?
 
Dat vindt ik ook het kromme met bieden voor motoren op Marktplaats.

De potentiële koper maakt alvorens voordat hij de motor überhaupt heeft gezien (lees: getest) een prijsafspraak met de verkoper :?

Het bod van de potentiële koper moet de verkoper al zodanig bevallen als hij wil worden uitgenodigd voor een bezichtiging.

Als ik een bod uitbreng zeg ik er ook altijd bij dat het een voorlopig bod is ter indicatie van hoeveel ik ongeveer bereid ben te betalen als de motor voldoet aan al mijn verwachtingen.

Zodra ik niet genoemde minpuntjes aan tref zoals bijv. beschadiging, roest, lekkages etc. dan begint voor mij het afpingelen pas.



:)
 
Dat vindt ik ook het kromme met bieden voor motoren op Marktplaats.

De potentiële koper maakt alvorens voordat hij de motor überhaupt heeft gezien (lees: getest) een prijsafspraak met de verkoper :?

Het bod van de potentiële koper moet de verkoper al zodanig bevallen als hij wil worden uitgenodigd voor een bezichtiging.

Als ik een bod uitbreng zeg ik er ook altijd bij dat het een voorlopig bod is ter indicatie van hoeveel ik ongeveer bereid ben te betalen als de motor voldoet aan al mijn verwachtingen.

Zodra ik niet genoemde minpuntjes aan tref zoals bijv. beschadiging, roest, lekkages etc. dan begint voor mij het afpingelen pas. :)

:^

Heb alle 3 mijn motoren ook via MP gekocht, maar ik ga daar niet bieden. Is zo'n onzin om op iets te bieden waarvan je de staat niet eens weet. Het onderhandelen begint pas bij de bezichtiging na de proefrit.

Bij nieuwe motoren kan je ook gewoon onderhandelen over de prijs, er is zoveel ruimte voor. Bij de ene dealer gaat het wat makkelijker dan bij de andere...
 
Laatst bewerkt:
:^

Heb alle 3 mijn motoren ook via MP gekocht, maar ik ga daar niet bieden. Is zo'n onzin om op iets te bieden waarvan je de staat niet eens weet. Het onderhandelen begint pas bij de bezichtigine na de proefrit.

Bij nieuwe motoren kan je ook gewoon onderhandelen over de prijs, er is zoveel ruimte voor. Bij de ene dealer gaat het wat makkelijker dan bij de andere...


Agree :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan